|
1 |
|
ISBN: | 0-8093-2196-3 |
Autor(i): | Anderson, Joseph D. |
Naslov: | The reality of illusion : an ecological approach to cognitive film theory / Joseph D. Anderson |
Impresum: | Carbondale : Southern Illinois University Press , cop. 1996 |
Materijalni opis: | xiv, 200 str. : ilustr. ; 22 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Str. 183-195: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | filmska publika -- psihologija * film -- psihološko gledište * filmska umjetnost |
Sažetak: | 1. Introduction. -2. Toward an ecology of cinema: An evolutionary perspective ; The visual system ; The auditory system ; Illusion and computation. -3. Capacities and strategies: Capacities ; Resolution of ambiguity ; Categorization ; Summary. -4. Some problems reconsidered: Flicker and motion perception ; Motion and form ; Depth ; Color. -5. Sound and image: Synchrony ; Sound effects ; Music ; Summary. -6. Continuity: Shot-to-shot transitions ; Orientational relationships ; HIerarchical spatial comprehension. -7. Diegesis: Visual orientation ; The capacity to play ; Play as cognitive practice ; The desire to play ; The capacity to frame ; Summary. -8. Character: Recognition ; Attribution ; Identification. -9. Narrative: Origins of narrative ; Personalizing information ; The organization of a story ; The teller of the story ; What one takes away ; Summary. -10. Conclusion |
UDK: | 791.43.01:159.9 |
Namjena : | doktorski studij književnosti |
Signatura: | 791.43 ANDE R |
Inventarni broj: | III-3202 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8633 |
|
2 |
|
ISBN: | 953-7033-09-0 |
Autor(i): | Ajanović, Midhat |
Naslov: | Animacija i realizam / Midhat Ajanović ; [prijevod na engleski Mirela Škarica] |
Impresum: | Zagreb : Hrvatski filmski savez, Naklada Hrvatskog filmskog saveza , 2004 |
Materijalni opis: | 316, 266 str. : ilustr. ; 24 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Edicija Filmološke studije ; br. 3 |
Napomena: | Nasl. str. prištampanog prijevoda: Animation and realism. - Izv. tekst i prijevod tiskani u međusobno obratnim smjerovima. - Str. 7-9: Predgovor / Hrvoje Turković. - Str. 294: Bibliografija; bio-bibliografska bilješka o autoru: str. 11-12. - Imensko i predmetno kazalo |
Ključne riječi: | Animirani film -- Eseji i studije |
UDK: | 791.43-252.01 |
Signatura: | 791.43 AJA A |
Inventarni broj: | 06/97 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8367 |
|
3 |
|
Autor(i): | Gilić, Nikica |
Naslov: | Filmska genologija i tipologija filmskog izlaganja : doktorska disertacija / Nikica Gilić |
Impresum: | Zagreb : N. Gilić , 2005 ([s. l. : s. n.]) |
Materijalni opis: | 136 str. ; 30 cm |
Jezik: | hrvatski |
Napomena: | F. - Na vrhu nasl. str.: Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet. - Str. 127-136: Bibliografija. - Summary |
Ključne riječi: | film -- genologija * filmski žanrovi |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | 791.43 GIL FI |
Inventarni broj: | F-2807 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8347 |
|
4 |
|
|
5 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Naslov: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster |
Impresum: | London ; New York : Routledge , 2002 |
Materijalni opis: | [x], 356 str. : ilustr. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | In Focus : Routledge film readers |
Napomena: | Bibliografske bi,ješke iza pojedinih eseja. - Str. [339]-343: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01(082) |
Ostali autori / urednici: | Dixon, Wheeler Winston |
Namjena : | poslijediplomski studij književnosti |
Signatura: | 791.43 EXPE |
Inventarni broj: | III-2461 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8276 |
|
6 |
|
Autor(i): | Gilić, Nikica |
Naslov: | Filmološki aspekti naratologije : magistarski rad / Nikica Gilić |
Impresum: | Zagreb : N. Gilić , 2003 |
Materijalni opis: | 156 listova ; 30 cm |
Jezik: | hrvatski |
Napomena: | Na vrhu nasl. str: Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet. - listovi 140-145: Bibliografija. - Summary. - Fil. fak., Zagreb, 2003 |
Ključne riječi: | teorija filma - naratalogija |
UDK: | 791.43.01(043.2) |
Signatura: | 791.43 GIL F |
Inventarni broj: | 04/239, 04/240, 04/241 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 7646 |
|
7 |
|
ISBN: | 0-07-118001-X |
Autor(i): | Bordwell, David ; Thompson, Kristin |
Naslov: | Film art : an introduction / David Bordwell, Kristin Thompson |
Izdanje: | 6th ed |
Impresum: | New York [etc.] : McGraw Hill , cop. 2001 |
Materijalni opis: | xxii, 458 str. : ilustr. ; 26 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | McGraw-Hill higher education |
Napomena: | International edition. - Bibliografija iza pojedinih poglavlja. - Kazalo |
Ključne riječi: | film * filmska umjetnost |
UDK: | 791.43.01 |
Namjena : | poslijediplomski studij književnosti |
Signatura: | 791.43 BOR F-6 |
Inventarni broj: | III-1448 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6907 |
|
8 |
|
|
9 |
|
Autor(i): | Andrew, Dudley J. |
Naslov: | Glavne filmske teorije / Dž. Dadli Endru ; [prevod Borivoj Kaćura ; stručna redakcija Dušan Stojanović] |
Impresum: | Beograd : Institut za film , 1980 |
Materijalni opis: | 175 str. ; 21 cm |
Jezik: | srpski |
Nakladnička cjelina: | Bilbioteka Umetnost ekrana ; 25 |
Napomena: | 2F. - Prijevod djela: The major film theories, 1976. - Str. 5-7: Predgovor / Dž. D.E. |
Ključne riječi: | film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | 791.43 AND G |
Inventarni broj: | 84/100, 84/101, F-1484, F-1485 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 5526 |
|
10 |
|
ISBN: | 0-415-01877-3 |
Autor(i): | Bordwell, David |
Naslov: | Narration in the ficiton film / David Bordwell |
Impresum: | London : Routledge , cop.1985 |
Materijalni opis: | 370 str. : ilustr. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Str. 359-361: Bibligrafija. - Kazalo |
Ključne riječi: | film * teorija filma * pripovijedanje |
