Podaci iz CDS/ISIS-a prije konverzije
Ovaj katalog ne obnavlja se od 2008. godine.

Nova verzija kataloga, s ažurnim podacima o dostupnosti primjeraka , nalazi se na adresi http://koha.ffzg.hr.

Rezultati pretraživanja

Broj rezultata: 5347

2851
ISSN:0044-4855
Autor:Foon, Anne E.
Naslov:Nongovernment school systems : funding policies and their implications
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 197-212
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10084

2852
ISSN:0044-4855
Autor:Selvaratnam, Viswanathan
Naslov:Ethnicity, inequality, and higher education in Malaysia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 173-196
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10083

2853
ISSN:0044-4855
Autor:Lewis, Catherine C.
Naslov:Japanese first-grade classrooms : implications for U.S. theory and research
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 159-172
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10082

2854
ISSN:0044-4855
Autor:Judge, Harry G.
Naslov:Cross-national perceptions of teachers
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 2(1988), str. 143-158
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10081

2855
ISSN:0044-4855
Autor:Kempner, Ken
Naslov:Higher education for mid-level technology : a comparative analysis of Brazil and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 478-493
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10080

2856
ISSN:0044-4855
Autor:Ginsburg, Mark B.
Naslov:Teachers and the ideology of professionalism in India and England : a comparison of cases in colonial/peripheral and metropolitan/central societies
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 465-477
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10079

2857
ISSN:0044-4855
Autor:Kumar, Krishna
Naslov:Origins of India's "textbook culture"
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 452-464
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10078

2858
ISSN:0044-4855
Autor:Connelly, F. Michael
Naslov:National curriculum research : problems in the metamethodology of studies concerned with state policy and local variation
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 430-451
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10077

2859
ISSN:0044-4855
Autor:Chapman, David W.
Naslov:Threats to data quality in developing country settings
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 416-429
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10076

2860
ISSN:0044-4855
Autor:Adams, Don
Naslov:Extending the educational planning discourse : conceptual and paradigmatic explorations
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 400-415
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10075

2861
ISSN:0044-4855
Autor:Hackett, Peter
Naslov:Aesthetics as a dimension for comparative study
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Philip G. Altbach], Vol. 32, no. 4(1988), str. 389-399
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1988
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10074

2862
ISSN:0044-4855
Autor:Christie, Pam
Naslov:Farm schools in South Africa : the face of rural apartheid
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 77-92
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10073

2863
ISSN:0044-4855
Autor:Turrittin, Jane
Naslov:Integrated literacy in Mali
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 59-76
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10072

2864
ISSN:0044-4855
Autor:Dorsey, Betty Jo
Naslov:Educational development and reform in Zimbabwe
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 40-58
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10071

2865
ISSN:0044-4855
Autor:Cleghorn, Ailie
Naslov:Language policy and science instruction in Kenyan primary schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 21-39
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10070

2866
ISSN:0044-4855
Autor:Nagel, Joane
Naslov:International funding of educational development : external agendas and internal adaptations - the case of Liberia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 1(1989), str. 3-20
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10069

2867
ISSN:0044-4855
Autor:Ziderman, Adrian
Naslov:Training alternatives for youth : results from longitudinal data
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 243-255
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10068

2868
ISSN:0044-4855
Autor:Inbar, Dan
Naslov:The importance of making promises : an analysis of second-chance policies
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 232-242
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10067

2869
ISSN:0044-4855
Autor:Shavit, Yossi
Naslov:Tracking and the educational spiral : Arab and Jewish patterns of educational expansion
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 216-231
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10066

2870
ISSN:0044-4855
Autor:Ziderman, Adrian
Naslov:Focus on secondary schooling in Israel : introductory remarks
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 213-215
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10065

2871
ISSN:0044-4855
Autor:Wacquant, Loic J. D.
Naslov:The dark side of the classroom in New Caledonia : ethnic and class segregation in Noumea's primary school system
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 194-212
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10064

