Podaci iz CDS/ISIS-a prije konverzije
Ovaj katalog ne obnavlja se od 2008. godine.

Nova verzija kataloga, s ažurnim podacima o dostupnosti primjeraka , nalazi se na adresi http://koha.ffzg.hr.

Rezultati pretraživanja

Broj rezultata: 95

1
ISBN:0-415-25044-7
Naslov:Children, home and school : regulation, autonomy or connection? / edited by Rosalind Edwards
Impresum:London : RoutledgeFalmer , 2002
Materijalni opis:XII, 194 str. ; 24 cm
Jezik:engleski
Nakladnička cjelina:Future of childhood
Napomena:Bibliografija nakon svakog poglavlja. - Str. 190-194: Kazalo
Ključne riječi:odnos učenik-škola * školstvo * obrazovanje * psihologija * društvo * nastavno osoblje * roditelji-djeca
UDK:37.062:371:37:159.9:316.3:371.12-055.52-053.2
Ostali autori / urednici:Edwards, Rosalind
Namjena :PS-projekt
Signatura:PE 37.018.1 CHILD
Inventarni broj:17222, 18385
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija
MFN:5125

2
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Rosenbaum, James E.
Naslov:Vocational education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 705-710
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 709-710 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Stručno obrazovanje zahvaća različite programe u srednjim školama i daljnjem obrazovanju, a koji teže opremiti studente radnim i životnim vještinama nudeći im obrazovanje vezano uz njihove interese. Članak se bavi mogućnostima izbora i mogućnostima različitih postignuća, ali i nedosljednostima u takvom obrazovanju.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * stručno obrazovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9208

3
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Gwynne, Julia
Naslov:Urban schools
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 693-703
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 702-703 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi nejednakim mogućnostima obrazovanja, odnosom rasne i etničke izoliranosti, siromaštva i društvene dislokacije koji je izrazito kompleksan, daje objašnjenja obrazovne nejednakosti usmjerene na učenika i škole te različite pristupe toj temi, a uspoređuje i školska iskustva "rizičnih" studenata.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * nejednakost * rasizam * etnološko podrijetlo
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9207

4
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Datnow, Amanda
Naslov:Tracking
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 687-691
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 691-692 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Tracking je praksa smještanja studenata u različite programe studiranja ovisno o njihovim akademskim sposobnostima. Članak daje definiciju tog pojma, njegov povjesni razvoj, smješta ga u različite kontekste i razlikuje nekoliko vrsta te prakse, ali pročava i njegove posljedice i utjecaj na akademska postignuća i društvo. Detracking je postupak suprotan trackingu i jedan je od tema budućih socioloških istraživanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * tracking
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9206

5
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Biddle, Bruce J.
Naslov:Teachers and teaching
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 681-686
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 684-685 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Učitelji čine najveću populaciju profesionalaca u industrijaliziranim narodima, a gotovo 3 milijuna nalazi ih se u SAD-u. Članak se bavi tradicionalnim istraživanjima učitelja, ali i istraživanjima načina poučavanja. Daje različite pristupe toj temi kao i pregled današnjeg stanja tog područja proučavanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * učitelji
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9205

6
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Henderson, Ronald
Naslov:Teachers unions, old and new
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 665-680
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 678-680 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Između 1996. i 1997. godine, članovi Nacionalne obrazovne udruge (National Education Association) i Američke federacije učitelja (American Federation of Teachers), činili su gotovo 2,5 milijuna od 2,8 milijuna profesionalnih zaposlenika u američkom osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju. Članak daje povijesni razvoj tih dviju organizacija, njihove dogovore i postignuća te ciljeve koje žele postići u 21. stoljeću. Problemi s kojima se susreću su nemogućnost promjene školskog financijskog sistema, a susreću se i različitim krizama.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * učitelji * udruge učitelja
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9204

7
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Dworkin, A. Gary
Naslov:Teacher burnout
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 659-664
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 663-664 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Istraživanja koja se bave školskim učiteljima i SAD-u i ostalim razvijenim nacijama, otkrivaju da od jedne trećine do čak polovice učitelja ne bi ponovno izabrala istu karijeru ako bi ponovno mogli birati. Učitelji kažu da se osjećaju otuđenima od svog posla, učenika, kolega i da su njihovi napori nedovoljno cijenjeni. Članak se daje koncept "pregorenja" učitelja kao i sociološko stajalište u odnosu na taj problem, a daje i predviđanja o tome koji učitelji najviše razvijaju sklonost "pregorenju". Bavi se i tekućim problemima i uzrocima tog fenomena.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * učitelji * stres
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9203