Sažetak: | PART ONE: Some rheories of narration. -1. Mimetic theories of narration. -Perspective as narration. -Perspective and point of view in literature. -The invisible observer. -Eisenstein. Narration as scenography. -2.Diegetic theories of narration. -Film narration as metalanguage. -Film narration as enunciation. -PART TWO: Narration and film form. -3.The viewer's activity. -A sketch for a psychology of filmic perception and cognition. -Narrative comprehension. -Believing and seeing. -4.Principles of narration. -Fabula, syuzhet, and style. -Tactics od syuzhet construction. -Knowledge, self-consciousness, and communicativeness. -Narrator, author. -5.Sin, murder, and narration. -The detective film. -The melodrama. -6.Narration and time. -Features of temporal construction. -Temporal stratagems and spoils. -7.Narration and space. -Construction space. -Perspective and the spectator. -Ideal positionality: shot/reverse shot. -Cues, features, and functions. -Space in "The Confrontation". -PART THREE: Historical modes of narration. -8. Modes and norms. -9.Classical narration: The Hollywood example. -Canonic narration. -Classical style. -The classical spectator. -Seven films, eight segments. -10. Art-cinemy narration. -Objectivity, subjectivity, authority. -The game of form. -The art cinema history. -11. Historical-materialist narration: The Soviet example. -Narration as rhetoric. -Predictable fabula, unpredictable narration. -"The New Babylon". -Toward an interrogative cinema. -12. Parametric narration. -A new role of style. -Shapes and strategies. -The parameters of "pickpocket". -The problem of Modernism. -13. Godard and narration. -Schemata in conflict. -Soatializing narration. -Narrator and palimpsest. -1968 and after |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | 791.43 BOR N |
Inventarni broj: | 99/62 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 3926 |
|
11 |
|
ISBN: | 0-674-54336-x |
Autor(i): | Bordwell, David |
Naslov: | Making Meaning : inference andrRhetoric in the interpretation of cinema / David Bordwell |
Impresum: | Cambridge, Mass. ; London : Harvard University Press , 1991 |
Materijalni opis: | 334 str. ; 23 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Kazalo |
Ključne riječi: | film * teorija filma |
Sažetak: | 1.MAKING FILMS MEAN. -Interpretation as construction. -Meaning made. -Interpretive doctrines. -2.ROUTINES AND PRACTICES. -Interpretation, Inc.. -The logic of discovery, or, problem-solving. -The logic of justification, or, rhetoric. -An anatomy of interpretation. -3.INTERPRETATION AS EXPLICATION. -The French connection. -Explication academicized. -Picture planes. -Meaning and unity. -4.SYMPTOMATIC INTERPRETATION. -Culture, dream, and Lauren Bacall. -Myth as antinomy. -Systéme á la mode. -The contradictory text. -Symptoms and explications. -5.SEMANTIC FIELDS. -Meaning in structures. -Structures of meaning. -The role of semantic fields. -6.SCHEMATA AND HEURISTICS. -Mapping as making. -Knowledge structures and routines. -Mapping as modeling. -7.TWO BASIC SCHEMATA. -Is there a class for this text?. -Making films personal. -8.TEXT SCHEMATA. -A bull's-eye schema. -Meaning, inside out and outside in. -Textual tajectories. -Doctrines into diachronies. -9.INTERPRETATION AS RHETORIC. -Sample strategies. -Theory talk. -10.RHETORIC IN ACTION: SEVEN MODELS OF "PSYCHO". -Jean Douchet, "Hitch and his public". -Robin Wood, "Pxycho", Hitchock's films. -Raymond Durgnat "Inside Norman Bates", films and feelings. -V. F. Perkins, "The World and its Image", film as film. -Raymond Bellour, "Psychosis, neurosis, perversion". -Barbara Klinger, "Psycho: the institutionalization of female sexuality". -Leland Poague, "Links in a chain: Psycho and film classicism". -11.WHY NOT TO READ A FILM. -The ends of interpretation. -The ends of interpretation?. -Prospects for a poetic |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | 791.43 BOR M |
Inventarni broj: | 99/61, 02/290 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 3925 |
|
12 |
|
ISBN: | 0-299-14944-7 |
Naslov: | Post-theory : reconstructing Film Studies / edited by David Bordwell and Noël Carroll |
Impresum: | Madison, Wi. : The University of Wisconsin Press , cop. 1996 |
Materijalni opis: | 564 str. ; 23 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Wisconsin studies in film |
Napomena: | Str. 553-560: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | teorija filma * film |
UDK: | 791.43.01 |
Ostali autori / urednici: | Bordwell, David |
Signatura: | 791.43 POS |
Inventarni broj: | 98/98 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 3811 |
|
13 |
|
ISBN: | 953-6181-04-5 |
Autor(i): | Turković, Hrvoje |
Naslov: | Teorija filma : prizor, montaža, tematizacija / Hrvoje Turković |
Impresum: | Zagreb : Meandar , 1994 |
Materijalni opis: | 339 str. ; 20 cm |
Jezik: | hrvatski |
Napomena: | Str. 259-281: Bibliografija. - Kazala |
Ključne riječi: | film - teorija |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | 791.43 TUR T |
Inventarni broj: | 95/91, 95/92, 95/93 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 2445 |
|
14 |
|
Autor(i): | Bettetini, Gianfranco |
Naslov: | Film : jezik i pismo / Đanfranko Betetini ; [prevod Zenica Raspor ; redakcija Dušan Stojanović] |
Impresum: | Beograd : Institut za film , 1976 |
Materijalni opis: | 155 str. ; 21 cm |
Jezik: | srpski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Umetnost ekrana ; 22 |
Napomena: | Prijevod djela: Cinema : lingua a scrittura / Gianfranco Bettetini |
Ključne riječi: | film - teorija, estetika |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | 791.43 BET F |
Inventarni broj: | 84/102, 84/103 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 806 |
|
15 |
|
Autor(i): | Bazin, Andre |
Naslov: | Šta je film / Andre Bazin ; [prevela Ivanka Pavlović] |
Impresum: | Beograd : Institut za film , 1967 |
Materijalni opis: | 4 sv. ; 20 cm |
Jezik: | srpski |
Napomena: | Prijevod djela: Qu'est-ce que le cinama? |
Ključne riječi: | film - teorija - estetika * estetika filma * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | 791.43 BAZ Š (1,2,3,4) |
Inventarni broj: | 1361, 1362, 1363, 1364, 1365, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1377, 1378, 1379, 1360 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 739 |
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
ISBN: | 978-953-174-306-8 |
Autor(i): | Gilić, Nikica |
Naslov: | Filmske vrste i rodovi / Nikica Gilić |
Impresum: | Zagreb : AGM , 2007 |
Materijalni opis: | 161 str. ; 19 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Sintagma |
Napomena: | Str. [163]: Bilješka o piscu. - Str. 153-[162]: Bibliografija ; bibliografske bilješke uz tekst |
Ključne riječi: | film - vrste i rodovi * film - žanrovi * filmski žanrovi - teorija |
