|
1 |
|
|
2 |
|
ISBN: | 0-674-37570-X |
Naslov: | The Harvard guide to psychiatry / edited by Armand M. Nicholi, Jr |
Impresum: | Cambridge, Mass. : Belknap Press of Harvard University Press , cop. 1999 |
Materijalni opis: | XIV, 856 str. : ilustr. ; 29 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Bibliografske bilješke uz tekst |
Sadržaj: | Examination and evaluation. - Brain and behavior. - Psychopathology. - Principles of treatment and management. - Special populations. - Psychiatry and society |
UDK: | 159.9 |
APA CC: | 3200 3300 |
Ostali autori / urednici: | Nicholi, Armand M. |
Signatura: | 3200 99 HAR |
Inventarni broj: | 125/2005 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija |
MFN: | 5038 |
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
ISSN: | 0263-2764 |
Autor: | Wernick, Andrew |
Naslov: | Rebranding Harvard |
Matična publikacija: | Theory, culture and society : explorations in critical social science : special issue on problematizing global knowledge / [editor Mike Featherstone], Vol. 23(2006), no. 2-3, p. 566-567 |
Impresum: | London ; Thousand Oaks (CA) ; New Delhi : Sage publications, 2006 |
Napomena: | Učestalo izlazi. - Bibliografske bilješke uz tekst. - Bibliografija. - Abstracts |
Sažetak: | Rad analizira pojam sveučilište Harvard kao suvremeni istraživački centar. |
Ključne riječi: | sociologija kulture * sveučilište * istraživački centri * Harvard |
UDK: | 316.7:378.4(73) |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija |
MFN: | 7166 |
|
7 |
|
ISBN: | 0-19-281205-X |
Autor(i): | Austin, John Langshaw |
Naslov: | How To Do Things With Words : the William James lectures delivered at Harvard University in 1955 / J. L. Austin ; edited by J. O. Urmson and Marina Sbisa |
Izdanje: | 2. izd |
Impresum: | Oxford ; New York : Oxford University Press , 1976 |
Materijalni opis: | viii, 176 str. ; 20 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Str. 169-176: Kazalo pojmova i imena |
Ključne riječi: | opća lingvistika |
UDK: | 811.111'33 |
Namjena : | Referentna zbirka |
Signatura: | FA00 AUS H |
Inventarni broj: | 25378, 25470 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za anglistiku, http://www.knjiznice.ffzg.hr/anglistika |
MFN: | 481 |
|
8 |
|
ISSN: | 0017-8005 |
Autor(i): | Harvard University |
Naslov: | Harvard educational review |
Impresum: | Cambridge : Harvard University , 1989- |
Materijalni opis: | 26 cm |
Napomena: | g4. - Opis izrađen prema Num 4(1989) |
UDK: | 37.01/.014 |
Podaci o fondu: | Vol. 59, No. 4(1989), ; Vol. 60, No. 1-4(1990), ; Vol. 62, No. 1,2,4(1992), ; Vol. 63, No. 1-4(1993), ; Vol. 64, No. 1-4(1994), ; Vol. 65, No. 1-4(1995), ; Vol. 66, No. 1-4(1996), ; Vol. 67, No. 1-4(1997), ; Vol. 68, No. 1,2(1998), ; Vol. 69, No. 1-4(1999) ; Vol. 72, No. 1-4(2002), ; Vol. 74, No. 1-4(2004) ; Vol. 76, No. 2-4(2006), ; Vol. 77, No. 1-3(2007) |
Signatura: | PE 56543 |
Inventarni broj: | MZOŠ 2-5 |
Vrsta građe: | Časopis |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija |
MFN: | 4 |
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
ISBN: | 0-19-281205-X |
Autor(i): | Austin, J. L. |
Naslov: | How to do things with words : the William James lectures delivered at Harvard University in 1955 / J. L. Austin ; edited by J. O. Urmson and Marina Sbisa |
Izdanje: | 2nd ed |
Impresum: | Oxford ; New York : Oxford University Press , 1976 |
Materijalni opis: | VIII, 176 str. ; 20 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | Oxford Paperbacks |
Napomena: | Str. 169-76: Kazalo |
Ključne riječi: | lingvistika * pragmalingvistika * jezik i djelovanje |
Sažetak: | I <Performatives> and <Constantives> II Cponditions for <happy performatives> III<Infelicities>: Misfires IV <Infelicities> : Abuses V Possible Criteria of Performatives VI <Explicit performatives> VII Explicit <Performative Verbs> VIII <Locutionary Acts>, <Illocutionary Acts> and <Perlocutionary Acts> IX distinctions between Illocutionary and Perlocutionary Acts X "in saying..." v. "by saying..." XI <Statements>, <Performatives> and <Illocutionary Force> XII Classes of Illocutionary Force |
UDK: | 81:1 |
Ostali autori / urednici: | Urmson, J. O. |
Namjena : | lin |
Signatura: | LO 800:1 AUS H |
Inventarni broj: | 16105 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za lingvistiku i orijentalne studije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/lingvistika |
MFN: | 1754 |
|
12 |
|
|
13 |
|
ISBN: | 0-674-36153-9 |
Autor(i): | Lovejoy, Arthur O. |
Naslov: | The great chain of being : a study of the history of an idea. The William James lectures delivered at Harvard University, 1933 / Arthur O. Lovejoy |
Impresum: | Cambridge, Mass. ; London : Harvard University Press , cop. 1964 |
Materijalni opis: | [xii], 382 str. ; 20 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Bibliografske bilješke. - Kazalo |
Ključne riječi: | filozofija * trajanje - postojanje |
UDK: | 1 |
Signatura: | 1 LOV G |
Inventarni broj: | 05/51 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 7837 |
|
14 |
|
ISBN: | 0-674-37357-8 |
Naslov: | Harvard guide to contemporary American writing / editor Daniel Hoffman |
Impresum: | Cambridge, Mass. ; London : The Belknap Press of Harvard University Press , cop. 1979 |
Materijalni opis: | 618 str. ; 23 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Zastupljeni autori: Trachtenberg, A. ; Litz, A.W. ; Braudy, L. ; Simpson, L.P. ; Schechner, M. ; Hendin, J. ; Scott, N.,A. Jr. ; Janeway, E. ; Weales, G.. - Kazalo |
Ključne riječi: | američka književnost -- 20. stoljeće |
UDK: | 821.111(73)(08) |
Ostali autori / urednici: | Hoffman, Daniel |
Signatura: | 821.111(73)(08) HAR |
Inventarni broj: | 2001/159 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6411 |
|
15 |
|
Naslov: | Interviews, Besancon, august 1961 : Mahbubar Rahman, Dacca, Ist. Pakistan - bengalski : Caracas, Venezuela - španjolski : Harvard, USA - američki engleski : Tokio, Japan - japanski : Seul, Korea - korejski (dječji, 12 god.) : Madrid - španjolski : Porto Alegre, Brazil [Zvučna snimka] |
Impresum: | [S. l.] : [s. n.] , 1961 |
Materijalni opis: | 1 kolut magnetof. vrpce : Kodavox ; 14 cm |
Jezik: | francuski, engleski, JPN |
Ključne riječi: | španjolski jezik * bengalski jezik * engleski (američki) jezik * japanski jezik * korejski jezik * magnetofonska vrpca |
UDK: | 81'1(086.7) |
Signatura: | BF 81'1(086.7) INT mv-1210 |
Inventarni broj: | 1210 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za fonetiku, http://www.knjiznice.ffzg.hr/fonetika |
