Podaci iz CDS/ISIS-a prije konverzije
Ovaj katalog ne obnavlja se od 2008. godine.

Nova verzija kataloga, s ažurnim podacima o dostupnosti primjeraka , nalazi se na adresi http://koha.ffzg.hr.

Rezultati pretraživanja

Broj rezultata: 5347

3001
ISSN:0305-5698
Autor:Benincasa, Luciana
Naslov:University and the entrance examinations in a Greek provincial town : bottom-up perspective
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 33-44 / Derek Cherrington
Napomena:str 42-44: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7782

3002
ISSN:0305-5698
Autor:Dolgon, Corey
Naslov:Rising from ashes : the Michigan Memorial Phoenix Project and the corporatization of university-based scietific research
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 5-31 / Derek Cherrington
Napomena:str 29-31: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7781

3003
ISSN:0305-5698
Autor:Reid, Ivan
Naslov:Jordanian and British promary schoolchildren's attitudes towards the enviroment
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 473-480 / Derek Cherrington
Napomena:str 479-480: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7780

3004
ISSN:0305-5698
Autor:Dosanjh, J. S.
Naslov:Asian parents and english education-20 years on
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 459-471 / Derek Cherrington
Napomena:str 471: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7779

3005
ISSN:0305-5698
Autor:Kerry, Trevor
Naslov:Differentiation : teachers' views od the usefulness of recommended strategies in helping the more able pupils in promary and secondary classrooms
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 439-457 / Derek Cherrington
Napomena:str 457: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7778

3006
ISSN:0305-5698
Autor:Francis, Leslie J.
Naslov:Personal and social correlates of the "Closed mind" among 16 year old adolescents in England
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 429-437 / Derek Cherrington
Napomena:str 435-437: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7777

3007
ISSN:0305-5698
Autor:Fisher, Roy
Naslov:"Teachers' hegemony sucks" : examining Beavis and Butt-head for signs of life
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 417-428 / Derek Cherrington
Napomena:str 428: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7776

3008
ISSN:0305-5698
Autor:Fuller, Mary
Naslov:"A revolution now absorbed" : girls in a former boys' school
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 405-415 / Derek Cherrington
Napomena:str 414-415: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7775

3009
ISSN:0305-5698
Autor:Stables, Andrew
Naslov:Changes in preference for and perceptions of relative importance of subject during a period of educational reform
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 393-403 / Derek Cherrington
Napomena:str 402-403: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7774

3010
ISSN:0305-5698
Autor:Au, Chung-Park
Naslov:Towards a causal model of learned hopelessness of Hong Kong adolescents
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 377-391 / Derek Cherrington
Napomena:str 389-391: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7773

3011
ISSN:0305-5698
Autor:Vlaardingerbroek, Barend
Naslov:Evolution education in Papua New Guinea : trainee teachers' views
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 363-375 / Derek Cherrington
Napomena:str 375: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7772

3012
ISSN:0305-5698
Autor:Hayden, Mary C.
Naslov:The international baccalaureate : international education and cultural perservation
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 349-361 / Derek Cherrington
Napomena:str 360-361: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7771

3013
ISSN:0305-5698
Autor:Huggins, Mike
Naslov:Curriculum continuity and transfer from primary to secondary school
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 3., str. 333-348 / Derek Cherrington
Napomena:str 348: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7770

3014
ISSN:0305-5698
Autor:Riding, Richard
Naslov:The effect of cognitive style and cognitive skills on school subject performance
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 311-323 / Derek Cherrington
Napomena:str 322-323: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7769

3015
ISSN:0305-5698
Autor:West, Anne
Naslov:Examination results of pupils offered assisted places
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 287-310 / Derek Cherrington
Napomena:str 309-310: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7768

3016
ISSN:0305-5698
Autor:Akande, Adeboweale
Naslov:Internal structure of the children's motivation analysis test-normative data
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 277-285 / Derek Cherrington
Napomena:str 284-285: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7767

3017
ISSN:0305-5698
Autor:Reid, David
Naslov:Partnership in teacher training : mentors' construct of their role
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 263-276 / Derek Cherrington
Napomena:str 276: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7766

3018
ISSN:0305-5698
Autor:Lock, Norman D.
Naslov:Student teachers in primary schools
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 253-261 / Derek Cherrington
Napomena:str 261: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7765