Sažetak: | 1. Uvod ; 2. Filmski rodovi: Igrani film ; Dokumentarni film ; Eksperimentalni film ; 3. Filmski žanrovi: Žanrovi igranog filma ; Žanrovi dokumentarnog i eksperimentalnog filma ; 4. Filmske vrste |
UDK: | 791.43-1/-9.01 |
Signatura: | SF 118754 |
Inventarni broj: | 74619 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Zavoda za slavensku filologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/slavfilologija |
MFN: | 22639 |
|
20 |
|
|
21 |
|
|
22 |
|
Autor(i): | Czeczot-Gawrak, Zbigniew |
Naslov: | Istorija filmske teorije do 1945. godine / Zbignjev Čečot-Gavrak ; [prevod Radoslav Đokić, Miroslava Đokić] |
Impresum: | Beograd : Institut ua film , 1984 |
Materijalni opis: | 195 str. ; 20 cm |
Jezik: | srpski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Umetnost ekrana : značajna dela savremene teorije filma ; 27 |
Napomena: | Prijevod djela: Zarys dziejów teorii filmu pierwszego pięćdziesięciolecia 1895-1945 / Zbigniew Czeczot-Gawrak. - Str. 189-195: Bibliografija. - Bibliograf. bilješke uz tekst |
Ključne riječi: | film - teorija - povijesni pregled |
UDK: | 791.43.01(091) |
Ostali autori / urednici: | Đokić, Radoslav ; Đokić, Miroslava |
Signatura: | SF 114268-27 |
Inventarni broj: | 55963 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Zavoda za slavensku filologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/slavfilologija |
MFN: | 14041 |
|
23 |
|
|
24 |
|
|
25 |
|
|
26 |
|
|
27 |
|
ISBN: | 953-6181-04-5 |
Autor(i): | Turković, Hrvoje |
Naslov: | Teorija filma : prizor, montaža, tematizacija / Hrvoje Turković |
Impresum: | Zagreb : Meandar , 1994 |
Materijalni opis: | 339 str. ; 20 cm |
Jezik: | hrvatski |
Napomena: | Str. 339: Bilješka o autoru. - Str. 259-282: Bibliografija. - Pojmovno kazalo ; Kazalo imena i naslova |
Ključne riječi: | teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura: | SF 116724 |
Inventarni broj: | 63060, 63061 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Zavoda za slavensku filologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/slavfilologija |
MFN: | 1198 |
|
28 |
|
|
29 |
|
|
30 |
|
ISBN: | 0-631-16575-4 |
Autor: | Mulvey, Laura |
Naslov: | Visual pleasure and narrative cinema [1973-1975] |
Matična publikacija: | Art in theory 1900-1990 : an anthology of changing ideas / edited by Charles Harrison and Paul Wood |
Impresum: | Oxford : Blackwell, 2001., (Str. 963-970) |
Napomena: | U sklopu poglavlja i potpoglavlja: Institutions and objections/ Critical revisions. . - Orig. tekst publiciran u čas. Screen, sv. 16, br. 3, London, 1975 |
Ključne riječi: | teorija filma * narativnost - n. u filmu * libri-2127 |
UDK: | 791.43 7.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka povijesti umjetnosti |
MFN: | 476 |
|
31 |
|
|
32 |
|
|
33 |
|
|
34 |
|
|
35 |
|
|
36 |
|
|
37 |
|
|
38 |
|
Autor: | Pasolini, Pier Paolo |
Naslov: | Rasprava o kadru-sekvenci ili film kao semiologija stvarnosti |
Matična publikacija: | Teorija filma / priredio Dušan Stojanović; str. 448-459 |
Impresum: | Beograd : Nolit, 1978 |
Ključne riječi: | teorija filma * filmska umjetnost -- teorija |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 TEO |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24766 |
|
39 |
|
|
40 |
|
|
41 |
|
|
42 |
|
|
43 |
|
|
44 |
|
|
45 |
|
|
46 |
|
|
47 |
|
|
48 |
|
|
49 |
|
|
50 |
|
|
51 |
|
|
52 |
|
|
53 |
|
|
54 |
|
|
55 |
|
|
56 |
|
|
57 |
|
|
58 |
|
|
59 |
|
|
60 |
|
|
61 |
|
|
62 |
|
|
63 |
|
|
64 |
|
|
65 |
|
|
66 |
|
|
67 |
|
|
68 |
|
|
69 |
|
|
70 |
|
|
71 |
|
|
72 |
|
|
73 |
|
|
74 |
|
|
75 |
|
|
76 |
|
|
77 |
|
|
78 |
|
|
79 |
|
|
80 |
|
|
81 |
|
|
82 |
|
|
83 |
|
|
84 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Werner, Gösta |
Naslov: | Fritz Lang and Goebbels : myth and facts |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 494-500 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Ključne riječi: | Lang, Fritz |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24679 |
|
85 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Ehrnstein, David |
Naslov: | 'Desert fury', moon amour : for vito Russo and Richard Dyer |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 474-493 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske biliješke |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24678 |
|
86 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Leff, Leonard L. |
Naslov: | Reading 'Kane' |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 456-473 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Str. 473: Bibliografija |
Ključne riječi: | Welles, Orson -- Građanin Kane |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24677 |
|
87 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Houston, Beverle |
Naslov: | Power and dis-integration in the films of Orson Welles |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 438-454 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | Welles, Orson |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24676 |
|
88 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Barkhausen, Hans |
Naslov: | Footnote to the history of Riefenstahl's 'Olympia' |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 430-437 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | Riefenstahl, Leni -- Olympia |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24675 |
|
89 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | McBride, Joseph |
Naslov: | Stepin Fetchit talks back |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 420-429 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | Fetchit, Stepin |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24674 |
|
90 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Prince, Stephen |
Naslov: | True lies : perceptual ralism, digital images, and film theory |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 392-411 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | film -- tehnologija |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24673 |
|
91 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Geuens, Jean-Pierre |
Naslov: | Through the looking glasses : from the camera obscura to video assist |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 372-390 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | film -- tehnologija |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24672 |
