Podaci iz CDS/ISIS-a prije konverzije
Ovaj katalog ne obnavlja se od 2008. godine.

Nova verzija kataloga, s ažurnim podacima o dostupnosti primjeraka , nalazi se na adresi http://koha.ffzg.hr.

Rezultati pretraživanja

Broj rezultata: 15497

3601
ISSN:0044-4855
Autor:Cohn, Elechanan
Naslov:Research on effective schools : implications for less developed countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 3(1987), str. 377-399
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10103

3602
ISSN:0044-4855
Autor:Plank, David N.
Naslov:The expansion of education : a Brazilian case study
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 3(1987), str. 361-376
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10102

3603
ISSN:0044-4855
Autor:Samoff, Joel
Naslov:School expansion in Tanzania : private initiatives and public policy
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 3(1987), str. 333-360
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10101

3604
ISSN:0044-4855
Autor:Fiala, Robert
Naslov:Educational ideology and the world educational revolution : 1950-1970
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 3(1987), str. 315-332
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10100

3605
ISSN:0044-4855
Autor:Schwille, John
Naslov:The necessity of trade-offs and coalition building in cross-national research : a critique of Theisen, Achola, and Boakari
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 602-611
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10099

3606
ISSN:0044-4855
Autor:Hughes, Rees
Naslov:Revisiting the fortunate few : university graduates in the Kenyan labor market
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 583-601
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10098

3607
ISSN:0044-4855
Autor:Biraimah, Karen L.
Naslov:Class, gender, and life chances : a Nigerian university case study
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 570-582
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10097

3608
ISSN:0044-4855
Autor:Cross, Michael
Naslov:The political economy of colonial education : Mozambique, 1930-1975
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 550-569
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10096

3609
ISSN:0044-4855
Autor:Tobin, Joseph Jay
Naslov:Class size and student/teacher ratios in the Japanese preschool
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 533-549
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10095

3610
ISSN:0044-4855
Autor:Tedesco, Juan Carlos
Naslov:Paradigms of socioeducational research in Latin America
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 509-532
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10094

3611
ISSN:0044-4855
Autor:Gopinathan, S.
Naslov:Scholary access : opportunities and problems in north-south academic relations
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 490-508
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10093

3612
ISSN:0044-4855
Autor:Kelly, Gail P.
Naslov:Comparative education and the problem of change : an agenda for the 1980s
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 31, no. 4(1987), str. 477-489
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1987
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10092

3613
ISSN:0044-4855
Autor:Oni, Bankole
Naslov:Education and alternative avenues of mobility : a Nigerian study
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 1(1988), str. 87-99
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10091

3614
ISSN:0044-4855
Autor:Mohsenpour, Bahram
Naslov:Philosophy of education in postrevolutionary Iran
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 1(1988), str. 76-86
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10090

3615
ISSN:0044-4855
Autor:Shorish, M. Mobin
Naslov:The Islamic revolution and education in Iran
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 1(1988), str. 58-75
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10089

3616
ISSN:0044-4855
Autor:Wirt, Frederick M.
Naslov:The chief educational officer in comparative perspective
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 1(1988), str. 39-57
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10088

3617
ISSN:0044-4855
Autor:Meyer, Jeffrey F.
Naslov:Moral education in Taiwan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 1(1988), str. 20-38
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10087

3618
ISSN:0044-4855
Autor:Jenkins, Richard
Naslov:Intervening against "racial" disadvantage : educational policy and labor-market outcomes in the United Kingdom
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 1(1988), str. 1-19
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10086

3619
ISSN:0044-4855
Autor:Ranson, Baldwin
Naslov:Rural education and economic development in China, Mexico, Japan, and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 213-225
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10085

3620
ISSN:0044-4855
Autor:Foon, Anne E.
Naslov:Nongovernment school systems : funding policies and their implications
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 197-212
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10084

3621
ISSN:0044-4855
Autor:Selvaratnam, Viswanathan
Naslov:Ethnicity, inequality, and higher education in Malaysia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 173-196
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10083

3622
ISSN:0044-4855
Autor:Lewis, Catherine C.
Naslov:Japanese first-grade classrooms : implications for U.S. theory and research
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 159-172
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10082