3019
ISSN:0305-5698
Autor:Majoribanks, Kevin
Naslov:Family enviromental correlates of students' affective characteristics
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 243-252 / Derek Cherrington
Napomena:str 251-252: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7764

3020
ISSN:0305-5698
Autor:Potts, Anthony
Naslov:Aspects of institutional academic life
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 229-241 / Derek Cherrington
Napomena:str 238: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7763

3021
ISSN:0305-5698
Autor:Aarnoutse, C.
Naslov:Improving reading comprehension strategies trough listening
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 209-227 / Derek Cherrington
Napomena:str 224-227: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7762

3022
ISSN:0305-5698
Autor:Ashton, Elizabeth
Naslov:Extending the scope of methaphor
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 195-208 / Derek Cherrington
Napomena:str 207-208: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7761

3023
ISSN:0305-5698
Autor:Foot, Hugh C.
Naslov:Children's sensitivity to lack of understanding
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 185-194 / Derek Cherrington
Napomena:str 193-194: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7760

3024
ISSN:0305-5698
Autor:Singh, Basil R.
Naslov:Liberalism, communitarianism and discussion method as a means of reconciling controversial moral issues
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 169-184 / Derek Cherrington
Napomena:str 183-184: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7759

3025
ISSN:0305-5698
Autor:Williamson, John
Naslov:To purify the dialect of the tribe
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 2., str. 157-168 / Derek Cherrington
Napomena:str 168: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7758

3026
ISSN:0305-5698
Autor:Abudarham, Samuel
Naslov:The tenability of comparing the receptive lexical profiency of dual language children with standardised mongolot norms
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 127-143 / Derek Cherrington
Napomena:str 142-143: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7757

3027
ISSN:0305-5698
Autor:Lamb, Stephen
Naslov:Gendre differences in mathematics participation
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 105-125 / Derek Cherrington
Napomena:str 124-125: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7756

3028
ISSN:0305-5698
Autor:Meijnen, G. Wim
Naslov:Effective education for young children in primary schools
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 87-104 / Derek Cherrington
Napomena:str 102-104: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7755

3029
ISSN:0305-5698
Autor:Walker, Allan
Naslov:Shape, impression and blockage
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 63-85 / Derek Cherrington
Napomena:str 84-85: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7754

3030
ISSN:0305-5698
Autor:Basten, Carolyn
Naslov:A feminised profession : women in the teaching profession
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 55-62 / Derek Cherrington
Napomena:str 62: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7753

3031
ISSN:0305-5698
Autor:Lyle, Sue
Naslov:An investigation into the attitudes of teachers at key stage 2 to speaking and listening in the national curriculum in Wales
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 39-53 / Derek Cherrington
Napomena:str 52-53: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7752

3032
ISSN:0305-5698
Naslov:A fulfilling career?
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 25-37 / Derek Cherrington
Napomena:str 36-37: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7751

3033
ISSN:0305-5698
Autor:Norwich, Brahm
Naslov:Teacher support teams for special educational needs in primary schools
Matična publikacija:Educational studies, (1997), vol. 23., no. 1., str. 5-24 / Derek Cherrington
Napomena:str 23-24: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7750

3034
ISSN:0305-5698
Autor:Carrol, Steven
Naslov:A panic about scool choice
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 393-407 / Derek Cherrington
Napomena:str 407: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7749

3035
ISSN:0305-5698
Autor:Wiegand, Patrick
Naslov:Lost continets? : Children's understanding of the location and orientation of the Earth's land masses
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 381-392 / Derek Cherrington
Napomena:str 391-392: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7748

3036
ISSN:0305-5698
Autor:Sadler-Smith, Eugene
Naslov:Approaches to studying : age, gender and academic performance
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 367-379 / Derek Cherrington
Napomena:str 378-379: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7747

3037
ISSN:0305-5698
Autor:Faulkner, Joy
Naslov:Dyslexia in higher education : an abuse of the system
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 357-366 / Derek Cherrington
Napomena:str 364-366: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7746

3038
ISSN:0305-5698
Autor:Smedler, Ann-Charlotte
Naslov:Verbal intelligence : a key to basic skills?
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 343-356 / Derek Cherrington
Napomena:str 354-356: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7745

3039
ISSN:0305-5698
Autor:Banafunzi, Bana M. S.
Naslov:The education of the bravanese community
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 331-342 / Derek Cherrington
Napomena:str 342: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7744