|
92 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Tashiro, Charles Shiro |
Naslov: | Videophilia : what happens when you wait for it on video |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 352-371 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | film -- tehnologija -- video |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24671 |
|
93 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Eidsvik, Charles |
Naslov: | Machines of the invisible : changes in film technology in the age of video |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 340-350 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Sažetak: | film -- tehnologija -- video |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24670 |
|
94 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Dempsey, Michael |
Naslov: | Colorization |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 336-338 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Ključne riječi: | film -- boja |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24669 |
|
95 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | James, David |
Naslov: | Hardcore : cultural resistance in the postmodern |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 224-228 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Str. 237-238: Bibliografija |
Ključne riječi: | film -- postmodernizam |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24664 |
|
96 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Braudy, Leo |
Naslov: | The sacraments of genre : Coppola, DePalma, Scorsese |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 204-223 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | filmski žanrovi * Coppola, Francis Ford * DePalma, Brian * Scorsese, Martin |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24663 |
|
97 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Macdonald, Scott |
Naslov: | Confessions of a feminist porn watcher |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 190-202 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | filmski žanrovi -- porno film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24662 |
|
98 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Telotte, J. P. |
Naslov: | Human artifice and the science fiction film |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 176-188 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | filmski žanrovi -- znanstvenofantastički film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24661 |
|
99 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Carroll, Noël |
Naslov: | Nightmare and the horror film : the symbolic biology of fantastic beings |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 158-174 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | filmski žanrovi -- film strave |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24660 |
|
100 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Kinder, Marsha |
Naslov: | The subversive potential of the pseudo-iterative |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 126-150 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24659 |
|
101 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Diawara, Manthia |
Naslov: | Popular culture and oral traditions in African film |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 112-125 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24658 |
|
102 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Yau, Ester C. M. |
Naslov: | 'Yellow earth' : western analysis and a non-western text |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 92-111 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24657 |
|
103 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Wexman, Virginia Wright |
Naslov: | The critic as consumer : film study in the university, 'Vertigo', and the film canon |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 76-90 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24656 |
|
104 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Henderson, Brian |
Naslov: | Tense, mood, and voice in film (notes after Genette) |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 54-75 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24655 |
|
105 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Callenbach, Ernst |
Naslov: | Recent film writing : a survey |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 26-46 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24654 |
|
106 |
|
ISBN: | 0-520-21603-2 |
Autor: | Johnson, Albert |
Naslov: | Beige, brown, black |
Matična publikacija: | Film quarterly : forty years, a selection / edited by Brian Henderson and Ann Martin, with Lee Amazonas; str. 16-25 |
Impresum: | Berkeley : University of California Press, cop. 1999 |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 FILQ |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24653 |
|
107 |
|
ISBN: | 1-4051-0582-8 |
Autor: | Carroll, Noël |
Naslov: | The power of movies |
Matična publikacija: | Aesthetics and the philosophy of art : the analytic tradition : an anthology / edited by Peter Lamarque and Stein Haugom Olsen; str. 485-497 |
Impresum: | Malden, MA : Blackwell Pub., cop. 2004 |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Ključne riječi: | popularna umjetnost -- film |
UDK: | 130.2:791.43.01 |
Signatura | 111.852 AESP |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 24550 |
|
108 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Mercer, Kobena |
Naslov: | Dark and lovely too : black gay men in Independent film |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 325-338 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part four: Alternative cinemas, 1980-2000 |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22833 |
|
109 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Gibson, Gloria J. |
Naslov: | Black women's Independent cinema |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 313-324 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part four: Alternative cinemas, 1980-2000 |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22832 |
|
110 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Foster, Gwendolyn Audrey |
Naslov: | Re/constructing lesbian auto/biographies in 'Tender fictions' and 'Nitrate kisses' |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 283-298 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part four: Alternative cinemas, 1980-2000 |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22830 |