3623
ISSN:0044-4855
Autor:Judge, Harry G.
Naslov:Cross-national perceptions of teachers
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 143-158
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10081

3624
ISSN:0044-4855
Autor:Kempner, Ken
Naslov:Higher education for mid-level technology : a comparative analysis of Brazil and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 478-493
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10080

3625
ISSN:0044-4855
Autor:Ginsburg, Mark B.
Naslov:Teachers and the ideology of professionalism in India and England : a comparison of cases in colonial/peripheral and metropolitan/central societies
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 465-477
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10079

3626
ISSN:0044-4855
Autor:Kumar, Krishna
Naslov:Origins of India's "textbook culture"
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 452-464
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10078

3627
ISSN:0044-4855
Autor:Connelly, F. Michael
Naslov:National curriculum research : problems in the metamethodology of studies concerned with state policy and local variation
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 430-451
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10077

3628
ISSN:0044-4855
Autor:Chapman, David W.
Naslov:Threats to data quality in developing country settings
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 416-429
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10076

3629
ISSN:0044-4855
Autor:Adams, Don
Naslov:Extending the educational planning discourse : conceptual and paradigmatic explorations
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 400-415
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10075

3630
ISSN:0044-4855
Autor:Hackett, Peter
Naslov:Aesthetics as a dimension for comparative study
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 389-399
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10074

3631
ISSN:0044-4855
Autor:Christie, Pam
Naslov:Farm schools in South Africa : the face of rural apartheid
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 77-92
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10073

3632
ISSN:0044-4855
Autor:Turrittin, Jane
Naslov:Integrated literacy in Mali
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 59-76
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10072

3633
ISSN:0044-4855
Autor:Dorsey, Betty Jo
Naslov:Educational development and reform in Zimbabwe
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 40-58
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10071

3634
ISSN:0044-4855
Autor:Cleghorn, Ailie
Naslov:Language policy and science instruction in Kenyan primary schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 21-39
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10070

3635
ISSN:0044-4855
Autor:Nagel, Joane
Naslov:International funding of educational development : external agendas and internal adaptations - the case of Liberia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 3-20
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10069

3636
ISSN:0044-4855
Autor:Ziderman, Adrian
Naslov:Training alternatives for youth : results from longitudinal data
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 243-255
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10068

3637
ISSN:0044-4855
Autor:Inbar, Dan
Naslov:The importance of making promises : an analysis of second-chance policies
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 232-242
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10067

3638
ISSN:0044-4855
Autor:Shavit, Yossi
Naslov:Tracking and the educational spiral : Arab and Jewish patterns of educational expansion
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 216-231
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10066

3639
ISSN:0044-4855
Autor:Ziderman, Adrian
Naslov:Focus on secondary schooling in Israel : introductory remarks
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 213-215
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10065

3640
ISSN:0044-4855
Autor:Wacquant, Loic J. D.
Naslov:The dark side of the classroom in New Caledonia : ethnic and class segregation in Noumea's primary school system
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 194-212
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10064

3641
ISSN:0044-4855
Autor:Easton, Peter A.
Naslov:Monetary consumption benefits and the demand for primary schooling in Haiti
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 176-193
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10063

3642
ISSN:0044-4855
Autor:Hayhoe, Ruth
Naslov:A Chinese puzzle
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 155-175
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10062

3643
ISSN:0044-4855
Autor:Cortina, Regina
Naslov:Women as leaders in Mexican education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 357-376
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10061

3644
ISSN:0044-4855
Autor:Mendiola, Haydee M.
Naslov:Reform of higher education in Costa Rica : effects on social stratification and labor markets
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 334-356
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10060

3645
ISSN:0044-4855
Autor:Hansen, David O.
Naslov:Determinants of access to higher education in Indonesia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 317-333
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10059

3646
ISSN:0044-4855
Autor:Eckstein, Max A.
Naslov:Forms and functions of secondary-school-leaving examinations
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 295-316
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10058

3647
ISSN:0044-4855
Autor:Baker, Victoria J.
Naslov:Education for its own sake : the relevance dimension in rural areas
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 507-518
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10057

3648
ISSN:0044-4855
Autor:Heyneman, Stephen P.
Naslov:Multilevel methods for analyzing school effects in developing countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 498-504
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10056