3040
ISSN:0305-5698
Autor:Oshagbemi, Titus
Naslov:The time perceptions of university teachers : Titus Oshagbemi
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 313-329 / Derek Cherrington
Napomena:str 329: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7743

3041
ISSN:0305-5698
Autor:Bartholomew, Robert E.
Naslov:Epidemic hysteria in schools : an international and historical overwiew
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 3., str. 285-311 / Derek Cherrington
Napomena:str 305-310: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7742

3042
ISSN:0305-5698
Autor:Sammopns, Pam
Naslov:Teacher assesment in the inner city at key stage 1
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 261-276 / Derek Cherrington
Napomena:str 275-276: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7741

3043
ISSN:0305-5698
Autor:Claudwell, Jonathan
Naslov:Grant-maintainned heads' reflections on opting out
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 245-260 / Derek Cherrington
Napomena:str 260: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7740

3044
ISSN:0305-5698
Naslov:Implementation effects of a pre-service training course for secondary education teachers
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 225-243 / Derek Cherrington
Napomena:str 242-243: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7739

3045
ISSN:0305-5698
Autor:Carrington, Bruce
Naslov:Who counts; Who cares? Scottish children's notions of national identity
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 203-224 / Derek Cherrington
Napomena:str 223-223: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7738

3046
ISSN:0305-5698
Autor:London, Norrell A.
Naslov:Decentralisation as and for education reform in Trinidad and Tobago
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 187-202 / Derek Cherrington
Napomena:str 201-202: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7737

3047
ISSN:0305-5698
Autor:Hendley, David
Naslov:Pupils' subject prefernces at key stage 3 in South Wales
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 177-186 / Derek Cherrington
Napomena:str 185-186: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7736

3048
ISSN:0305-5698
Autor:Toerestad, Bertil
Naslov:Basic skills, early problematic behaviour and social maladjustment
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 165-176 / Derek Cherrington
Napomena:str 174-175: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7735

3049
ISSN:0305-5698
Autor:Fresko, Barbara
Naslov:Effects of tutor-tutee intimacy tutoring conditions and tutor background college student tutor satisfaction
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 147-164 / Derek Cherrington
Napomena:str 163-164: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7734

3050
ISSN:0305-5698
Autor:Lightbody, Pauline
Naslov:Gender career choice : is sex-stereotyping the cause or the consequence?
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 2., str. 133-146 / Derek Cherrington
Napomena:str 144-145: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7733

3051
ISSN:0305-5698
Autor:Sharp, Stephen
Naslov:Evaluating subject attainment in secondary schools without a prior measure of pupuil potential
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 111-124 / Derek Cherrington
Napomena:str 124: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7732

3052
ISSN:0305-5698
Autor:Kerry, Trevor
Naslov:Changes in initial teacher training students' perceptions of the effectiveness of school-based mentoring over time
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 99-110 / Derek Cherrington
Napomena:str 108-109: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7731

3053
ISSN:0305-5698
Autor:Lyle, Susan
Naslov:Making meaning : the voices of children talking about a dramatised story
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 83-97 / Derek Cherrington
Napomena:str 97: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7730

3054
ISSN:0305-5698
Naslov:Differentiation and its problems : the views of primary teachers and curriculum msupport staff in Northen Ireland
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 69-82 / Derek Cherrington
Napomena:str 81-82: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7729

3055
ISSN:0305-5698
Autor:Wiegand, Patric
Naslov:Children's estimations of the size of the continents
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 57-68 / Derek Cherrington
Napomena:str 67-68: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7728

3056
ISSN:0305-5698
Autor:Singh, B. R.
Naslov:The genetic-environmental influences on individual cognitive functioning or IQ
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 41-56 / Derek Cherrington
Napomena:str 55-56: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7727

3057
ISSN:0305-5698
Autor:Brimnlecombe, Nicola
Naslov:Gender differences in teacher response to school inspection
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 27-40 / Derek Cherrington
Napomena:str 39-40: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7726

3058
ISSN:0305-5698
Naslov:Motivation and attribution at secondary school
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 13-25 / Derek Cherrington
Napomena:str 24-25: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7725

3059
ISSN:0305-5698
Autor:Majoribanks, Kevin
Naslov:Family socialisation and children's school outcomes
Matična publikacija:Educational studies, (1996), vol. 22., no. 1., str. 3-10 / Derek Cherrington
Napomena:str 10-11: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7724

