[knjiznica-kreativke] Knjižnični adventski kalendar

Stela Kos stkos at ffzg.hr
Fri Nov 15 15:19:38 CET 2019

sad se i ja nadovezujem na mailove. skupila recepte konačno i jedva. uz sve
skenove su i skenovi naslovnica da se mogu dopisati izvori i promovirati
knjigice i fond.

ima kuharica zrinskih, jaaaako interesantna i informativna knjižica u kojoj
nema kolača niti ništa božićno kao takvo, ali ima masu recepata s ribom
(badnjak, post, ovoono), izabrala jedan koji i ne znam kolko je iskoristiv,
ali vjerujte, kakvih tu ima medievalnih nejestivih gnjusoba ovo bi još
moglo ispast fino. simpatično mi je. Uz neki kratki uvod, rečenicu tipa, za
badnjak blagujte i postite plemićki...

onda ima kolači moje omame vilme koja opisuje jedan imućni građanski stol u
svim prigodama, izabrala 2 recepta koja su i onda i danas čvrsti klasik za
božić.

šokačka kuharica je isto krasno šareno antivegansko štivo (većina recepata
počinje s: uzmite svinjsku mast...) za sve prigode. budući da je više
ruralnog karaktera, navodi samo da se za božić peku sitni kolačići i
keksići, većinom s orasima i pekmezima (i, pogađate, svinjskom masti). tu
sam odabrala čak više vrsta tih sitnih, svakako bi da se uvrste jagode,
bomboni, a možda i puslice, za ostalo vidite kolko treba i kolko je dosta.

dvije slike koje šaljem u jpgu slikala sam mobom jer skener zauzet, recept
za kruh, pa bi možda mogli dodati da se taj kruh može pripremiti kao
česnica (božićni kruh od raznih vrsta tijesta u pravoslavnim krajevima,
česnica je baš naziv u moslavačkim pravoslavnim selima. dakle, u kruh se
prije pečenja umijesi novčić, kada se kruh na božić lomi i dijeli, nalaznik
novčića biti će najsretniji slijedeće godine. ako na novčiću ostane tijesta
znači da će godina biti plodna. novčić se zatim stavi u zemljani lončić ili
čašu vina iz koje piju svi ukućani, da podijele sreću. tokom godine čuva ga
nalaznik ili glava kuće u zajedničkom novčaniku za sreću i boljitak cijelog
domaćinstva...)

to mi je nekako bilo sve simpatično i slatko, žana i kato, vi ste velike
meštrice božićnih ceremonija pa odlučite i izaberite :)

imam još mase kuharica, ali u ovom slučaju nam ne pomažu ni rimljani, ni
kelti ni ništa takvo :)))

keti, te neke običaje sam iščeprkala isto, to ti sve dopeljam u
ponedjeljak, kao što rekoh, skener zauzet

tolko od mene zasad,

ugodan vikend (i uzmite svinjsku mast) , stela