3649
ISSN:0044-4855
Autor:Riddell, Abby Rubin
Naslov:An alternative approach to the study of school effectiveness in third world
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 481-497
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10055

3650
ISSN:0044-4855
Autor:Tilak, Jandhyala B. G.
Naslov:Center-state relations in financing education in India
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 450-480
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10054

3651
ISSN:0044-4855
Autor:Hinchliffe, Keith
Naslov:Federal financing of education : issues and evidence
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 437-449
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10053

3652
ISSN:0044-4855
Autor:Lindsay, Beverly
Naslov:Integrating international education and public diplomacy : creative partnerships or imgenious propaganda?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 423-436
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10052

3653
ISSN:0044-4855
Autor:Mahal, Ajay
Naslov:Policy implications of the distribution of public subsides on health and education : the case of Karnataka, India
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 552-574
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8095

3654
ISSN:0044-4855
Autor:Lee, Sang-Hyop
Naslov:Mother's education, learning-by-doing, and child health care in rural India
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 534-551
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8094

3655
ISSN:0044-4855
Autor:Rowe, Meredith L.
Naslov:How does schooling influence maternal health practices? : evidence from Nepal
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str.512-533
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8093

3656
ISSN:0044-4855
Autor:Pridmore, Pat
Naslov:Combating AIDS in south Africa and Mozambique : the role of open, distance, and flexible learning (ODFL)
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 490-511
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8092

3657
ISSN:0044-4855
Autor:Kobiane, Jean-Francois
Naslov:Parental death and children's schooling in Burkina Faso
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 468-489
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8091

3658
ISSN:0044-4855
Autor:Madhavan, Sangeetha
Naslov:Childbearing and schooling : new evidence from south Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 452-467
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8090

3659
ISSN:0044-4855
Autor:Bloom, David E.
Naslov:Education and public health : mutual challenges worldwide
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 437-451
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8089

3660
ISSN:0044-4855
Autor:Wagner, Daniel A.
Naslov:Literacy assessment in the third world : an overview and proposed schema for survey use
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 112-138
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8088

3661
ISSN:0044-4855
Autor:Stromquist, Nelly P.
Naslov:Women and illiteracy : the interplay of gender subordination and poverty
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 95-111
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8087

3662
ISSN:0044-4855
Autor:Crew, Louie
Naslov:Using and abusing literacy : nine vignettes
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 85-94
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8086

3663
ISSN:0044-4855
Autor:Marshall, Judith
Naslov:Literacy and people's power in a Mozambican factory
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 61-84
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8085

3664
ISSN:0044-4855
Autor:Jones, Phillip W.
Naslov:Unesco and the politics of global literacy
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 41-60
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8084

3665
ISSN:0044-4855
Autor:Winchester, Ian
Naslov:The standard picture of literacy and its critics
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 21-40
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8083

3666
ISSN:0044-4855
Autor:Carceles, Gabriel
Naslov:World literacy prospects at the turn of the century : is the objective of literacy for all by the year 2000 statistically plausible?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 4-20
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8082

3667
ISSN:0044-4855
Autor:Wilson, Michael
Naslov:Science achievement in Papua New Guinea : cross-national data implications
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 232-247
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7909

3668
ISSN:0044-4855
Autor:Lee, Valerie E.
Naslov:The effects of single-sex schooling on achievement and attitudes in Nigeria
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 209-231
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7908

3669
ISSN:0044-4855
Autor:Holloway, Susan D.
Naslov:The family's influence on achievement in Japan and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 196-208
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7907

3670
ISSN:0044-4855
Autor:Eisikovits, Rivka A.
Naslov:Models governing the education of new immigrant children in Israel
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 177-195
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7906

3671
ISSN:0044-4855
Autor:Eisemon, Thomas Owen
Naslov:School literacy and agricultural modernization in Kenya
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 161-176
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7905

3672
ISSN:0044-4855
Autor:Mwiria, Kilemi
Naslov:Kenya's Harambee secondary school movement : the contradictions of public policy
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 3(1990), str. 350-368
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7904

3673
ISSN:0044-4855
Autor:Corby, Richard A.
Naslov:Educating africans for inferiority under British rule : Bo school in Sierra Leone
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 3(1990), str. 314-349
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7903