3060
ISSN:0305-5698
Autor:Bain, Wilson
Naslov:A valuable source for education : the Scottish Government Yearbook 1976-92
Matična publikacija:Educational studies, (1993), vol. 19., no. 3., str. 373-377 / Derek Cherrington
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7723

3061
ISSN:0305-5698
Autor:Leondari, Angeliki
Naslov:Comparability of self-concept among normal achievers, low achievers and children with learning difficulties
Matična publikacija:Educational studies, (1993), vol. 19., no. 3., str. 339-355 / Derek Cherrington
Napomena:str 370-371: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7722

3062
ISSN:0305-5698
Autor:Deem, Rosemary
Naslov:Consumers and education professionals in the organisation and administration of schools
Matična publikacija:Educational studies, (1993), vol. 19., no. 3., str. 339-355 / Derek Cherrington
Napomena:str 354-355: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7721

3063
ISSN:0044-4855
Autor:Alvarez, Benjamin
Naslov:Assessing youth programs : an international perspective
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 253-266
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7720

3064
ISSN:0044-4855
Autor:Chen, Shu-Ching
Naslov:Research trends in mainland Chinese comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 233-252
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7719

3065
ISSN:0044-4855
Autor:Paulston, Rolland G.
Naslov:An invitation to postmodern social cartography
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 215-232
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7718

3066
ISSN:0044-4855
Autor:Torres, Carlos Alberto
Naslov:Paulo Freire as secretary of education in the municipality of Sao Paulo
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 181-214
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7717

3067
ISSN:0044-4855
Autor:Palafox, Juan Carlos
Naslov:Primary school quality in Mexico
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 2(1994), str. 167-180
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7716

3068
ISSN:0044-4855
Autor:Warwick, Donald P.
Naslov:Teacher gender and student achievement in Pakistan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 377-399
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7715

3069
ISSN:0044-4855
Autor:Fuller, Bruce
Naslov:When girls learn more than boys : the influence of time in school and pedagogy in Botswana
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 347-376
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7714

3070
ISSN:0044-4855
Autor:Poppleton, Pam
Naslov:Changes in administrative control and teacher satisfaction in England and the USSR
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 323-346
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7713

3071
ISSN:0044-4855
Autor:Carl, Jim
Naslov:Parental choice as national policy in England and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 3(1994), str. 294-322
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7712

3072
ISSN:0044-4855
Autor:Jeong, Insook
Naslov:State, class, and expansion of education in South Korea : a general model
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 531-545
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7711

3073
ISSN:0044-4855
Autor:Robinson, James
Naslov:Social status and academic success in South Korea
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 506-530
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7710

3074
ISSN:0044-4855
Autor:Chung, Ji-Sun
Naslov:Women's unequal access to education in South Korea
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 487-505
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7709

3075
ISSN:0044-4855
Autor:Wilson, David N.
Naslov:Comparative and international education : fraternal or siamese twins? : a preliminary genealogy of our twin fields
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 4(1994), str. 449-486
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7708

3076
ISSN:0044-4855
Autor:Wong, Pia Lindquist
Naslov:Constructing a public popular education in Sao Paulo, Brazil
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 1(1995), str. 120-141
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7707

3077
ISSN:0044-4855
Autor:Hanson, E. Mark
Naslov:Democratization and decentralization in Colombian education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 1(1995), str. 101-119
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7706

3078
ISSN:0044-4855
Autor:Dewees, Anthony
Naslov:Social movements and the transformation of national policy : street and working children in Brazil
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 1(1995), str. 76-100
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7705

3079
ISSN:0044-4855
Autor:Moncada-Davidson, Lillian
Naslov:Education and its limitations in the maintenance of peace in El Salvador
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 1(1995), str. 54-75
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7704

3080
ISSN:0044-4855
Autor:Arnove, Robert F.
Naslov:Education as contested terrain in Nicaragua
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 1(1995), str. 28-53
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7703

3081
ISSN:0044-4855
Autor:Torres, Carlos Alberto
Naslov:The state and public education in Latin America
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 1(1995), str. 1-27
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7702

3082
ISSN:0044-4855
Autor:Booth, Margaret Zoller
Naslov:Children of migrant fathers : the effects of father absence on Swazi children's preparedness for school
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 2(1995), str. 195-210
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7701