2872
ISSN:0044-4855
Autor:Easton, Peter A.
Naslov:Monetary consumption benefits and the demand for primary schooling in Haiti
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 176-193
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10063

2873
ISSN:0044-4855
Autor:Hayhoe, Ruth
Naslov:A Chinese puzzle
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 2(1989), str. 155-175
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10062

2874
ISSN:0044-4855
Autor:Cortina, Regina
Naslov:Women as leaders in Mexican education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 357-376
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10061

2875
ISSN:0044-4855
Autor:Mendiola, Haydee M.
Naslov:Reform of higher education in Costa Rica : effects on social stratification and labor markets
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 334-356
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10060

2876
ISSN:0044-4855
Autor:Hansen, David O.
Naslov:Determinants of access to higher education in Indonesia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 317-333
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10059

2877
ISSN:0044-4855
Autor:Eckstein, Max A.
Naslov:Forms and functions of secondary-school-leaving examinations
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 3(1989), str. 295-316
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10058

2878
ISSN:0044-4855
Autor:Baker, Victoria J.
Naslov:Education for its own sake : the relevance dimension in rural areas
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 507-518
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10057

2879
ISSN:0044-4855
Autor:Heyneman, Stephen P.
Naslov:Multilevel methods for analyzing school effects in developing countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 498-504
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10056

2880
ISSN:0044-4855
Autor:Riddell, Abby Rubin
Naslov:An alternative approach to the study of school effectiveness in third world
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 481-497
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10055

2881
ISSN:0044-4855
Autor:Tilak, Jandhyala B. G.
Naslov:Center-state relations in financing education in India
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 450-480
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10054

2882
ISSN:0044-4855
Autor:Hinchliffe, Keith
Naslov:Federal financing of education : issues and evidence
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 437-449
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10053

2883
ISSN:0044-4855
Autor:Lindsay, Beverly
Naslov:Integrating international education and public diplomacy : creative partnerships or imgenious propaganda?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 33, no. 4(1989), str. 423-436
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1989
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37.01
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10052

2884
ISSN:0044-4855
Autor:Mahal, Ajay
Naslov:Policy implications of the distribution of public subsides on health and education : the case of Karnataka, India
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 552-574
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8095

2885
ISSN:0044-4855
Autor:Lee, Sang-Hyop
Naslov:Mother's education, learning-by-doing, and child health care in rural India
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 534-551
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8094

2886
ISSN:0044-4855
Autor:Rowe, Meredith L.
Naslov:How does schooling influence maternal health practices? : evidence from Nepal
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str.512-533
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8093

2887
ISSN:0044-4855
Autor:Pridmore, Pat
Naslov:Combating AIDS in south Africa and Mozambique : the role of open, distance, and flexible learning (ODFL)
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 490-511
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8092

2888
ISSN:0044-4855
Autor:Kobiane, Jean-Francois
Naslov:Parental death and children's schooling in Burkina Faso
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 468-489
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8091

2889
ISSN:0044-4855
Autor:Madhavan, Sangeetha
Naslov:Childbearing and schooling : new evidence from south Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 452-467
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8090

2890
ISSN:0044-4855
Autor:Bloom, David E.
Naslov:Education and public health : mutual challenges worldwide
Matična publikacija:Comparative education review / [editors Mark Ginsburg, David Post], Vol. 49, no. 4(2005), str. 437-451
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 2005
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8089

2891
ISSN:0044-4855
Autor:Wagner, Daniel A.
Naslov:Literacy assessment in the third world : an overview and proposed schema for survey use
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 112-138
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8088

2892
ISSN:0044-4855
Autor:Stromquist, Nelly P.
Naslov:Women and illiteracy : the interplay of gender subordination and poverty
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 95-111
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8087

2893
ISSN:0044-4855
Autor:Crew, Louie
Naslov:Using and abusing literacy : nine vignettes
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 85-94
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8086

2894
ISSN:0044-4855
Autor:Marshall, Judith
Naslov:Literacy and people's power in a Mozambican factory
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 61-84
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8085