MFN: | 4593 |
|
16 |
|
Naslov: | Interwiews : Makbubar, Rakman, Dacca, Ist. Pakistan (bengalski) : Caracas, Venezuela (španjolski) : Harvard, USA (američki engleski) : Tokio, Japan (japanski) : Seoul, Koreja (korejski, dječji, 12 god.) [Zvučna snimka] original |
Impresum: | [S. l.] : [s. n.] , 1961 |
Materijalni opis: | 1 kolut magnetof. vrpce : Cedamel ; 14 cm |
Jezik: | SPA, engleski, JPN, KOR |
Ključne riječi: | fonetika * jezici * izgovor * bengalski jezik * španjolski jezik * američki engleski jezik * japanski jezik * korejski jezik * magnetofonska vrpca |
UDK: | 81'35(086.7) |
Signatura: | BF81'35(086.7) mv-37 |
Inventarni broj: | 37 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za fonetiku, http://www.knjiznice.ffzg.hr/fonetika |
MFN: | 3725 |
|
17 |
|
|
18 |
|
ISBN: | 0-415-93778-7 |
Naslov: | Philosophers in conversation : interviews from the Harvard review of philosophy / edited by S. Phineas Upham ; with a foreword by Thomas Scanlon |
Impresum: | London ; New York : Routledge , 2002 |
Materijalni opis: | XV, 189 str. ; 23 cm |
Jezik: | engleski |
Ostali autori / urednici: | Upham, Pineas |
Inventarni broj: | 15677 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za filozofiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/filozofija |
MFN: | 1714 |
|
19 |
|
ISBN: | 0-19-281205-x |
Autor(i): | Austin, John Langshaw |
Naslov: | How to do Things with Words : the William James Lectures delivered at Harvard University in 1955 / J. L. Austin ; edited by J. O. Urmson, Marina Sbisa |
Izdanje: | 2. ed |
Impresum: | Oxford ; New York : Oxfrord University Press , cop. 1975 |
Materijalni opis: | VIII, 176 str. ; 20 cm |
Jezik: | engleski |
Sadržaj: | Kazalo |
Namjena : | Ispit. lit. |
Inventarni broj: | 14853, 154671 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za filozofiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/filozofija |
MFN: | 1396 |
|
20 |
|
|
21 |
|
|
22 |
|
|
23 |
|
|
24 |
|
Autor(i): | Gofflot, L.-V. |
Naslov: | Le théâtre au college du moyen age a nos jours, avec bibliographie et appendices : le Cercle français de l'Université Harvard, accompagné de nombreuses planches hors texte / L.-V. Gofflot ; préface par Jules Claretie |
Impresum: | Paris : Honore Champion , 1907 |
Materijalni opis: | XIX, 336 str. : ilustr. ; 22 cm |
Jezik: | francuski |
Nakladnička cjelina: | Les cours de Sorbonne ; fasc. 1-5 |
Napomena: | Sadrži i: Répertoire des pieces de théâtre jouées dans différents colleges des jésuites et des oratoriens aux XVIe, XVIIe et XVIIIe siecles et par le Cercle français de l'Université Harvard. - Str. [257]-284: Bibliografija |
Ključne riječi: | Harvard University * Cercle français * sveučilišno kazalište * povijest sveučilišnog kazališta * bibliografija |
UDK: | 378.09 |
Ostali autori / urednici: | Claretie, Jules |
Signatura: | RO 82.0/.09 GOFF t |
Inventarni broj: | 3893 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za romanistiku, http://www.knjiznice.ffzg.hr/romanistika |
MFN: | 16103 |
|
25 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Vernon, Sofia A. |
Naslov: | A neglected variable in the consideration of phonological awareness |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 4, str. 395-415 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 413-415: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6105 |
|
26 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Brandt, Deborah |
Naslov: | Literacy learning and economic change |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 4, str. 373-394 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 393-394: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6104 |
|
27 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Huberman, Michael |
Naslov: | The influence of sustained interactivity with practitioners on educational researcher |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 3, str. 289-319 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 317-319: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6103 |
|
28 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Vigil, James Diego |
Naslov: | How educators can help chicano marginalized gang youth |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 3, str. 270-288 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 285-288: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6102 |
|
29 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Kay Stein, Mary |
Naslov: | Learning to assist teachers in new settings in new ways |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 3, str. 237-269 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 268-269: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6101 |
|
30 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Naslov: | Rethinking social atratification in an age of deregulated school choice |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 2, str. 172-204 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 202-204: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6100 |
|
31 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Flecha, Ramon |
Naslov: | Modern and postmodern racism in europe : dialogic approach and anti-racist pedagogies |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 2, str. 150-171 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 170-171: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6099 |
|
32 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Donato, Ruben |
Naslov: | Hispano education and the implications of authonomy : Four school system in southern colorado, 1920-1963 |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 2, str. 117-149 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6098 |
|
33 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Holt-Reynolds, Diane |
Naslov: | Good readers, good teachers? : Subject matter expertise as a challenge in learning to teach |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 1, str. 29-50 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 45-46: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6097 |
|
34 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Hayes, Denis |
Naslov: | Opportunities and obstacles in the competency-basee training and assessment of primary teachers in England |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 69(1999), no. 1, str. 1-28 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1999 |