3083
ISSN:0044-4855
Autor:Leslau, Avraham
Naslov:The education of Iraqi and Romania immigrants in Israel
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 2(1995), str. 178-194
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7700

3084
ISSN:0044-4855
Autor:Lee, Yumi
Naslov:A multilevel global and cultural critique of the "diploma disease"
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 2(1995), str. 169-177
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7699

3085
ISSN:0044-4855
Autor:Matsui, Machiko
Naslov:Gender role perceptions of Japanese and Chinese female students in American universities
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 3(1995), str. 356-378
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7698

3086
ISSN:0044-4855
Autor:Law, Wing-Wah
Naslov:The role of the state in higher education reform : mainland China and Taiwan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 3(1995), str. 322-355
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7697

3087
ISSN:0044-4855
Autor:Hayhoe, Ruth
Naslov:An Asian multiversity? : comparative reflections on the transition to mass higher education in east Asia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 3(1995), str. 299-321
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7696

3088
ISSN:0044-4855
Autor:Hyona, Jukka
Naslov:Primers as socializing agents in America and Finnish schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 3(1995), str. 280-298
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7695

3089
ISSN:0044-4855
Autor:Lauglo, Jon
Naslov:Populism and education in Norway
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 3(1995), str. 255-279
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7694

3090
ISSN:0044-4855
Autor:Karsten, Sjoerd
Naslov:Value orientations of the Dutch educational elite
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 4(1995), str. 508-523
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7693

3091
ISSN:0044-4855
Autor:McNeely, Connie L.
Naslov:Prescribing national education policies : the role of international organizations
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 4(1995), str. 483-507
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7692

3092
ISSN:0044-4855
Autor:Baker, David P.
Naslov:The effects of sex-grouped schooling on achievement : the role of national context
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 4(1995), str. 468-482
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7691

3093
ISSN:0044-4855
Autor:Fletcher, Todd V.
Naslov:Interaction effects in cross-national studies of achievement
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 4(1995), str. 455-467
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7690

3094
ISSN:0044-4855
Autor:Stromquist, Nelly P.
Naslov:Romancing the state : gender and power in education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 39, no. 4(1995), str. 423-454
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1995
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7689

3095
ISSN:0044-4855
Autor:Talbani, Aziz
Naslov:Pedagogy, power, and discourse : transformation of Islamic education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 1(1996), str. 66-82
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7688

3096
ISSN:0044-4855
Autor:Dijkstra, Annebert
Naslov:Religious determinants of academic attainment in the Netherlands
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 1(1996), str. 47-65
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7687

3097
ISSN:0044-4855
Autor:Simel, Dana L.
Naslov:Exclusionary Christian civil religion for Jewish and Islamic students in Bavarian schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 1(1996), str. 28-46
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7686

3098
ISSN:0044-4855
Autor:Ayalon, Hanna
Naslov:The alternative worldview of state religious high schools in Israel
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 1(1996), str. 7-27
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7685

3099
ISSN:0044-4855
Autor:Honig, Benson
Naslov:Education and self-employment in Jamaica
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 2(1996), str. 177-193
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7684

3100
ISSN:0044-4855
Autor:Mateju, Petr
Naslov:Education as a strategy for life success in the postcommunist transformation : the case of the Czech Republic
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 2(1996), str. 158-176
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7683

3101
ISSN:0044-4855
Autor:Mullens, John E.
Naslov:The contribution of training and subject matter knowledge to teaching effectiveness : a multilevel analysis of longitudinal evidence from Belize
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 2(1996), str. 139-157
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7682

3102
ISSN:0044-4855
Autor:Kamens, David H.
Naslov:Worldwide patterns in academic secondary education curricula
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 2(1996), str. 116-138
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7681

3103
ISSN:0044-4855
Autor:Sebaly, Kim P.
Naslov:Claude A. Eggertsen (1909-1995) and comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 2(1996), str. 107-115
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7680

3104
ISSN:0044-4855
Autor:Michel, Claudine
Naslov:Of worlds seen and unseen : the educational character of Haitian vodou
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 3(1996), str. 280-294
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7679

3105
ISSN:0044-4855
Autor:Zeng, Kangmin
Naslov:Prayer, luck, and spiritual strength : the desecularization of entrance examination systems in east Asia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 3(1996), str. 264-279
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7678