|
111 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Frampton, Holis |
Naslov: | An interview with Hollis Frampton |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 273-280 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part three: Structuralism in the 1970s |
Ključne riječi: | eksperimentalni film - strukturalizam |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22829 |
|
112 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Sonbert, Warren |
Naslov: | Warren Sonbert interview |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 265-272 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part three: Structuralism in the 1970s |
Ključne riječi: | eksperimentalni film - strukturalizam |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22828 |
|
113 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Snow, Michael |
Naslov: | Interview with Michael Snow |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 239-258 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part three: Structuralism in the 1970s |
Ključne riječi: | eksperimentalni film - strukturalizam |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22826 |
|
114 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Sitney, P. Adams |
Naslov: | Structural film |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 225-226 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part three: Structuralism in the 1970s |
Ključne riječi: | eksperimentalni film - strukturalizam |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22825 |
|
115 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Ono, Yoko |
Naslov: | Yoko Ono on Yoko Ono |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 221-224 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part two: The 1960s experimental cinema explosion |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22824 |
|
116 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Schneemann, Carolee |
Naslov: | An Interview with Carolee Schneemann |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 173-188 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part two: The 1960s experimental cinema explosion |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22821 |
|
117 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Tartaglia, Jerry |
Naslov: | The Perfect Queer Appositeness of Jack Smith |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 163-172 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part two: The 1960s experimental cinema explosion |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22820 |
|
118 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Brakhage, Stan |
Naslov: | Stan Brakhage - the 60th Birthday Interview |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 139-162 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part two: The 1960s experimental cinema explosion |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22819 |
|
119 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Mayne, Judith |
Naslov: | Women in the Avant-Gard : Germaine Dulac, Maya Deren, Agnes Varda, Chantal Akerman and Trinh T. Minh-ha |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 81-112 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part one: Origins of the American avant-garde cinema, 1920-1959 |
Ključne riječi: | eksperimentalni film -- ženski redatelji * Dulac, Germaine * Deren, Maya * Varda, Agnes * Akerman, Chantal * Minh-ha, Trinh T. |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22817 |
|
120 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Rabinovitz, Lauren |
Naslov: | The woman filmmaker in the New York avant-garde |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 71-80 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part one: Origins of the American avant-garde cinema, 1920-1959 |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22816 |
|
121 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Mekas, Jonas |
Naslov: | Notes on the New American cinema |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 53-70 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part one: Origins of the American avant-garde cinema, 1920-1959 |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22815 |
|
122 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Horak, Jan-Christopher |
Naslov: | The first American film avant-garde, 1919-1945 |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 19-52 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part one: Origins of the American avant-garde cinema, 1920-1959 |
Ključne riječi: | eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22814 |
|
123 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Naslov: | Filmografija Zagreb film festivala |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - god. 9 (2003), br. 36; str. 86-88 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatski filmski savez |
Ključne riječi: | Zagreb Film Festival - 2003 - filmografija |
UDK: | 791.43-92"2003"(01) |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 15157 |
|
124 |
|
|
125 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Ajanović, Midhat |
Naslov: | Na margini "filmskog ralizma" |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 7 (2001), br. 25; str. 161- |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Sažetak: | Since the beginnings of film, realism represented the highest ideal and the freatest illusion of the new medium. L. Feuillade, Jean Vigo, John Grierson, Dziga Vertov or C. Zavattini are only a few of the great flm authors who thought that primary task of film was to represent reality, what it allegedly was like. Many lieading theoreticians of film, first and foremost Andre Bazin, firmly belived in the power of photography and its ability to represent reality directly, without any mediation. Even film tricks developed as a helping tool in the service of the so-called 'film realism'. Ever since the times of the pioneer George Melies, the tradition of film trick has been based on the idea that 'every illusion created on the screen has its ontological roots in some realistic event registrated by camera'. the thoery of moving pictures being a realistic