Napomena: | str. 27-28: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6096 |
|
35 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Walsh, Catherine E. |
Naslov: | "Staging encounters"ethe educational decline of U.S. Puerto Ricans in [Post]-colonial perspective |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 68(1998), no. 2, str. 218-243 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1998 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6095 |
|
36 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Del Valle, Sandra |
Naslov: | Bilingual education for Puerto Ricans in Nwe York City : From hope to compromise |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 68(1998), no. 2, str. 193-207 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1998 |
Napomena: | str. 215-217: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6094 |
|
37 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Razmos-Zayas, Ana Y. |
Naslov: | Nationalist ideologies, neighborhood-based activism, and educationla spaces in puerto rican chicago |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 68(1998), no. 2, str. 164-192 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1998 |
Napomena: | str. 191-192: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6093 |
|
38 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Nieto, Sonia |
Naslov: | Stories of Puerto Ricans in U.S. schools |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 68(1998), no. 2, str. 133-163 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1998 |
Napomena: | str. 159-163: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6092 |
|
39 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Raudenbush, Stephen W. |
Naslov: | Cognitive skill and economic inequality : finding from the national adult literacy survey |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 68(1998), no. 1, str. 33-79 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1998 |
Napomena: | str. 66-67: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6091 |
|
40 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Margolis, Eric |
Naslov: | "The department is very male, very withe, very old, and very conservarive" : The functioning of the hidden curriculum in graduate sociology departments |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 68(1998), no. 1, str. 1-32 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1998 |
Napomena: | str. 30-32: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6090 |
|
41 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Lee, Stacey J. |
Naslov: | Hmong american women's pursuit of higher education |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 4, str. 803-827 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 826-827: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6089 |
|
42 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | De Los Reyes, Eileen |
Naslov: | Narratives of possibility and impossibility : What unites us and what seperate us |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 4, str. 796-802 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 802: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6088 |
|
43 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Mavrinac, Marilyn |
Naslov: | Coeducation and gender equity in twentieth-century french school reforms |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 4, str. 772-795 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6087 |
|
44 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Almeida, Deirdre A. |
Naslov: | A history of native american women's education |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 4, str. 757-771 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 769-771: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6086 |
|
45 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Eisenmann, Linda |
Naslov: | Assessing the history of women's higher education a dozen years after Barbara Solomon |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 4, str. 689-717 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6084 |
|
46 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Stefanos, Asgedet |
Naslov: | Women and education in Eritrea : A history and contempoarary analysis |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 4, str. 658-688 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6083 |
|
47 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Weiler, Kathleen |
Naslov: | Reflections on writing a history of women teachers |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 4, str. 635-657 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6082 |
|
48 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Heubert, Jay P. |
Naslov: | Improving collaboration between educators and their lawyers |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 3, str. 531-582 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 576-582: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6081 |
|
49 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Farnum, Richard |
Naslov: | Elite college discrimination and the limits of conflict theory |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 3, str. 507-530 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6080 |
|
50 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Supovitz, Johnatan A. |
Naslov: | An examination of the equitability of portfolion assesment relative to standardized tests |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 3, str. 472-406 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 498-502: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6079 |
|
51 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Lee, Penny |
Naslov: | Pedagogy and the new whorfian framework |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 3, str. 430-471 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 469-471: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6078 |
|
52 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Valdes, Guadalupe |
Naslov: | A Cautionary note concerning the education of language-minority students |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 3, str. 391-429 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 421-429: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 6077 |
|
53 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Maher, Frances A. |