2895
ISSN:0044-4855
Autor:Jones, Phillip W.
Naslov:Unesco and the politics of global literacy
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 41-60
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8084

2896
ISSN:0044-4855
Autor:Winchester, Ian
Naslov:The standard picture of literacy and its critics
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 21-40
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8083

2897
ISSN:0044-4855
Autor:Carceles, Gabriel
Naslov:World literacy prospects at the turn of the century : is the objective of literacy for all by the year 2000 statistically plausible?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 1(1990), str. 4-20
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:8082

2898
ISSN:0305-5698
Autor:Kniveton, Bromley H.
Naslov:A study of perceptions that significant others hold on the inclusionof children with difficulties in mainstream classes
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 321-343 / Derek Cherrington
Napomena:str 342-343: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7919

2899
ISSN:0305-5698
Autor:Ivanus Grmek, Milena
Naslov:Impact of external examinations (Matura) on school lessons
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 319-329 / Derek Cherrington
Napomena:str 328-329: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7918

2900
ISSN:0305-5698
Autor:Ripton, John
Naslov:Lessons of globalization : encounters and discoveries of US secondary students in Mexico
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 307-318 / Derek Cherrington
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7917

2901
ISSN:0305-5698
Autor:Sari, Hakan
Naslov:An analysis of burnout and job satisfaction among Turkish special school haedteachers and teachers, and the factors effecting their burnout and job satisfaction
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 291-306 / Derek Cherrington
Napomena:str 304-306: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7916

2902
ISSN:0305-5698
Autor:Beekhoven, S.
Naslov:The impact of first-year students' living situation on the integration process and study progress
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 277-289 / Derek Cherrington
Napomena:str 288-289: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7915

2903
ISSN:0305-5698
Autor:Downing, Kevin
Naslov:Reflectors as online extraverts?
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 265-276 / Derek Cherrington
Napomena:str 274-275: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7914

2904
ISSN:0305-5698
Autor:Reid, Ivan
Naslov:Theachers or learning leaders? : Where have all the teachers gone? Gone to be leaders, everyone
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 251-264 / Derek Cherrington
Napomena:str 264: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7913

2905
ISSN:0305-5698
Autor:Yang, Philip Q.
Naslov:Who chooses non-public schools for their children?
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 231-249 / Derek Cherrington
Napomena:str 247-249: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7912

2906
ISSN:0305-5698
Autor:Wang, Xiao-lei
Naslov:Engaging ADHD students in tasks with hand gestures : a pedagogical possibility for teachers
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 217-229 / Derek Cherrington
Napomena:str 226-229: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7911

2907
ISSN:0305-5698
Autor:Karakaya, S.
Naslov:English and Turkish teachers' conceptions of their professional responsibility
Matična publikacija:Educational studies, (2004), vol. 30., no. 3., str. 195-216 / Derek Cherrington
Napomena:str 215-216: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7910

2908
ISSN:0044-4855
Autor:Wilson, Michael
Naslov:Science achievement in Papua New Guinea : cross-national data implications
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 232-247
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7909

2909
ISSN:0044-4855
Autor:Lee, Valerie E.
Naslov:The effects of single-sex schooling on achievement and attitudes in Nigeria
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 209-231
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7908

2910
ISSN:0044-4855
Autor:Holloway, Susan D.
Naslov:The family's influence on achievement in Japan and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 196-208
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7907

2911
ISSN:0044-4855
Autor:Eisikovits, Rivka A.
Naslov:Models governing the education of new immigrant children in Israel
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 177-195
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7906

2912
ISSN:0044-4855
Autor:Eisemon, Thomas Owen
Naslov:School literacy and agricultural modernization in Kenya
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 2(1990), str. 161-176
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7905

2913
ISSN:0044-4855
Autor:Mwiria, Kilemi
Naslov:Kenya's Harambee secondary school movement : the contradictions of public policy
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 3(1990), str. 350-368
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7904

2914
ISSN:0044-4855
Autor:Corby, Richard A.
Naslov:Educating africans for inferiority under British rule : Bo school in Sierra Leone
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 3(1990), str. 314-349
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7903