refledtion of life proved to be a total failure. Treoreticians have completely disregarded a whole film species, tho one that most frequently creates most poetic results - animation. Animation has never hid its artificial nature and film images in animated films have always been apenly considered as presentations of the artist's inner, that is to say, private 'realism'. The animation was always a clear negation of the realistic theory. However, a great number of film theoreticians do not consider animation as a film medium. Language of animation is associated with graphics (whish is 'unreal' in itself), while film language is associated with photography (the medium of 'realism') so that according to the late theoretician Duđan Stojanović from Beograd, aniimation should be considered in the context of visual arts. However, there is not a single proof that photography is 'more realistic' than a drawning of graphics. Furthermore, even the most simplified definition of film animation cannot omit the fact that animation is dealing wiht 'images moving with the help of the film technique'. The identical definition can also be applied to all other film forms. The only questionably defferences between a motion picure of a documentary and animation is that in the latter the camera is working with units: exposing frame by frame on film, so that the movement is constructed, instead of using one already existing in the nature. However, even this method is no longer characteristic only of animated film because the introduction of computer animatin in the editing of motion picutres erases all diferences.. |
Ključne riječi: | film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6923 |
|
126 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Krelja, Petar |
Naslov: | Za pohvalu! : u povodu Tjedna iranskog filma u Zagrebu |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 7 (2001), br. 25; str. 97-103 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | Iran * iranski film * film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6914 |
|
127 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Bordwell, David |
Naslov: | Naracija i prostor |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 7 (2001), br. 25; str. 17- |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Napomena: | Bibliografske bilješke |
Sažetak: | A single concept has dominated theoretical considerations of filmic space and position. Mainstream mimetic theories, much like diegetic theories, attribute every image to an invisible observer incarnated in the camera, making the observer at once narrator and spectator. The totalised space built up from editing is thus attributed to an idealised invisible withess, the occupant of an absolute position. The discourse becomes a series of views whose source is the viewer's position. Just as there is more to narration than the camera, claims David Bordwell, so is there more to cinematic space than effects of hte viewer's position. Instead of seeing the spectator as the apex of a literal or metaphorical pyramid of vision, we can treat the construction of space dynamically. The syuzhet's presentation of information can be facilitated or blocked by the style's representation in space. No theory of narration can omit the question of position, but it needs to be integrated into a broader account of how films mobilize spatial perception and cognition for storytelling ends. On an example of ideal positioning shot/reverse shot, Bordwell points to limitation of Jean-Pierre Oudart's suture theory. Oudart calims that in shot/reverse shot figure, the first shot enatios a spece offscreen, behind the camera, 'the fourth side, a pure field of absence'. The next shot in the seried reveals that something occupies that offscreen space...Bordwell thinks that Oudart makes a step towards the characterization of observational activities performed by the viewer - anticipation, recall and recognition of the space narration represents, however, introducing the phantom narrator as the amker of the first shot, he returns to the theory of the invisible observer. Suture simply designates certain aspects of the schemata that we activate in order to make spatial and causal sense of a scene's total space. However, as a theoretical concept, 'suture' is not an adequate explanation of now this proces occurs. |
Ključne riječi: | pripovijedanje * naracija * film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6900 |
|
128 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Messaris, Paul |
Naslov: | Pojmovna montaža |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 7 (2001), br. 25; str. 13-16 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Napomena: | 11 bibl. jedinica |
Sažetak: | Theoreticans of visual communication widely belive that images, in their inner nature, do not possess the ability to make national statements and that the essence of images is to 'resent' events of states. Contrary to that, many filmmakers strive to create notional structures in visual form, and do so with the help of the editing process tha Paul Messaris calls with the purpose of making a comment. This type of editing is often associatied with Wizenstein's films and his writings on editing. It was often used in silent movies, while today it has found a new setting in propagandist films and mass media. On the example of a propagandist film used in Ronald Reagan's presidental run and several advertising videos, Messaris shows that grounds for linkage of images in notional editing is rarely visual. IN other words, image-subject is connected with the image-object mostly by notional, instead of visual similarity and contrast. The interpretation of national editing is predicated by the spectator's ability to discern the presence of notional relations between the objects and circumstances portrayed in a given sequence of images. |
Ključne riječi: | montaža * film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6899 |
|
129 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Carroll, Noël |