Naslov: | How assumtions of knowledge of whiteness shape classroom knowledge |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 2, str. 321-349 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5594 |
|
54 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Giroux, Henry A. |
Naslov: | Towards a pedagogy and politics of whitness |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 2, str. 285-320 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5593 |
|
55 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Fine, Michelle |
Naslov: | Communities of difference : A critical look at desegregated spaces created for and by youth |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 2, str. 247-284 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 281-284: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5592 |
|
56 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Bartolome, Lilia I. |
Naslov: | Dancing with bigotry : the poisoning of racial and ethnic identities |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 2, str. 222-246 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5591 |
|
57 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Flores, Juan |
Naslov: | Latino studies : New contexts, new concepts |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 2, str. 208-221 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5590 |
|
58 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Aronowitz, Stanley |
Naslov: | Between nationality and class |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 2, str. 188-207 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5589 |
|
59 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Khayatt, Didi |
Naslov: | Sex and the teacher : Should we come in class? |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 1, str. 126-143 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 143: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5588 |
|
60 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Davis, Brent |
Naslov: | Cognition, complexity, and teacher education |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 1, str. 105-125 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 123-125: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5587 |
|
61 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Thomas, Gary |
Naslov: | What's the use of theory? |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 1, str. 75-104 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 102-104: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5586 |
|
62 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Newmann, Fred M. |
Naslov: | Accountability and school performance : implications fram restructuring schools |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 1, str. 41-74 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 64-66: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5585 |
|
63 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Stanton-Salazar, Ricardo D. |
Naslov: | A social capital framework for understanding the socialization of racial minorty children and youths |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 67(1997), no. 1, str. 1-40 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1997 |
Napomena: | str. 34-38: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5584 |
|
64 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Mosteller, Frederick |
Naslov: | Isustained inquiry in education : lessons from skill grouping and class size |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 4, str. 797-842 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 826-828: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5583 |
|
65 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Kerzner Lipsky, Dorothy |
Naslov: | Inclusion, school restructuring, and the remaking of american society |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 4, str. 761-796 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 792-796: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5582 |
|
66 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Freeman, Donald |
Naslov: | "To take them at their word" : Language data in the study of teachers' knowledge |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 4, str. 732-761 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 759-761: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5581 |
|
67 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Villenas, Sofia |
Naslov: | The colonizer/colonized chicana ethnographer : Identity, marginalization, and co-optation in the field |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 4, str. 711-731 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 730-731: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5580 |
|
68 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Boyd, Dwight |
Naslov: | Implications of inadequate perspectives on cultural pluralism |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 3, str. 609-630 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 629-630: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5579 |
|
69 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Lee McKay, Sandra |
Naslov: | Investment and agency in second-language learning among chinese adolescent immigrant students |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 3, str. 577-608 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 604-606: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5578 |
|
70 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Jervis, Kathe |
Naslov: | "How come there are no brothers on that list?" : hearing the hard questions all children ask |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 3, str. 546-576 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 575-576: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5577 |
|
71 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Lather, Patti |
Naslov: | The politics of accessible language |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 3, str. 525-545 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 541-543: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5576 |
|
72 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Ulichny, Polly |
Naslov: | Teacher-researcher collaboration from two perspectives |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 3, str. 496-524 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 522-524: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5575 |
|