8
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Ingersoll, Richard M.
Naslov:Teacher assessment and evaluation
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 651-657
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 657 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Ocjenjivanje i procjena rada učitelja periodična su tema još od početaka nacionalnog obrazovnog sustava u 19. stoljeću. Članak se bavi konvencionalnim pristupima procjeni učitelja, ali i novim pristupima takvom vrednovanju te sociološkim stajalištem o procjenjivanju učitelja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * učitelji * ocjenjivanje * procjena
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9202

9
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Heyns, Barbara
Naslov:Summer learning
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 645-650
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 650 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Problemi i pitanja koja se javljaju u vezi ljetnih škola, dio su rasprava o školstvu koje se redovite javljaju. Članak se bavi učinkovitošću ljetnih škola, njihovom organizacijom, sociološkim stajalište o toj temi te različitim istraživanjima ljetnih škola.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * ljetne škole
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9201

10
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Wong, Sandra L.
Naslov:Student cultures and academic achievement
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 639-643
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 642-643 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Odnos kulture i studentskih postignuća bio je tema mnogih socioloških istraživanja koja su željela shvatiti koji faktori utječu na studentsku učinkovitost i edukacijska postignuća. Članak se bavi razvojem studija kulture i teorija koje sugeriraju koji faktori, poput obitelji ili ekonomske pozadine, utječu na uspjehe učenika i studenata.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kultura
UDK:316.7+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9200

11
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Atkinson, Paul
Naslov:Structuralism
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 633-638
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 637-638 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Strukturalizam je pokret u sociologiji i društvenim znanostima. Podrijetlom iz Francuske, predlaže generalne teorijske perspektive koje se javljaju u anlitičkim metodama. Članak daje povijesne korijene strukturalizma, njegov razvitak od polovice prošlog stoljeća do danas te njegovu ulogu u sociologiji obrazovanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * strukturalizam
UDK:316+37+165.75
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9199

12
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Rees, C. Roger
Naslov:Sport and schooling
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 625-631
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 629-631 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Sport ima jedinstvenu ulogu u američkom sustavu obrazovanja. Centralni je dio društvenog života škole, a često i zajednice u kojoj je smještena šola. Članak proučava ulogu sporta u akademskom životu i vrednovanjem sporta u školi, a nudi i prijedloge za daljnja istraživanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * škola * sport
UDK:316+37+796
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9198

13
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Mehan, Hugh
Naslov:Special education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 619-624
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 624 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Povijest specijalnog obrazovanja bila je natjecanje u prezentaciji učenika koji teško uče. Članak daje povijesne perspektive specijalnog obrazovanja, pojavu psihomedicinskog diskursa, suvremeni kontekst specijalnog obrazovanja, pojavu novih kategorija, izazove s kojima se susreće ta vrsta obrazovanja, a bavi se i odazivom društva na taj način obrazovanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * specijalno obrazovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9197

14
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Ballantine, Jeanne H.
Naslov:Sociology of education : theoretical approaches
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 613-618
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 617-618 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Sociološko studije visokog školstva fenomen su dvadesetog stoljeća i počinju s djelom Higher learning in America autora Thorstena Veblena. Članak se bavi proučavanjem visokog školstva, društvenim raslojavanjem, različitim načinima organiziranja, kurikulumom i studentima.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * visoko školstvo
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9196

15
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Sadovnik, Alan R.
Naslov:Sociology of education : postmodernism
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 605-612
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 610-612 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Postmodernizam se razvio iz dubokog nezadovoljstva modernizmom. Počeci mu leže u poststrukturalističkim radovima Derride i Baudrillarda. Članak se bavi razvojem postmodernističke teorije kao kritike modernističke teorije, postmodernističkim teorijama obrazovanja te ograničenjima i mogućnostima postmodernističke edukacijske teorije.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * postmodernizam
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9195