Naslov: | Prema teoriji filmske montaže |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 7 (2001), br. 25; str. 3-12 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Sažetak: | Editing is a form of communication based on the cut, which encourages the viewer to infer the meaning of a sequence of shots finding the vest possible esplanation for the sequence. The grounds for inference are varies and numerous. They include several types of narrative considerations, sensuous and thematic comparisons and contrasts, as well as linguistic and conceptual evocations. These grounds werve as inductive premises, whish, when combined with the particularities of the film itself and its broader historical context, yield hypotheses about the meaning of the shot linkages. The viewer may have to sift through his repertoire of inductive strategies to unravel the sequence; this search is predicated on postulating the most coherent account of the film material. In cases where editing defies traditional methods of induction, in order to explain it, the viewer will have to observe how the given shot chain relates to the film history, as its possible amplification of repudiation of more entrenched practices. In order to interpret the editing, he will also have to use his cultural knowledge. The viewer will not read the explanation, but infer it. Where he can find no explanation, he will label the editing as senseless of mistake. The author offers his explanation from the perspective of the spectator who is a member of the circuit of communication. This approach places the responsibility for the use of cutting to elicit inferences from the spectator on the film-maker. Most authors will demand an even heavier responsibility. Namely, they are determined to elicit a specific, preprdained comprehension of the shot chain. However, it is probably not necessary to have an intended meaning to communicate for a cut to ve a successful piece of editing. Some shot interpolations may suggest inferences that the author had not planned. Nevertheless, in most cases, the author manages to convey the intended message. How is that possible? This model claims that the film author and the viewer are members of the same institution of world cinema, share the same bases for induction, moreover, they belong to the same twentieth-century world culture. |
Ključne riječi: | montaža * film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6898 |
|
130 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Carroll, Noël |
Naslov: | Filmska forma : u obranu funkcionalne teorije stila u individualnom filmu |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 6 (2000), br. 24; str. 163- |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | stil * film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6897 |
|
131 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Turković, Hrvoje |
Naslov: | Funkcija stilističkih otklona |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 6 (2000), br. 24; str. 129- |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6893 |
|
132 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Gilić, Nikica |
Naslov: | Periodazicijska problematika filmskog postmodernizma |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 6 (2000), br. 23; str. 132-141 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | postmoderna * postmodernizam * film - postmoderni * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6868 |
|
133 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Milićević, Mladen |
Naslov: | Dodatna smutnja u raspravi što jest, a što nije postmoderni film |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - God. 6 (2000), br. 23; str. 127-131 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | film - postmoderni * teorija filma * postmoderna |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6867 |
|
134 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Gilić, Nikica |
Naslov: | Nostalgični modus postmoderne i nostalgija kao tema i značajka kraja (filmskog) stoljeća |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - god. 6 (2000), br. 21; str. 60-- |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | 20. stoljeće * 90-e * film * teorija filma |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6801 |
|
135 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Turković, Hrvoje |
Naslov: | Na čemu temeljiti kognitivistički pristup? |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - god. 5 (1999), br. 19-20; str. 49-58 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | teorija filma * kognitivizam - film |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6771 |
|
136 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Bordwell, David |
Naslov: | Argumenti u prilog kognitivizma |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - god. 5 (1999), br. 19-20; str. 7-20 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | teorija filma * kognitivizam * kognitivistička teorija - film |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6767 |
|
137 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Muzaferija, Sanja |
Naslov: | Komuniciranje drugosti kroz 'camp' : filmovi 'Plan 9 from outer space' i 'Ed Wood' |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - god. 4 (1998), br. 16; str. 53-59 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatski društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | filmski žanrovi - camp * Wood, Ed - Plan 9 from outer space - Ed Wood |
UDK: | 791.43.01 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6719 |
|
138 |
|
ISBN: | 978-953-0-30250-1 |
Autor(i): | Gilić, Nikica |
Naslov: | Uvod u teoriju filmske priče / Nikica Gilić |
Impresum: | Zagreb : Školska knjiga , 2007 |
Materijalni opis: | [188] str. ; 20 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Udžbenici Sveučilišta u Zagrebu = Manualia Universitatis studiorum Zagrabiensis |
Napomena: | Str. 179: Bilješka o autoru. - Str. 159-167: Bibliografija. - Str. 168-174: Filmografija. - Sažetak. - Summary. - Kazalo |
Ključne riječi: | pripovijedanje -- filmska umjetnost * naratologija -- filmska umjetnost * filmsko pripovijedanje |
UDK: | 791.43.01(075.8) |
Signatura: | 791.43 GIL U |
Inventarni broj: | 07/429, 07/380, 07/431, 07/432, 07/433, 08/11, 08/12, 08/579 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 9019 |
|
139 |
|
|
140 |
|
ISBN: | 978-953-174-306-8 |
Autor(i): | Gilić, Nikica |
Naslov: | Filmske vrste i rodovi / Nikica Gilić |
Impresum: | Zagreb : AGM , 2007 |
Materijalni opis: | [163] str. ; 19 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Sintagma |
Napomena: | Bilješka o piscu. - Str. 153-[162]: Bibliografija |