73 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Haas Dyson, Anne |
Naslov: | Cultural constellations and childhood identities : on greek gods, cartoon heroes, and the social lives of schoolchildren |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 3, str. 471-495 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 494-495: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5574 |
|
74 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Welner, Kevin G. |
Naslov: | The new susceptibility of school tracking systems to legal challanges |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 3, str. 451-470 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 468-470: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5573 |
|
75 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Gardner Honeychurch, Kenn |
Naslov: | Queering the grouns of theory and practice |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 339-355 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 354-355: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5572 |
|
76 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Blount, Jackie M. |
Naslov: | Deviance, gender role polarization, and the shift in women's school employment, 1900-1976 |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 318-338 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5571 |
|
77 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Wilson, Alex |
Naslov: | Identity development and two-spirit people |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 303-317 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 316-617: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5570 |
|
78 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Snider, Kathryn |
Naslov: | The (Im)possibility of these intersectinns in educational policy |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 294-302 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 302: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5569 |
|
79 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Naslov: | Sexual orientation and early childhood education |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 271-293 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 291-293: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5568 |
|
80 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Washburne Rensenbrink, Carla |
Naslov: | What diference does it make? : The story of a lesbian teacher |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 257-270 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 270: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5567 |
|
81 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Athanases, Steven Z. |
Naslov: | A gay-themed lesson in an ethnic literature curriculum : tenth graders' response to "Dear Anita" |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 231-256 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 254-256: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5566 |
|
82 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Ormiston, Wendy |
Naslov: | Stone butch celebration : A transgender-inspired revolution in academia |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 2, str. 198-215 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5565 |
|
83 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Stuart Wells, Amy |
Naslov: | Understanding local political resistance to detracking in racially mixed schools |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 1, str. 93-118 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 117-118: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5564 |
|
84 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Powell, Brian |
Naslov: | Bewitched, bothered, and bewildering : the use and misuse of state SAT and ACT scores |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 1, str. 27-59 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 54-55: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5552 |
|
85 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Elmore, Richard F. |
Naslov: | Getting to scale with good educational practice |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 66(1996), no. 1, str. 1-26 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1996 |
Napomena: | str. 25-26: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5551 |
|
86 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Slattery, Patrick |
Naslov: | A postmodern vision of time and learning : a response to the national education commission report prisoners of time |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 4, str. 612-633 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 631-633: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5550 |
|
87 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Bensimon, Estela Mara |
Naslov: | Total quality management in the academy : a rebellious reading |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 4, str. 593-611 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 609-611: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5549 |
|
88 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Weiss, Carol H. |
Naslov: | How interests, ideology, information, and institution affect teachers and principals |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 4, str. 571-592 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 590-592: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5548 |
|
89 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Cochran-Smith, Marilyn |
Naslov: | Understanding the boundaries of race and teaching |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 4, str. 541-570 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 568-570: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5547 |
|
90 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Bray, Mark |
Naslov: | Different insights from different literatures and the value of multilevel analyses |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 472-490 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 488-490: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5546 |
|
91 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Gutierrez, Kris |
Naslov: | Script, counterscript, and underlife in the classroom |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 445-471 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 469-471: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5545 |