2915
ISSN:0044-4855
Autor:Ayalon, Hanna
Naslov:The social impact of nonregular education in Israel
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 34, no. 3(1990), str. 302-313
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1990
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7902

2916
ISSN:0044-4855
Autor:Can, Le Thac
Naslov:Higher education reform in Vietnam, Laos, and Cambodia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 170-176
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7901

2917
ISSN:0044-4855
Autor:Peschar, Jules L.
Naslov:Educational opportunity in five east European countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 154-169
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7900

2918
ISSN:0044-4855
Autor:Šoljan, Nikša Nikola
Naslov:The saga of higher education in Yugoslavia : beyond the myths of a self-management socialist society
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 131-153
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7899

2919
ISSN:0044-4855
Autor:Torres, Carlos Alberto
Naslov:The state, nonformal education, and socialism in Cuba, Nicaragua, and Grenada
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 110-130
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7898

2920
ISSN:0044-4855
Autor:Ernove, Robert F.
Naslov:Education and revolutionary transformation in Nicaragua, 1979-1990
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 92-109
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7897

2921
ISSN:0044-4855
Autor:Jansen, Jonathan
Naslov:The state and curriculum in the transition to socialism : the Zimbabwean experience
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 76-91
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7896

2922
ISSN:0044-4855
Autor:Stites, Regie
Naslov:Adult literacy for social equality or econimic growth? : changing agendas for mass literacy in China and Tanzania
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 44-75
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7895

2923
ISSN:0044-4855
Autor:Delany, Brian
Naslov:Shifting patterns of authority in Chinese schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 1(1991), str. 23-43
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7894

2924
ISSN:0044-4855
Autor:Reimers, Fernando
Naslov:The impact of economic stabilization and adjustment on education in Latin America
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 319-353
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7893

2925
ISSN:0044-4855
Autor:Ogbu, Osita M.
Naslov:On public expenditures and delivery of education in sub-Saharan Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 295-318
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7892

2926
ISSN:0044-4855
Autor:Fuller, Bruce
Naslov:Vocal teachers, silent pupils? : life in Botswana classrooms
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 274-294
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7891

2927
ISSN:0044-4855
Autor:Raudenbush, Stephen W.
Naslov:The effects of preprimary access and quality on educational achievement in Thailand
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 255-273
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7890

2928
ISSN:0044-4855
Autor:Kerr, Stephen T.
Naslov:Educational reform and technological change : computing literacy in the Soviet Union
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 222-254
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7889

2929
ISSN:0044-4855
Autor:Foster, Philip
Naslov:C. Arnold Anderson : a personal memoir
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 2(1991), str. 215-221
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7888

2930
ISSN:0044-4855
Autor:Foley, Douglas E.
Naslov:Rethinking school ethnographies of colonial settings : a performance perspective of reproduction and resistance
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 532-551
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7887

2931
ISSN:0044-4855
Autor:Welch, Anthony R.
Naslov:Knowledge and legitimation in comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 508-531
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7886

2932
ISSN:0044-4855
Autor:Altbach, Philip G.
Naslov:Trends in comparative education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 491-507
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7885

2933
ISSN:0044-4855
Autor:Hotta, Taiji
Naslov:Japanese educational assistance to developing countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 476-490
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7884

2934
ISSN:0044-4855
Autor:Wray, Harry
Naslov:Change and continuity in modern Japanese educational history : allied occupational reforms forty years later
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 447-475
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7883

2935
ISSN:0044-4855
Autor:Ichilov, Orit
Naslov:Political socialization and schooling effects among Israeli adolescents
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 430-446
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7882

2936
ISSN:0044-4855
Autor:Kraak, Andre
Naslov:Making the hidden curriculum the formal curriculum : vocational training in south Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 3(1991), str. 406-429
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7881

2937
ISSN:0044-4855
Autor:Lo, Leslie Nai-Kwai
Naslov:State patronage of intellectuals in Chinese higher education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 690-720
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7880