3106
ISSN:0044-4855
Autor:Booth, Margaret Zoller
Naslov:Parental availability and academic achievement among Swazi rural primary school children
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 3(1996), str. 250-263
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7677

3107
ISSN:0044-4855
Autor:Pong, Suet-Ling
Naslov:School participation of children from single-mother families in Malaysia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 3(1996), str. 231-249
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7676

3108
ISSN:0044-4855
Autor:Taylor, Anthea
Naslov:Education for democracy : assimilation or emancipation for Aboriginal Australians?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 4(1996), str. 426-438
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7675

3109
ISSN:0044-4855
Autor:Stromquist, Nelly P.
Naslov:Gender delusions and exclusions in the democratization of schooling in Latin America
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 4(1996), str. 404-425
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7674

3110
ISSN:0044-4855
Autor:Benavot, Aaron
Naslov:Education and political democratization : cross-national and longitudinal findings
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 4(1996), str. 377-403
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7673

3111
ISSN:0044-4855
Autor:Mintrop, Heinrich
Naslov:Teachers and changing authority patterns in eastern German schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 4(1996), str. 358-376
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7672

3112
ISSN:0044-4855
Autor:Mc Ginn, Noel F.
Naslov:Education, democratization, and globalization : a challenge for comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 40, no. 4(1996), str. 341-357
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1996
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7671

3113
ISSN:0044-4855
Autor:Ribak, Rivka
Naslov:Socialization as and through conversation : political discourse in israeli families
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 1(1997), str. 71-96
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7670

3114
ISSN:0044-4855
Autor:Slomczynski, Kazimierz M.
Naslov:Continuity and change in political socialization in Poland
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 1(1997), str. 44-70
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7669

3115
ISSN:0044-4855
Autor:Morris, Paul
Naslov:Explaining curriculum change : social studies in Hong Kong
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 1(1997), str. 27-43
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7668

3116
ISSN:0044-4855
Autor:Adamson, Bob
Naslov:The english curriculum in the People's Republic of China
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 1(1997), str. 3-26
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7667

3117
ISSN:0044-4855
Autor:Riddell, Aby Rubin
Naslov:Assessing designs for school effectiveness research and school improvement in developing countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 2(1997), str. 178-204
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7666

3118
ISSN:0044-4855
Autor:Wolhuter, C. C.
Naslov:Classification of national education system : a multivariate approach
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 2(1997), str. 161-177
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7665

3119
ISSN:0044-4855
Autor:Ziderman, Adrian
Naslov:Tracing graduates through reunion parties : secondary technical education in Mozambique
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 2(1997), str. 142-160
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7664

3120
ISSN:0044-4855
Autor:Lavy, Victor
Naslov:Patterns of incidence and change in Moroccan literacy
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 2(1997), str. 120-141
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7663

3121
ISSN:0044-4855
Autor:London, Norrel A.
Naslov:Educational planning and its implementation in Trinidad and Tobago
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 3(1997), str. 314-330
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7662

3122
ISSN:0044-4855
Autor:Farrell, Joseph P.
Naslov:A retrospective on educational planning in comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 3(1997), str. 277-313
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7661

3123
ISSN:0044-4855
Autor:Mok, Ka-Ho
Naslov:Retreat of the state : marketization of education in the Pearl River Delta
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 3(1997), str. 260-276
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7660

3124
ISSN:0044-4855
Autor:Kwong, Julia
Naslov:The reemergence of private schools in socialist China
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 3(1997), str. 244-259
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7659

3125
ISSN:0044-4855
Autor:Marginson, Simon
Naslov:Imaging Ivy : pitfalls in the privatization of higher education in Australia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 4(1997), str. 460-480
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7658

3126
ISSN:0044-4855
Autor:Davies, Scott
Naslov:Globalization and educational reforms in Anglo-American democracies
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 4(1997), str. 435-459
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7657

3127
ISSN:0044-4855
Autor:Bu, Liping
Naslov:International activism and comparative education : pioneering efforts of the International Institute of Teachers College
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 4(1997), str. 413-434
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7656

3128
ISSN:0044-4855
Autor:Theisen, Gary
Naslov:The new ABCs of comparative and international education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 41, no. 4(1997), str. 397-412
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1997
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7655

3129
ISSN:0044-4855
Autor:Ehara, Takekazu
Naslov:Faculty perceptions of university governance in Japan and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 1(1998), str. 61-72
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7654