|
92 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Deyhle, Donna |
Naslov: | Cultural integrity and resistance |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 403-444 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5544 |
|
93 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Freire, Paulo |
Naslov: | A Dialogue : Culture, Language, and race |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 377-402 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5543 |
|
94 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Uhlar Murray, Nancy |
Naslov: | Violence, nonviolence, and the lessons of history : project HIP-HOP journeys south |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 3, str. 231-257 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5542 |
|
95 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Johnson, J. Alleyne |
Naslov: | Life after death : Critical pedagogy in an urban classroom |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 213-230 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 229-230: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5541 |
|
96 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Noguera, Pedro A. |
Naslov: | A critical analysis of responses to school violence |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 189-212 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5540 |
|
97 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Ward, Janie V. |
Naslov: | A cultural-based model of violence prevention |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 175-188 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 186-188: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5539 |
|
98 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Katz, Jackson |
Naslov: | The mentors in violence prevention project |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 163-174 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 173-174: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5538 |
|
99 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Stein, Nan |
Naslov: | Sexual harassment in school : the public performance of gendered violence |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 2, str. 145-162 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 161-162: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5537 |
|
100 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Fasheh, Munir Jamil |
Naslov: | Innovative strategies for learning and building community |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 1, str. 66-92 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 91-92: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5536 |
|
101 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Peirce, Bonny Norton |
Naslov: | Why the "Monkeys passage" bombed : tests, genres, and teaching |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 1, str. 50-65 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 64-65: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5535 |
|
102 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Ingram Willis, Arlette |
Naslov: | Contextualizing the experience of a young african american male |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 1, str. 30-49 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 48-49: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5534 |
|
103 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Goodman, Jesse |
Naslov: | School restructuring in historical perspective |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 65(1995), no. 1, str. 1-29 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1995 |
Napomena: | str. 25-29: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5533 |
|
104 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Skilton Sylvester, Paul |
Naslov: | Elementary school curricula and urban transformation |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 3, str. 309-331 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 329-331: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5532 |
|
105 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Giroux, Henry A. |
Naslov: | Youth and the challenge of pedagogy |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 3, str. 278-308 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5531 |
|
106 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Mintrop, Heinrich |
Naslov: | The reconstitution of the college-preparatory gymnasium in east germany |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 3, str. 247-277 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 274-277: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5530 |
|
107 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Cone, Joan Kernan |
Naslov: | Appearing acts : creating readers in a high school english class |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 4, str. 450-473 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 473: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5529 |
|
108 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Perl, Sondra |
Naslov: | Composing texts, composing lives |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 4, str. 427-449 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 448-449: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5528 |
|
109 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Nieto, Sonia |
Naslov: | Lessons from students on creating achance to dream |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 4, str. 392-426 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 424-426: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5527 |
|
110 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Lensmire, Timothy J. |
Naslov: | Reflections on an alternative learning environment |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 4, str. 371-391 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 390-391: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5526 |
|
111 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Madaus, George F. |
Naslov: | A technological and historical consideration of equity issues associated withproposal to change the nation testing policy |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 1, str. 76-95 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 91-95: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5395 |
|