2938
ISSN:0044-4855
Autor:Sautman, Barry
Naslov:Politicization, hyperpoliticization, and depoliticization of Chinese education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 669-689
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7879

2939
ISSN:0044-4855
Autor:Luk, Bernard Hung-Kay
Naslov:Chinese culture in the Hong Kong curriculum : heritage and colonialism
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 650-668
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7878

2940
ISSN:0044-4855
Autor:Postiglione, Gerard A.
Naslov:From capitalism to socialism? : Hong Kong education within a transitional society
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 627-649
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7877

2941
ISSN:0044-4855
Autor:Rust, Val D.
Naslov:Postmodernism and its comparative education implications
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 35, no. 4(1991), str. 610-626
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1991
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7876

2942
ISSN:0044-4855
Autor:Von Kopp, Botho
Naslov:The eastern european revolution and education in Czechoslovakia
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 101-113
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7875

2943
ISSN:0044-4855
Autor:Kozakiewicz, Mikolaj
Naslov:Educational transformation initiated by the Polish "Perestroika"
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 91-100
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7874

2944
ISSN:0044-4855
Autor:McLean, Martin
Naslov:Educational revolution from above : Thatcher's Britain and Gorbachev's Soviet Union
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 71-90
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7873

2945
ISSN:0044-4855
Autor:Lambropoulos, Haris
Naslov:Educational expansion and earnings differentials in Greece
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 52-70
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7872

2946
ISSN:0044-4855
Autor:Schriewer, Jurgen
Naslov:Communication patterns and intellectual traditions in educational sciences : France and Germany
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 25-51
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7871

2947
ISSN:0044-4855
Autor:Ryba, Raymond
Naslov:Toward a European dimension in education : intention and reality in European community policy and practice
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 1(1992), str. 10-24
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7870

2948
ISSN:0044-4855
Autor:Comings, John P.
Naslov:A secondary analysis of a Nepalese national literacy program
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 212-226
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7869

2949
ISSN:0044-4855
Autor:Mehran, Golnar
Naslov:Social implications of literacy in Iran
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 194-211
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7868

2950
ISSN:0044-4855
Autor:Montero-Sieburth, Martha
Naslov:Models and practice of curriculum change in developing countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 175-193
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7867

2951
ISSN:0044-4855
Autor:Benavot, Aaron
Naslov:Curricular content, educational expansion, and economic growth
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 2(1992), str. 150-174
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7866

2952
ISSN:0044-4855
Autor:Bray, Mark
Naslov:Colonialism, scale, and politics : divergence and convergence of educational development in Hong Kong and Macau
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 322-342
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7865

2953
ISSN:0044-4855
Autor:Rahim, Aminur
Naslov:The political economy of english education in muslim Bengal : 1871-1912
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 309-321
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7864

2954
ISSN:0044-4855
Autor:Patrinos, Harry Anthony
Naslov:Higher education finance and economic inequality in Greece
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 298-308
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7863

2955
ISSN:0044-4855
Autor:Ornelas, Carlos
Naslov:Recent university reform in Mexico
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 36, no. 3(1992), str. 278-297
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1992
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7862

2956
ISSN:0044-4855
Autor:Rippberger, Susan J.
Naslov:Ideological shifts in bilingual education : Mexico and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 50-61
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7861

2957
ISSN:0044-4855
Autor:Petherbridge-Hernandez, Patricia
Naslov:Twentieth-century transformations in Catalonia and the Ukraine : ethnic implications in education
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 31-49
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7860

2958
ISSN:0044-4855
Autor:Saad, Ismael Abu
Naslov:Pupil control ideology in a multicultural society : Arab and Jewish teachers in Israeli elementary schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 21-30
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7859

2959
ISSN:0044-4855
Autor:Psacharopoulos, George
Naslov:Ethnicity, education, and earnings in Bolivia and Guatemala
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 1(1993), str. 9-20
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7858

2960
ISSN:0044-4855
Autor:Gerbert, Elaine
Naslov:Lessons from the Kokugo (national language) readers
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 152-180
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7857