3130
ISSN:0044-4855
Autor:Enders, Jurgen
Naslov:Academic staff mobility in the european community : the ERASMUS experience
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 1(1998), str. 46-60
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7653

3131
ISSN:0044-4855
Autor:Postiglione, Gerard A.
Naslov:Maintaining global engagement in the face of national integration in Hong Kong
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 1(1998), str. 30-45
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7652

3132
ISSN:0044-4855
Autor:Currie, Jan
Naslov:Globalization practices and the professoriate in Anglo-Pacific and North American universities
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 1(1998), str. 15-29
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7651

3133
ISSN:0044-4855
Autor:Welch, Anthony
Naslov:The end of certainty? : the academic profession and the challenge of change
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 1(1998), str. 1-14
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7650

3134
ISSN:0044-4855
Autor:Bosch, Anna E.
Naslov:Popular education, work training, and the path to women's empowerment in Chile
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 2(1998), str. 163-182
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7649

3135
ISSN:0044-4855
Autor:Dexter, Emily R.
Naslov:Maternal schooling and health-related language and literacy skills in rural Mexico
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 2(1998), str. 139-162
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7648

3136
ISSN:0044-4855
Autor:Aguirre, Benigno E.
Naslov:The reliability of Cuba's educational statistics
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 2(1998), str. 118-138
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7647

3137
ISSN:0044-4855
Autor:Post, David
Naslov:The waning effects of sibship composition on school attainment in Hong Kong
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 2(1998), str. 99-117
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7646

3138
ISSN:0044-4855
Autor:Parrado, Emilio A.
Naslov:Expansion of schooling, economic growth, and regional inequalities in Argentina
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 3(1998), str. 338-364
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7645

3139
ISSN:0044-4855
Autor:Carnoy, Martin
Naslov:National voucher plans in Chile and Sweden : did privatization reforms make for better education?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 3(1998), str. 309-337
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7644

3140
ISSN:0044-4855
Autor:Errante, Antoinette
Naslov:Education and national personae in Portugal's colonial and postcolonial transition
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 3(1998), str. 267-308
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7643

3141
ISSN:0044-4855
Autor:Pape, John
Naslov:Changing education for majority rule in Zimbabwe and South Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 3(1998), str. 253-266
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7642

3142
ISSN:0044-4855
Autor:Zeng, Kangmin
Naslov:Adolescent suicide and academic competition in east Asia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 4(1998), str. 513-528
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7641

3143
ISSN:0044-4855
Autor:Stambach, Amy
Naslov:"Too much studying makes me crazy" : school related illnesses on mount Kilimanjaro
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 4(1998), str. 497-512
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7640

3144
ISSN:0044-4855
Autor:Clayton, Thomas
Naslov:Beyond mystification : reconnecting world-system theory for comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 4(1998), str. 479-496
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7639

3145
ISSN:0044-4855
Autor:Mundy, Karen
Naslov:Educational multilateralism and world (dis)order
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 4(1998), str. 448-478
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7638

3146
ISSN:0044-4855
Autor:Torres, Carlos Alberto
Naslov:Democracy, education, and multiculturalism : dilemmas of citizenship in a global world
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 42, no. 4(1998), str. 421-447
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1998
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7637

3147
ISSN:0044-4855
Autor:Rust, Val D.
Naslov:Research strategies in comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor John N. Hawkins], Vol. 43, no. 1(1999), str. 86-109
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1999
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7636

3148
ISSN:0044-4855
Autor:Ban, Tsunenobu
Naslov:Moral orientations of schoolchildren in the United States and Japan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor John N. Hawkins], Vol. 43, no. 1(1999), str. 64-85
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1999
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7635

3149
ISSN:0044-4855
Autor:Muskin, Joshua A.
Naslov:Including local priorities to assess school quality : the case of save the children community schools in Mali
Matična publikacija:Comparative education review / [editor John N. Hawkins], Vol. 43, no. 1(1999), str. 36-63
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1999
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7634

3150
ISSN:0044-4855
Autor:Fuller, Bruce
Naslov:How to raise children's early literacy? : the influence of family, teacher, and classroom in northeast Brazil
Matična publikacija:Comparative education review / [editor John N. Hawkins], Vol. 43, no. 1(1999), str. 1-35
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1999
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7633

Upit: UncontrolledTerms_swish=(no )

login