3674
ISSN:0044-4855
Autor:Ayalon, Hanna
Naslov:The social impact of nonregular education in Israel
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 3(1990), str. 302-313
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7902

3675
ISSN:0044-4855
Autor:Can, Le Thac
Naslov:Higher education reform in Vietnam, Laos, and Cambodia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 170-176
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7901

3676
ISSN:0044-4855
Autor:Peschar, Jules L.
Naslov:Educational opportunity in five east European countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 154-169
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7900

3677
ISSN:0044-4855
Autor:Šoljan, Nikša Nikola
Naslov:The saga of higher education in Yugoslavia : beyond the myths of a self-management socialist society
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 131-153
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7899

3678
ISSN:0044-4855
Autor:Torres, Carlos Alberto
Naslov:The state, nonformal education, and socialism in Cuba, Nicaragua, and Grenada
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 110-130
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7898

3679
ISSN:0044-4855
Autor:Ernove, Robert F.
Naslov:Education and revolutionary transformation in Nicaragua, 1979-1990
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 92-109
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7897

3680
ISSN:0044-4855
Autor:Jansen, Jonathan
Naslov:The state and curriculum in the transition to socialism : the Zimbabwean experience
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 76-91
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7896

3681
ISSN:0044-4855
Autor:Stites, Regie
Naslov:Adult literacy for social equality or econimic growth? : changing agendas for mass literacy in China and Tanzania
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 44-75
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7895

3682
ISSN:0044-4855
Autor:Delany, Brian
Naslov:Shifting patterns of authority in Chinese schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 23-43
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7894

3683
ISSN:0044-4855
Autor:Reimers, Fernando
Naslov:The impact of economic stabilization and adjustment on education in Latin America
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 319-353
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7893

3684
ISSN:0044-4855
Autor:Ogbu, Osita M.
Naslov:On public expenditures and delivery of education in sub-Saharan Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 295-318
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7892

3685
ISSN:0044-4855
Autor:Fuller, Bruce
Naslov:Vocal teachers, silent pupils? : life in Botswana classrooms
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 274-294
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7891

3686
ISSN:0044-4855
Autor:Raudenbush, Stephen W.
Naslov:The effects of preprimary access and quality on educational achievement in Thailand
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 255-273
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7890

3687
ISSN:0044-4855
Autor:Kerr, Stephen T.
Naslov:Educational reform and technological change : computing literacy in the Soviet Union
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 222-254
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7889

3688
ISSN:0044-4855
Autor:Foster, Philip
Naslov:C. Arnold Anderson : a personal memoir
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 215-221
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7888

3689
ISSN:0044-4855
Autor:Foley, Douglas E.
Naslov:Rethinking school ethnographies of colonial settings : a performance perspective of reproduction and resistance
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 532-551
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7887

3690
ISSN:0044-4855
Autor:Welch, Anthony R.
Naslov:Knowledge and legitimation in comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 508-531
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7886

3691
ISSN:0044-4855
Autor:Altbach, Philip G.
Naslov:Trends in comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 491-507
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7885

3692
ISSN:0044-4855
Autor:Hotta, Taiji
Naslov:Japanese educational assistance to developing countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 476-490
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7884

3693
ISSN:0044-4855
Autor:Wray, Harry
Naslov:Change and continuity in modern Japanese educational history : allied occupational reforms forty years later
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 447-475
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7883

3694
ISSN:0044-4855
Autor:Ichilov, Orit
Naslov:Political socialization and schooling effects among Israeli adolescents
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 430-446
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7882

3695
ISSN:0044-4855
Autor:Kraak, Andre
Naslov:Making the hidden curriculum the formal curriculum : vocational training in south Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 406-429
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7881

3696
ISSN:0044-4855
Autor:Lo, Leslie Nai-Kwai
Naslov:State patronage of intellectuals in Chinese higher education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 690-720
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7880

3697
ISSN:0044-4855
Autor:Sautman, Barry
Naslov:Politicization, hyperpoliticization, and depoliticization of Chinese education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 669-689
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7879

3698
ISSN:0044-4855
Autor:Luk, Bernard Hung-Kay
Naslov:Chinese culture in the Hong Kong curriculum : heritage and colonialism
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 650-668
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7878