16
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Ballantine, Jeanne H.
Naslov:Sociology of education : open systems approach
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 599-604
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 604 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Da bi shvatili obrazovni sistem kao cjelovitu, integriranu, dinamičnu cjelinu, sociolozi su se suočili s problemom jer se mnoge teorije i istraživačke studije fokusiraju na određene dijelove sistema i na to kako se ti dijelovi uklapaju. Članak se bavi načinom proučavanja obrazovanog sustava kao cjeline: proučavanjem načina organiziranja, okoline, inputa i outputa te odazivom.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * obrazovni sustav
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9194

17
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Wexler, Philip
Naslov:Sociology of education : new
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 593-597
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 596-597 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Nova sociologija obrazovanja odnosi se posebno na orijentacije i radove koji čine podskup akademskog područja znanja, sociologije obrazovanja. Članak daje definiciju i povijesni razvoj sociologije obrazovnja te koncepte i pridonose tog područja sociologije kao i smjerove razvoja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9193

18
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Pincus, Fred L.
Naslov:Sociology of education : marxist theories
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 587-592
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 592 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Iako se mali broj sociologa obrazovanja identificira kao marksisti, ta teorijska perspektiva prihvaćena je kao legitimni način analize obrazovnih problema. Članak se bavi teorijom reprodukcije, teorijom otpora te problemima s kojima se te marksistički analitičari susreću u devedesetima.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * marksizam
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9192

19
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Dillabough, Jo-Anne
Naslov:Sociology of education : feminist perspectives : continuity and contestation in the field
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 571-585
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 582-585 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Svaka razina društvenog života prožeta je problemom spolne hijerarhijoe i borbi spolova. Članak se bavi razvojem roda i obrazovanjem kao područjem proučavanja, daje okvir za shvaćanje sadržaja članka, bavi se pitanjem roda i spola u obrazovanju, problemima kojima se susreću različite teorije, različitim pravcima feminizma poput radikalnog, "majčinskog", društvenog, poststruktralističkog... ali i Foucaultovom analizom modernog društva koje je imalo veliki utjecaj na rad feministkinja u obrazovanju.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * feminizam * Foucault
UDK:316+37+305-055.2
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9191

20
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Young, Michael
Naslov:Sociology of education as critical theory
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 559-569
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 569 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:I društveni i prirodni znanstvenici suočeni su s preoblikovanim svijetom iako su oblici koje promatraju različiti. Članak se bavi procesom učenja, usponima i padovima sociologije obrazovanja u obrazovnim studijama, različitim pristupima toj temi, krizama u masovnom školovanja, uvjetima za rekonstrukciju sociolgije u 21. stoljeću, ulogom učitelja u obrzovanju i njihovom reprofesionalizacijom te ulogom sociologije obrazovanja u društvu koje želi učiti.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * reforme * društvo
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9190

21
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Swartz, David
Naslov:Social reproduction
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 551-557
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 555-557 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Teorija društvene reprodukcije ušla je u sociologiju obrazovanja u kasnim 1960-ima i ranim 1970-ima kao kritička reakcija na liberalnu obrazovnu reformu. Članak se daje objašnjenje te teorije, a bavi se i teorijama Pierrea Bourdieua o kulturalnom kapitalu i reprodukciji te teorijama o linkvističkim kodovima i reprodukciji Basila Bernsteina.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * reprodukcija * kulturni kapital * društvo * Bernstein * Bourdieu
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9189

22
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Schneider, Barbara
Naslov:Social capital : a ubiquitous emerging conception
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 545-550
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 549-550 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak daje definiciju društvenog kapitala, njegove karakteristike te pregled različitih istraživanja na tu temu. Bazira se na djelu Jamesa S. Colemana "Foundations of Social Theory".
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kapital * društvo
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9188

23
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Marks, Helen M.
Naslov:Single-sex education and coeducation
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 539-544
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 544 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Srednje škole i fakulteti za samo jedan spol čine jako mali dio američkih obrazovnih institucija. Članak se bavi organizacijom srednjih škola i obrazovnim politikama, usporedbom jednospolnih i obospolnih škola, različitim pristupima toj temi te daje rezultate istraživanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * jednospolne škole * obospolne škole
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9187