112 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Pullin, Diana C. |
Naslov: | The impact of curriculum and assessment standarda on educational opportunity |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 1, str. 31-54 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 52-54: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5394 |
|
113 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Darling-Hammon, Linda |
Naslov: | Performance based assessment and educational equity |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 1, str. 5-30 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 26-30: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5393 |
|
114 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Thorne, Jeanett |
Naslov: | Living with the pendulum : the complex world of teaching |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 2, str. 195-208 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 208: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5392 |
|
115 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Bartolome, Lilia I. |
Naslov: | Beyond the methods fetish : Toward a humanizing pedagogy |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 2, str. 173-194 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 190-194: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5391 |
|
116 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Ingersoll, Richard M. |
Naslov: | Organizational control i secondary schools |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 2, str. 150-172 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 169-172: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5390 |
|
117 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Connel, W. R. |
Naslov: | Povetry and Education |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 64(1994), no. 2, str. 125-149 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1994 |
Napomena: | str. 145-149: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5389 |
|
118 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Wright Edelman, Marian |
Naslov: | Winson and Dovie Hudson's dream |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 4, str. 463-491 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5388 |
|
119 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Tremmel, Robert |
Naslov: | Zen and the art of reflective practice in teacher education |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 4, str. 434-458 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 456-458: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5387 |
|
120 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Fine, Melinda |
Naslov: | You can't just say that the only ones who can speak are those who agree with your position : political discourse in the classrooom |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 4, str. 412-433 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5386 |
|
121 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Delagado-Gaitan, Concha |
Naslov: | Research change and changing the researcher |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 4, str. 389-411 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 409-411: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5385 |
|
122 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Watkins, William H. |
Naslov: | Black curriculum orientations : a preliminary inquiry |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 3, str. 321-338 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 336-338: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5384 |
|
123 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Kincheloe, Joe L. |
Naslov: | A tentative description of post formal thinking : The critical confrontation with cognitive theory |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 3, str. 293-320 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 317-320: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5383 |
|
124 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Rogers, Annie G. |
Naslov: | Voice, play, and practice of ordinary courage in girls' and women's life |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 3, str. 265-295 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 293-295: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5382 |
|
125 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Boudin, Khaty |
Naslov: | Participatory literacy education behind bars : AIDA opens the door |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 2, str. 183-206 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 321-323: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5381 |
|
126 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Macedo, Donaldo P. |
Naslov: | Literacy for stupidification : the pedagogy of big lies |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 2, str. 183-206 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5380 |
|
127 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Siddle Walker, Emilie V. |
Naslov: | Caswell country training school, 1933-1969: relations between community and school |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 2, str. 161-182 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 181-182: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5379 |
|
128 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Tierny, William G. |
Naslov: | Academic freedom and parametars of knowledge |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 2, str. 143-160 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 159-160: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5378 |
|
129 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | McElroy-Johnson, Beverly |
Naslov: | Giving voice to the voiceless |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 2, str. 85-104 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 104: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5377 |
|
130 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Nlton-Lee, Adrienne |
Naslov: | A lesson from the private world of children |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 1, str. 50-84 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 83-84: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5376 |
|
131 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Hull, Glynda |