3699
ISSN:0044-4855
Autor:Postiglione, Gerard A.
Naslov:From capitalism to socialism? : Hong Kong education within a transitional society
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 627-649
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7877

3700
ISSN:0044-4855
Autor:Rust, Val D.
Naslov:Postmodernism and its comparative education implications
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 610-626
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7876

3701
ISSN:0044-4855
Autor:Von Kopp, Botho
Naslov:The eastern european revolution and education in Czechoslovakia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 101-113
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7875

3702
ISSN:0044-4855
Autor:Kozakiewicz, Mikolaj
Naslov:Educational transformation initiated by the Polish "Perestroika"
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 91-100
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7874

3703
ISSN:0044-4855
Autor:McLean, Martin
Naslov:Educational revolution from above : Thatcher's Britain and Gorbachev's Soviet Union
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 71-90
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7873

3704
ISSN:0044-4855
Autor:Lambropoulos, Haris
Naslov:Educational expansion and earnings differentials in Greece
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 52-70
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7872

3705
ISSN:0044-4855
Autor:Schriewer, Jurgen
Naslov:Communication patterns and intellectual traditions in educational sciences : France and Germany
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 25-51
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7871

3706
ISSN:0044-4855
Autor:Ryba, Raymond
Naslov:Toward a European dimension in education : intention and reality in European community policy and practice
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 10-24
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7870

3707
ISSN:0044-4855
Autor:Comings, John P.
Naslov:A secondary analysis of a Nepalese national literacy program
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 212-226
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7869

3708
ISSN:0044-4855
Autor:Mehran, Golnar
Naslov:Social implications of literacy in Iran
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 194-211
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7868

3709
ISSN:0044-4855
Autor:Montero-Sieburth, Martha
Naslov:Models and practice of curriculum change in developing countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 175-193
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7867

3710
ISSN:0044-4855
Autor:Benavot, Aaron
Naslov:Curricular content, educational expansion, and economic growth
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 150-174
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7866

3711
ISSN:0044-4855
Autor:Bray, Mark
Naslov:Colonialism, scale, and politics : divergence and convergence of educational development in Hong Kong and Macau
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 322-342
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7865

3712
ISSN:0044-4855
Autor:Rahim, Aminur
Naslov:The political economy of english education in muslim Bengal : 1871-1912
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 309-321
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7864

3713
ISSN:0044-4855
Autor:Patrinos, Harry Anthony
Naslov:Higher education finance and economic inequality in Greece
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 298-308
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7863

3714
ISSN:0044-4855
Autor:Ornelas, Carlos
Naslov:Recent university reform in Mexico
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 278-297
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7862

3715
ISSN:0044-4855
Autor:Rippberger, Susan J.
Naslov:Ideological shifts in bilingual education : Mexico and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 50-61
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7861

3716
ISSN:0044-4855
Autor:Petherbridge-Hernandez, Patricia
Naslov:Twentieth-century transformations in Catalonia and the Ukraine : ethnic implications in education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 31-49
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7860

3717
ISSN:0044-4855
Autor:Saad, Ismael Abu
Naslov:Pupil control ideology in a multicultural society : Arab and Jewish teachers in Israeli elementary schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 21-30
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7859

3718
ISSN:0044-4855
Autor:Psacharopoulos, George
Naslov:Ethnicity, education, and earnings in Bolivia and Guatemala
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 9-20
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7858

3719
ISSN:0044-4855
Autor:Gerbert, Elaine
Naslov:Lessons from the Kokugo (national language) readers
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 152-180
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7857

3720
ISSN:0044-4855
Autor:Lincicome, Mark
Naslov:Nationalism, internationalization, and the dilemma of educational reform in Japan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 123-151
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7856

3721
ISSN:0044-4855
Autor:Murphy, Paud
Naslov:Costs of an alternative form of second-level education in Malawi
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 107-122
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7855

3722
ISSN:0044-4855
Autor:Gallagher, Mark
Naslov:A public choice theory of budgets : implications for education in less developed countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 90-106
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7854

3723
ISSN:0044-4855
Autor:Liu, Chien
Naslov:Education's effect on economic growth in Taiwan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 304-321
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7853

3724
ISSN:0044-4855
Autor:Broaded, C. Montgomery
Naslov:China's response to the brain drain
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 277-303
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7852