24
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Wong, Sandra L.
Naslov:School textbooks and cultural authority
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 533-537
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 537 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Kao izvor podataka, udžbenici se primarno koriste u razredima u američkim javnim školama. Imaju važnu ulogu u priopćavanju znanja i vještina osnovnoškolcima i srednjoškolcima. Članak se bavi značenjem udžbenika za obrazovanje, ali i različitim studijama sadržaja udžbenika te saznanjima koja su otkrivena o udžbenicima kao odrazu trenutnog stanja društva.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * udžbenici
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9186

25
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Epstein, Joyce L.
Naslov:School, family, and community partnerships
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 525-532
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 531-532 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Usmjerenost sociologa na škole, obitelji i zajednice, dramatično se promijenila u posljednjih 30 godina. Članak daje nove koncepte i teorijske perspektive o obrazovanju, zaključke različitih istraživanja na tu temu, pitanja koja se javljaju te različitim čimbenicima koji utječu na proces obrazovanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * obitelj * školovanje * društvo
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9185

26
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Shouse, Roger C.
Naslov:School effects
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 519-524
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 523-524 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Uz obitelj, crkvu i politiku, škola je jedna od najprožimajućih socijalnih institucija. Članak se bavi učincima škola, istraživanjima školskih sustava, školama u malim zajednicama kao i stalnim problemom institucionalnih promjena.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9184

27
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Stuart Wells, Amy
Naslov:School choice
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 507-518
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 517-518 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Rasprave oko izbora školovanja u SAD-u, ali i u cijelom svijetu, u centru su dubokih ideoloških neslaganja o ulozi države, tržišta i društva u obrazovnoj budućnosti građanstva, radnika i korisnika. Članak se bavi različitim stajalištima oko izbora škole i daljnjeg školovanja, reformama u školstvu kao i različitim studijama na tu temu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje * izbor * reforme
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9183

28
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Wohlstetter, Priscilla
Naslov:School-based management : what it is and does it make a difference
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 501-506
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 506 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:School-based management (SBM) popularna je obrazovna reforma koju su prihvatile mnoge države i školski okruzi u SAD-u kako bi se poboljšala produktivnost edukacijskog sistema. Članak daje definiciju SBM-a, različite pristupe toj reformi, bavi se njezinim uspjehom, ali i raspravama koje su se pojavile na tu temu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje * reforma
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9182

29
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hall, Peter M.
Naslov:Restructuring
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 495-500
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 500 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Jedna od sociološki pretpostavki je da je na način na koji su socijalni konteksti poput situacije, institucija i društava, organizirani, snažno utjecalo ponašanje ljudi unutar tih konteksta. Članak se bavi restrukturiranjem i reformama u procesu obrazovanja, istraživanjima te problemima obrazovnih reformi.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * reforme * restrukturiranje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9181

30
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Mickelson, Roslyn Arlin
Naslov:Race and education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 485-494
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 493-494 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Rasa oblikuje obrazovno iskustvo Amerikanaca od početaka nacije. Članak daje definiciju rase i etničnosti, a bavi se utjecajem rasnog i etnonoškog podrijetla na edukaciju, mogućnosti učenja kao i pregled rasnih i etničkih problema u obrazovanju.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * rasa * etničnost * etnološko podrijetlo * rasizam
UDK:316+37+376.7
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9180

31
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Whitty, Geoff
Naslov:Quasi-markets in education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 473-484
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 482-484 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi pojmom "kvazi-tržište" koje se sve viši koristi kako bi se okarakterizirali pokušaji udruživanja tržišnih sila i privatnog odlučivanja u svrhu povećanja dobrobiti. Proučava se uporaba tog pojma u Engleskoj, Novom Zelandu i SAD-u, predstavljena su različita saznanja takvih istraživanja, značenje tog pojma za demokraciju, ali i obrazovanje.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * tržište * demokracija
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9179

32
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Semel, Susan F.
Naslov:Progressive education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 463-472
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 472 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi progresivnim obrazovanjem, njegovom svrhom, povijesnim razvojem kao i trenutačnim stanjem u progresivnom obrazovanju kao i utjecajima američkog filozofa Johny Deweya na proces školovanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * progresivno obrazovanje * John Dewey
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9178