2961
ISSN:0044-4855
Autor:Lincicome, Mark
Naslov:Nationalism, internationalization, and the dilemma of educational reform in Japan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 123-151
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7856

2962
ISSN:0044-4855
Autor:Murphy, Paud
Naslov:Costs of an alternative form of second-level education in Malawi
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 107-122
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7855

2963
ISSN:0044-4855
Autor:Gallagher, Mark
Naslov:A public choice theory of budgets : implications for education in less developed countries
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 2(1993), str. 90-106
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7854

2964
ISSN:0044-4855
Autor:Liu, Chien
Naslov:Education's effect on economic growth in Taiwan
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 304-321
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7853

2965
ISSN:0044-4855
Autor:Broaded, C. Montgomery
Naslov:China's response to the brain drain
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 277-303
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7852

2966
ISSN:0044-4855
Autor:Psacharopoulos, George
Naslov:Achievement evaluation of Columbia's "Escuela nueva" : is multigrade the answer?
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 263-276
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7851

2967
ISSN:0044-4855
Autor:Post, David
Naslov:Educational attainment and the role of the state in Hong Kong
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 3(1993), str. 240-262
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7850

2968
ISSN:0044-4855
Autor:Meyer, John W.
Naslov:The expansion of mass education in Botswana : local and world society perspectives
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 454-475
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7849

2969
ISSN:0044-4855
Autor:Bennel, Paul
Naslov:The cost-effectiveness of alternative training modes : engineering artisans in Zimbabwe
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 434-453
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7848

2970
ISSN:0044-4855
Autor:Penny, Alan
Naslov:"Just sort of fumbling in the dark" : a case study of the advent of racial integration in South Africa schools
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 412-433
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7847

2971
ISSN:0044-4855
Autor:Mundy, K.
Naslov:Toward a critical analysis of literacy in Southern Africa
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 389-411
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7846

2972
ISSN:0044-4855
Autor:Heyneman, Stephen P.
Naslov:Quantity, quality, and source
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 37, no. 4(1993), str. 372-388
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1993
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7845

2973
ISSN:0044-4855
Autor:Maguire, Mary
Naslov:Cultural stances informing storytelling amongbilingual children in Quebec
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 115-143
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7844

2974
ISSN:0044-4855
Autor:Maddox, Richard
Naslov:Culture, schooling, and the politics of class identity in an Andalusian town
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 88-114
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7843

2975
ISSN:0044-4855
Autor:Lees, Lynn Hollen
Naslov:Educational inequality and academic achievement in England and France
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 65-87
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7842

2976
ISSN:0044-4855
Autor:Gaffield, Chad
Naslov:Children's lives and academic achievement in Canada and the United States
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 36-64
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7841

2977
ISSN:0044-4855
Autor:Sorensen, Clark W.
Naslov:Success and education in South Korea
Matična publikacija:Comparative education review / [editor Erwin H. Epstein], Vol. 38, no. 1(1994), str. 10-35
Impresum:Chicago : The University of Chicago Press, 1994
Ključne riječi:pedagogija
UDK:37
SignaturaPE C 346
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7840

2978
ISSN:0305-5698
Autor:Hyland, Terry
Naslov:Exporting faliure : the strange case of NVQs and overseas markets
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 369-380 / Derek Cherrington
Napomena:str 378-380: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7805

2979
ISSN:0305-5698
Autor:Arthur, James
Naslov:Communitarianism : what are the implications for education?
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 353-368 / Derek Cherrington
Napomena:str 367-368: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7804

2980
ISSN:0305-5698
Autor:Kyriacou, Chris
Naslov:Motivation to learn and teach english in Slovenia
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 345-351 / Derek Cherrington
Napomena:str 350-351: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7803

2981
ISSN:0305-5698
Autor:Williamson, Iain
Naslov:Adolescent alienation : its correlates and consequences
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 333-343 / Derek Cherrington
Napomena:str 342-343: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7802

2982
ISSN:0305-5698
Autor:Hargreaves, Melanie
Naslov:Children's strategies with number patterns
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 315-331 / Derek Cherrington
Napomena:str 330-331: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7801