3725
ISSN:0044-4855
Autor:Psacharopoulos, George
Naslov:Achievement evaluation of Columbia's "Escuela nueva" : is multigrade the answer?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 263-276
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7851

3726
ISSN:0044-4855
Autor:Post, David
Naslov:Educational attainment and the role of the state in Hong Kong
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 240-262
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7850

3727
ISSN:0044-4855
Autor:Meyer, John W.
Naslov:The expansion of mass education in Botswana : local and world society perspectives
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 454-475
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7849

3728
ISSN:0044-4855
Autor:Bennel, Paul
Naslov:The cost-effectiveness of alternative training modes : engineering artisans in Zimbabwe
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 434-453
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7848

3729
ISSN:0044-4855
Autor:Penny, Alan
Naslov:"Just sort of fumbling in the dark" : a case study of the advent of racial integration in South Africa schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 412-433
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7847

3730
ISSN:0044-4855
Autor:Mundy, K.
Naslov:Toward a critical analysis of literacy in Southern Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 389-411
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7846

3731
ISSN:0044-4855
Autor:Heyneman, Stephen P.
Naslov:Quantity, quality, and source
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 372-388
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7845

3732
ISSN:0044-4855
Autor:Maguire, Mary
Naslov:Cultural stances informing storytelling amongbilingual children in Quebec
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 115-143
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7844

3733
ISSN:0044-4855
Autor:Maddox, Richard
Naslov:Culture, schooling, and the politics of class identity in an Andalusian town
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 88-114
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7843

3734
ISSN:0044-4855
Autor:Lees, Lynn Hollen
Naslov:Educational inequality and academic achievement in England and France
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 65-87
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7842

3735
ISSN:0044-4855
Autor:Gaffield, Chad
Naslov:Children's lives and academic achievement in Canada and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 36-64
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7841

3736
ISSN:0044-4855
Autor:Sorensen, Clark W.
Naslov:Success and education in South Korea
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 10-35
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7840

3737
ISSN:0044-4855
Autor:Alvarez, Benjamin
Naslov:Assessing youth programs : an international perspective
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 253-266
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7720

3738
ISSN:0044-4855
Autor:Chen, Shu-Ching
Naslov:Research trends in mainland Chinese comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 233-252
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7719

3739
ISSN:0044-4855
Autor:Paulston, Rolland G.
Naslov:An invitation to postmodern social cartography
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 215-232
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7718

3740
ISSN:0044-4855
Autor:Torres, Carlos Alberto
Naslov:Paulo Freire as secretary of education in the municipality of Sao Paulo
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 181-214
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7717

3741
ISSN:0044-4855
Autor:Palafox, Juan Carlos
Naslov:Primary school quality in Mexico
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 167-180
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7716

3742
ISSN:0044-4855
Autor:Warwick, Donald P.
Naslov:Teacher gender and student achievement in Pakistan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 377-399
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7715

3743
ISSN:0044-4855
Autor:Fuller, Bruce
Naslov:When girls learn more than boys : the influence of time in school and pedagogy in Botswana
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 347-376
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7714

3744
ISSN:0044-4855
Autor:Poppleton, Pam
Naslov:Changes in administrative control and teacher satisfaction in England and the USSR
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 323-346
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7713

3745
ISSN:0044-4855
Autor:Carl, Jim
Naslov:Parental choice as national policy in England and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 294-322
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7712

3746
ISSN:0044-4855
Autor:Jeong, Insook
Naslov:State, class, and expansion of education in South Korea : a general model
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 531-545
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7711

3747
ISSN:0044-4855
Autor:Robinson, James
Naslov:Social status and academic success in South Korea
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 506-530
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7710

3748
ISSN:0044-4855
Autor:Chung, Ji-Sun
Naslov:Women's unequal access to education in South Korea
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 487-505
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7709

3749
ISSN:0044-4855
Autor:Wilson, David N.
Naslov:Comparative and international education : fraternal or siamese twins? : a preliminary genealogy of our twin fields
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 449-486
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7708

3750
ISSN:0044-4855
Autor:Wong, Pia Lindquist
Naslov:Constructing a public popular education in Sao Paulo, Brazil
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 1(1995), str. 120-141
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7707

Upit: Publisher_swish=(University )

login