33
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Dougherty, Kevin J.
Naslov:Politics of education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 451-461
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 460-461 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi javnim fakultetima koji su jedan od najvažnijih područja u američkom visokom obrazovanju, sistemom obrazovanja na tim fakultetima, istraživanjima i saznanjima o javnim fakultetima, njihovim podrijetlom te daje prijedloge za daljnja istraživanja na tu temu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * fakultet
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9177

34
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Gandara, Patricia
Naslov:Multiculturalism
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 443-450
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 450 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Ništa nije važnije za sociologiju SAD-a kao činjenica da se njezina populacija sastoji od ljudi koji potječu sa svih krajeva svijeta. Članak se bavi multikulturalizmom u SAD-u koje je postalo "melting pot", kulturalnim pluralizmom, razdobljima u razvoju multikulturalizma, borbama za ljudska prava, etničkim studijama, promjenama demografije te kako sve te pojave utječu na obrazovanje i obrazovni proces koji je postao izložen brojim utjecajima.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje * multikulturalizam
UDK:316+37+316.7
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9176

35
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hoffer, Thomas B.
Naslov:Meritocracy
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 435-442
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 442 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi konceptom zaslužnosti u obrazovnim procesima, njezinom pojavom i shvaćanjem zaslužnosti kao socijalnim predmetom, ukratko proučava tekuće debate o njoj, pojavom pojma zaslužnosti u SAD-u, mogućnostima obrazovanja i razvoja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * zaslužnost
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9175

36
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Ramirez, Francisco O.
Naslov:Mass schooling
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 429-434
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 433-434 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi obrazovanjem masa, porijeklom i razvojem te ideje, prednostima, teorijama o masovnom školovanju, kurikulumom i pedagogijom te rizicima tih škola.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9174

37
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Blank, Rolf K.
Naslov:Magnet schools in urban educaton
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 421-428
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 427-428 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi javnim školama koje su se svojim programom usredotočile na određena područja znanja kao što su matematika, tehnologija ili umjetnost, ali stvorene su i kako bi privukle studente različitog rasnog i etničkog podrijetla kako bi se smanjila rasna izolacija ili kako bi se osigurao akademski ili socijalni fokus na određenoj temi. Takve škole zovu se magnet schools. Članak prati njihov razvoj, nacionalne studije takvog načina obrazovanja, njihov kurikulum, kvalitetu obrazovanja, različite programe koje nude kao i različite mogućnosti.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje * magnet schools
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9173

38
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Schmidt, Carl
Naslov:Longitudinal studies data collection program
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 409-420
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 417-420 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi studijama o podacima o obrazovnim iskustvima učenika osnovnih i srednjih škola kao i studenata u SAD-u. Članak daje usporedbu dobivenih podataka, uzorke na kojima je istraživanje provedeno, pregled različitih istraživanja obavljenih na tu temu te analizu dobivenih saznanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * longitudinalne studije * školovanje * obrazovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9172

39
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Schiller, Kathryn S.
Naslov:Longitudinal studies : an introduction: opening the black box
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 403-408
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 408 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Jedan od glavnih ciljeva sociologije obrazovanja shvaćanje je toga "kako škola radi" tj. shvatiti što se događa s djecom kad stupe u sustav školovanja koji nudi obrazovanje i socijalizaciju. Jedna od čestih tehnika istraživača kako bi proučili proces školovanja sastoji se od praćenja edukacijske karijere učenika i studenata kroz odrešeno razdoblje. Članak daje uvod u longitudinalne studije koje se koriste u sociologiji obrazovanja, njihovu definiciju, ciljeve, povijesni razvoj, pozitivne i negativne efekte, razlike u raznim načinima školovanja...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * longitudinalne studije * školovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9171

40
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hurn, Christopher J.
Naslov:IQ
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 399-402
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 402 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Često korištena skraćenica IQ odnosi se na kvocijent inteligencije, broj dobiven dijeljenjem rezultata "mentalne starosti" nekog subjekta s njegovom kronološkom starosti. Najstariji IQ testovi razvijeni su kako bi se mjerila inteligencija djece. Članak daje povijesni razvitak IQ testova, kritike s kojima se suočio te različita istraživanja na tu temu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kvocijent inteligencije * IQ * testiranje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9170