Ključne riječi: | filmske vrste * filmska umjetnost -- teorija * filmski žanrovi * film - žanrovi |
Sažetak: | Filmski rodovi. -Igrani film. -Dokumentarni film. -Eksperimentalni film. -Filmski žanrovi. -ŽAnrovi igranog filma. -Žanrovi dokumentarnog i eksperimentalnog filma. -Filmske vrste |
UDK: | 791.43-1/-9.01 |
Signatura: | 791.43 GIL FIL |
Inventarni broj: | 07/317, 07/318, 07/319, 07/320, 07/321, 08/488, 08/578 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8903 |
|
141 |
|
|
142 |
|
|
143 |
|
|
144 |
|
|
145 |
|
ISBN: | 0-300-09195-8 |
Autor(i): | Carroll, Noël |
Naslov: | Engaging the moving image / Noël Carroll |
Impresum: | New Haven : Yale University Press , cop. 2003 |
Materijalni opis: | xxv, 420 str. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Yale series in the philosophy and theory of art |
Napomena: | Bibliografske biješke uz poglavlja. - Kazalo |
Ključne riječi: | filozofija filma * igrani film |
Sažetak: | Foreword by George Wilson, ix. -Introduction, xxi. -1 Forget the Medium! 1. -2 Film, Attention, and Communication: A Naturalistic Account, 10. -3 Film, Emotion, and Genre, 59. -4 Ethnicity, Race, and Monstrosity: The Rhetorics of Horror and Humor, 88. -5 Is the Medium a (Moral) Message? 108. -6 Film Form: An Argument for a Functional Theory of Style in the Individual Film, 127. -7 Introducing Film Evaluation, 147. -8 Nonfiction Film and Postmodernist Skepticism, 165. -9 Fiction, Nonfiction, and the Film of Presumptive Assertion: Conceptual Analyses, 193. -10 Photographic Traces and Documentary Films: Comments for Gregory Currie, 225. -11 Toward a Definition of Moving-Picture Dance, 234. -12 The Essence of Cinema? 255. -13 TV and Film: A Philosophical Perspective, 265. -14 Kracauer's Theory ofFilm, 228. -15 Cinematic Nation Building: Eisenstein's The Old and theNew, 303. -16 The Professional Western: South of the Border, 323. -17 Moving and Moving: From Minimalism to Lives of Performers, 345. -18 Prospects for Film Theory: A Personal Assessment, 357 |
UDK: | 791.43.01 |
Namjena : | doktorski studiji književnosti |
Signatura: | 791.43 CAR E |
Inventarni broj: | III-3276, III-3907 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8742 |
|
146 |
|
ISBN: | 1-4051-2027-4 |
Naslov: | Philosophy of film and motion pictures : an anthology / edited by Noël Carroll and Jinhee Choi |
Impresum: | Malden [etc.] : Blackwell Publishing , 2006 |
Materijalni opis: | x, 430 str. ; 25 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Blackwell philosophy anthologies |
Napomena: | Bibliografske bilješke uz poglavlja |
Ključne riječi: | filozofija filma * igrani film |
Sažetak: | <Scruton, Roger>, Photography and representation. -<Lopes, Dominic, McIver>, The aesthetics of photographic transparency. -<Rafferty, Terrence>, Everybody gets a cut. -<Cavell, Stanley>, From the world viewed. -<Langer, Susanne K.>, A note on the film. -<Sparshott, F. E.>, Vision and dream in the cinema. -<Currie, Gregory>, The long goodbye. -<Danto, Arthur C.>, Moving pictures. -<Carroll, Noël>, Defining the moving image. -<Currie, Gregory>, Visible traces. -<Carroll, Noël>, Fiction, non-fiction, and the film of presumptive assumption. -<Wilson, George M.>, Le grand imagier steps out. -<Currie, Gregory>, Unreliability refigured. -<Carroll, Noël>, Film, emotion, and genre. -<Walton, Kendall>, Fearing fictions. -<Neill, Alex>, Empathy and (film) fiction. -<Gaut, Berys>, Identification and emotion in narrative film. -<Knight, Deborah>, In fictional shoes. -<Wilson, George M.>, Morals for method. -<Livingston, Paisley>, Cinematic authorship. -<Choi, Jinhee>, National cinema. -<Kupfer, Joseph H.>, Film criticism and virtue theory. -<Devereaux, Mary>, Beauty and evil. -<Vadas, Melinda>, A first look at the pornography/civil rights ordinance. -<Russell, Bruce>, The philosophical limits of film. -<Hanson, Karen>, Minerva in the movies. -<Hunt, Lester, H.>, Film as a philosophical resource |
UDK: | 791.43.01(082):1 |
Ostali autori / urednici: | Carroll, Noël ; Choi, Jinhee |
Namjena : | doktorski studij književnosti |
Signatura: | 791.43 PHI |
Inventarni broj: | III-3274, III-3906, III-3910 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8740 |
|
147 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Suarez, Juan A. |
Naslov: | Pop, Queer or Fascist? The Ambiguity of Mass Culture in Kenneth Anger's Scorpio Rising |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 115-138 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part two: The 1960s experimental cinema explosion |
Ključne riječi: | Anger, Kenneth -- Scorpio rising * eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 * 791.44.071.1 Anger, K. |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22818 |
|
148 |
|
ISSN: | 1330-7665 |
Autor: | Turković, Hrvoje |
Naslov: | Filmski kognitivizam - bibliografija (izbor) |
Matična publikacija: | Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Hrvoje Turković (glavni urednik)]. - god. 5 (1999), br. 19-20; str. 59-62 |
Impresum: | Zagreb : Hrvatsko društvo filmskih kritičara : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatski filmski savez (izvršni nakladnik) |
Ključne riječi: | teorija filma * kognitivizam - film - bibliografija |
UDK: | 791.43.01(01) |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6772 |
|
149 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Lopate, Philip |
Naslov: | The films of Warren Sonbert |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 259-264 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part three: Structuralism in the 1970s |
Ključne riječi: | Sonbert, Warren * eksperimentalni film - strukturalizam |
UDK: | 791.43.01 * 791.44.071.1 Sonbert, W. |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22827 |
|
150 |
|
ISBN: | 0-415-27787-6 |
Autor: | Chin, Daryl |
Naslov: | Walking on tin ice : the films of Yoko Ono |
Matična publikacija: | Experimental cinema, the film reader / edited by Wheeler Winston Dixon and Gwendolyn Audrey Foster; str. 213-220 |
Impresum: | London ; New York : Routledge, 2002 |
Napomena: | Part two: The 1960s experimental cinema explosion |
Ključne riječi: | Ono, Yoko * eksperimentalni film |
UDK: | 791.43.01 * 791.44.071.1 Oko, Y. |
Signatura | 791.43 EXPE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 22823 |
|
|
1 2
>>
|
Upit: UDC_swish=(791.43.01 ) |