Naslov: | A critical assessment of popularviews on literacy and work |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 1, str. 20-49 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 44-49: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5375 |
|
132 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Murane, Richard J, |
Naslov: | Why today's high-school-educated males earn less than their father did |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 63(1993), no. 1, str. 1-19 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1993 |
Napomena: | str. 18-19: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5374 |
|
133 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Wood, Diane R. |
Naslov: | A source of faculty development and evaluation |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 4, str. 535-550 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 550: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5373 |
|
134 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Saylor, Patricia J. |
Naslov: | A hearing teacher's changing role in deaf education |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 4, str. 519-534 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5372 |
|
135 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Murray, Christine E. |
Naslov: | The Rochester Case in Historical perspective |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 4, str. 494-518 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 514-518: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5370 |
|
136 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Fairbanks, Colleen M. |
Naslov: | Lables, literacy, and enabling learning |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 4, str. 475-493 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 492-493: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5369 |
|
137 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Lytle, Susan L. |
Naslov: | Teacher research as a way of knowing |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 4, str. 447-474 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 470-474: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5368 |
|
138 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | De La Luz Reyes, Maria |
Naslov: | literacy instruction for linguistically different students |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 4, str. 427-446 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 443-446: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5367 |
|
139 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Leach, Mary S. |
Naslov: | Can We Talk? |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 257-263 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5366 |
|
140 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Biklen, Douglas |
Naslov: | Autism orthodoxy versus free speech : a reply to Cummins and Prior |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 242-256 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 254-256: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5365 |
|
141 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Cummins, Robert A. |
Naslov: | Autism and assisted communication : a response to Biklen |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 228-241 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 240-241: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5364 |
|
142 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Hearn, James C. |
Naslov: | Looking Within : Approaches to self-examination in the university |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 209-227 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5363 |
|
143 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Ballenger, Cynthia |
Naslov: | Because you like us : the language of control |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 199-208 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 207-208: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5362 |
|
144 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Kaminsky, James S. |
Naslov: | A pre-history of educational philosophy in the united states: 1861 to 1914 |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 179-198 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 195-198: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5361 |
|
145 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Kuhn, Deanna |
Naslov: | Thinking as argument |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 155-178 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 177-178: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5360 |
|
146 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Labaree, David F. |
Naslov: | Power, knowledge, and the rationalizationof teaching : a genealogy of the movement to professionalize teaching |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 2, str. 123-154 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 151-154: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5359 |
|
147 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Evans, Ivan T. |
Naslov: | Education for apartheid-free South Africa : Ivan T. Evans |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 1, str. 66-78 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5358 |
|
148 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Tatum, Beverly Daniel |
Naslov: | Talking about race, learning about racism : the application of racial identity development theora in the classroom |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 62(1992), no. 1, str. 1-24 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1992 |
Napomena: | str. 525-526: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5357 |
|
149 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Garrod, Andrew |
Naslov: | Making moral youth |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 60(1990), no. 4, str. 513-256 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1990 |
Napomena: | str. 525-526: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5356 |
|
150 |
|
ISSN: | 0017-8055 |
Autor: | Mxwell, Joshep A. |
Naslov: | Methodology and epistemology : a dialoque |
Matična publikacija: | Harvard Educational Review, vol. 60(1990), no. 4, str. 497-512 |
Impresum: | Cambrige, MA : Gutman Library, 1990 |
Napomena: | str. 511-512: Bibliografija |
Ključne riječi: | pedagogija |
UDK: | 37 |
Signatura | PE C 453 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 5355 |
|
|
1 2
>>
|
Upit: UncontrolledTerms_swish=(Harvard ) |