41
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Baker, David P.
Naslov:International competition and education crises : cross-national studies of school outcomes
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 393-397
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 396-397 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi proučavanjima obrazovanja Amerikanaca, uzrocima i posljedicama tih istraživanja, trendocima u istraživanju, teorijama učenja, učinkovitošću školovanja te daje zaključke o pronalascima istraživanja kao i prijedloge budućih proučavanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * istraživanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9169

42
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Ginsburg, Mark B.
Naslov:Imperialism and education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 387-391
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 391 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak daje koncept imperijalizma i kolonijalizma te se bavi ulogom obrazovanja u imperijalističkim odnosima, znanjem i kurikulumom koji su proučavani u Africi, Aziji i Latinskoj Americi kao i u SAD-u.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kurikulum * imperijalizam * kolonijalizam
UDK:316+37+327.2
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9168

43
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Nozaki, Yoshiko
Naslov:Ideology and curriculum
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 381-385
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 385 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Kurikulum se mora interpretirati kao dio ideoloških procesa kroz koje je bila izazivana i održavana hegemonijska moć. Ideologija se obično odosi na sistem ideja, uvjerenja i vrednovanja društvene stvarnosti. Članak se bavi povijesnom ulogom ideologija u stvaranju kurikuluma.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kurikulum * ideologija
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9167

44
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Levinson, David L.
Naslov:Human capital theory
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 377-379
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 379 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Ljudski kapital je postao primarni teoretičarski konstrukt za shvaćanje socioekonomskih promjena i za strategiziranje kako stvoriti blagostanje. Članak se bavi različitim aspektima ljudskog kapitala i zaključcima istraživanja i kritikama teorije ljudskog kapitala.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * ljudski kapital
UDK:316+37+331.5
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9166

45
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Mickelson, Roslyn Arlin
Naslov:Homeless children and youth
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 371-375
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 374-375 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Djeca i mladi koji su beskućnici, vidljiv su podsjetnik na trajnu socijalnu i ekonomsku neravnopravnost u SAD-u iako je njihov broj posljednjih godina u padu. Članak se bavi mogućnostima obrazovanja takve djece, problemima s kojima se suočavaju, statusom obrazovanja studenata beskućnika.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * beskućnici
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9165

46
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Mayberry, Maralee
Naslov:Home schooling : contemporary
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 365-369
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 364 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Poučavanje kod kuće, praksa je roditelja koji obrazuju svoju djecu u kućnom okruženju, a događa se već stoljećima. Članak se bavi motivacijom roditeljima za obrazovanjem kod kuće, ideologijom, stajalištem pedagoga, akademskim postignućima takve djece, njihovim socijalnim razvojem, ulogom roditelja u kućnom obrazovanju te korištenjem interneta u tu svrhu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kućno obrazovanje
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9164

47
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Jewell, Joseph O.
Naslov:Historically black colleges
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 359-364
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 364 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Otkad su osnovani, fakulteti za Afroamerikance (black colleges) imali su vrlo važnu ulogu u borbi Afroamerikanaca za ravnopravnosti i odobravanje. Članak se bavi razdobljem segregacije i desegregacijom, obrazovanjem crne populacije te njezinom budućnosti...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * Afroamerikanci
UDK:316+37(=414)(73)
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9163

48
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Moreno, Susan
Naslov:Higher education in the United States : Latinos
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 353-358
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 358 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Sudjelovanje Latinoamerikanaca u obrazovanju kao najbrže rastuće i najmlađe etničke grupe u SAD-u, postalo je važan predmet za edukatore. Članak se bavi povijesnim pregledom visokog obrazovanja latino populacije kao i rezultatima nedavnih istraživanja na temu školovanja Latinoamerikanaca, a daje i prijedloge za buduća istraživanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * visoko školstvo * Latinoamerikanci
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9162

49
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Smith, Thomas M.
Naslov:Higher education in the United States
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 343-351
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 351 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Autor članka proučava kako se težnje i planovi za fakultetskim obrazovanjem razlikuju rasom i etnološkim podrijetlom, koja su očekivanja o fakulteta, kako se budući studenti pripremaju i kako se ta priprema odražava na njihove buduće uspjehe, da li studenti manjinskog podrijetla imaju manje ili iste šanse da se upišu na fakultet, kako rasno i etnološko podrijetlo utječu na uspjeh studentata...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * fakultet * studiranje * SAD
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9161