2983
ISSN:0305-5698
Autor:Yamamoto, Kaoru
Naslov:Stressful events in the lives of UK children
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 305-314 / Derek Cherrington
Napomena:str 313-314: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7800

2984
ISSN:0305-5698
Autor:Burtonwood, Neil
Naslov:Liberalism and communitarianism
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 295-304 / Derek Cherrington
Napomena:str 303-304: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7799

2985
ISSN:0305-5698
Autor:Ribchester, C.
Naslov:Co-operation in the countyside
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 281-293 / Derek Cherrington
Napomena:str 293: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7798

2986
ISSN:0305-5698
Autor:Francis, Leslie J.
Naslov:Whatever happend to progressive education?
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 3., str. 269-279 / Derek Cherrington
Napomena:str 277-279: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7797

2987
ISSN:0305-5698
Autor:Walford, Geoffrey
Naslov:Reading and writing the small print
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 241-257 / Derek Cherrington
Napomena:str 256-257: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7796

2988
ISSN:0305-5698
Autor:Mazawi, Andre Elias
Naslov:Region, locality characteristics, high school tracking and equality in access to educational credentials
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 223-240 / Derek Cherrington
Napomena:str 238-239: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7795

2989
ISSN:0305-5698
Autor:Riding, Richard
Naslov:Cognitive style and problem behaviour in boys referred to residential special schools
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 205-222 / Derek Cherrington
Napomena:str 221-222: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7794

2990
ISSN:0305-5698
Autor:Moore, Maggie
Naslov:Reading and comprehension
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 195-203 / Derek Cherrington
Napomena:str 202-203: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7793

2991
ISSN:0305-5698
Autor:Ashton, Elizabeth
Naslov:Values education : a fresh look at procadural neutrality
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 183-193 / Derek Cherrington
Napomena:str 192-193: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7792

2992
ISSN:0305-5698
Autor:Singh, Basil R.
Naslov:Liberalism, parental rights, pupils' autonomy and education
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 165-182 / Derek Cherrington
Napomena:str 181-182: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7791

2993
ISSN:0305-5698
Autor:Leondari, Angeliki
Naslov:Academic achievement, motivation and future selves
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 153-163 / Derek Cherrington
Napomena:str 162-163: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7790

2994
ISSN:0305-5698
Autor:Carrington, Bruce
Naslov:Adolescent discourse on national identity-voices of care and justice?
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 2., str. 133-152 / Derek Cherrington
Napomena:str 151-152: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7789

2995
ISSN:0305-5698
Autor:Tomesen, Marieke
Naslov:Effects of an instructional programme for deriving word meaning
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 107-128 / Derek Cherrington
Napomena:str 124-128: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7788

2996
ISSN:0305-5698
Autor:James, Philip
Naslov:Progressive development of deep learning skills through undergraduate and postgraduate dissertations
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 95-105 / Derek Cherrington
Napomena:str 105: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7787

2997
ISSN:0305-5698
Autor:Morris, Andrew B.
Naslov:So far, so good : levels of academic achivement in Chatolic schools
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 83-94 / Derek Cherrington
Napomena:str 92-94: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7786

2998
ISSN:0305-5698
Autor:Beard, Roger
Naslov:An unfortunate distraction : the real books debate, 10 years on
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 69-81 / Derek Cherrington
Napomena:str 80-81: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7785

2999
ISSN:0305-5698
Autor:Davies, Julie
Naslov:Counting the cost-monitoring standards in mathematic in year 6
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 61-67 / Derek Cherrington
Napomena:str 66-67: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7784

3000
ISSN:0305-5698
Naslov:Choice and expectations at primary and secondary stages in the state and private sectors
Matična publikacija:Educational studies, (1998), vol. 24., no. 1., str. 45-60 / Derek Cherrington
Napomena:str 59-60: Bibliografija
Ključne riječi:pedagogija
SignaturaPE C 422
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:7783

Upit: UncontrolledTerms_swish=(no )

login