50
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Catsambis, Sophia
Naslov:Higher education and social equality
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 335-341
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 341-342 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi dvjema teorijskim interpretacijama višeg školstva u modernom društvu: sturkturalnim funkcionalizmom i teorijom sukoba. Razmatra različita postignuća u visokom školstvu, socijalne, rasne, etničke i spolne razlike te daje zaključke istraživanja na tu temu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * visoko školstvo * neravnopravnost
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9160

51
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hearn, James C.
Naslov:Higher education : international
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 329-334
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 326-327 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Posljednjih desetljeća broj sudionika visokog obrazovanje dramatično je porastao. U skladu s povećanim potrebam za širim obrazovnim mogućnostima i bolje obrazovanom radnom snagom, tradicionalno vrlo selektivna i na elitu usredotočena sveučilišta mnogih zemalja, razvila se se u otvorenije sustave većih dimenzija i više mogućnosti za građanstvo. Članak se bavi istraživanjima na tu temu, sociološkim pitanjima vezaima za visoko školstvo, organizacijom institucija i sustava visoke naobrazbe te kontraverzama vezanim uz njih.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * visoko školstvo
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9159

52
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hammack, Floyd M.
Naslov:Higher education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 321-327
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 326-327 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Sociološke studije visokog obrazovanja fenomen su dvadesetog stoljeća. Članak se bavi različitim istraživanjima visoke naobrazbe, proučava različite načine organizacije, socijalnu slojevitost, studente i kurikulum te daje zaključke vezane uz razvoj visokog školstva.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * visoko školstvo
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9158

53
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Pallas, Aaron M.
Naslov:High school dropouts
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 315-320
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 319-320 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Da li se odustajanje od školovanja smatra problemom ovisi o lokalnom kontekstu. U zemljama u razvoju relativno malo mladih ljudi završi srednju školu pa se odustajanje od škole može smatrati normom i tipičnim. Članak definira odustajanje od škole, socijalnom pozadinom, posljedicama, razlozima odustajanja te ga smješta u različite kontekste i odgovara na neka pitanja povezanima s odustajanjem od školovanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje * odustajanje * srednjoškolsko obrazovanje
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9157

54
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Boli, John
Naslov:Globalization
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 307-313
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 313 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Globalizacija obrazovanja i školovanja ima četiri glavne dimenzije. Započela je u srednjem vijeku u 11. stoljeću, postoje međunarodne usporedbe iz 19. stoljeća, u 20. stojeću se širi svijetom. Članak se bavi transnacionalnom i nacionalnom edukacijom u predmodernoj Europi, nacionalizmom i internacionalizmom u 19. stoljeću, širenjem i stvaranjem globalnih organizacija te intelektualizacijom obrazovanja kao globalnog poduhvata.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * globalizacija * školovanje * UNESCO
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9156

55
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Spade, Joan Z.
Naslov:Gender socialization and education : where we've been and where we might go
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 301-306
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 305-306 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Temi socijalizacije i obrazovanja spolova može se prići iz nekoliko različitih kuteva. Članak definira socijalizaciju spolova te daje rezultate istraživanja na tu temu te se bavi neravnopravnostima spolova u školama i na poslu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * spolovi * socijalizacija * neravnopravnost
UDK:316+37+305
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9155

56
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Bradley, Karen
Naslov:Gender inequality in education : international comparisons
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 295-300
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 299-300 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Zadnjih godina neravnopravnosti spolova su istraživači, edukatori, aktivisti i analizatori posvetili dosta pažnje. Članak se bavi problemima obrazovanja i sudjelovanja dječaka/muškaraca i djevojčica/žena u školama, fakultetima i sveučilištima u cijelom svijetu. Definira se problem neravnopravnosti spolova u obrazovanju te se raspravlja o istom.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * spolovi * neravnopravnost
UDK:316+37+305
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9154

57
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Grant, Linda
Naslov:Gender inequality
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 289-293
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 293 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Deseteljeća feminističkog aktivizma, legalnih reformi i politike promjene nisu iskorijenile neravnopravnost spolova u američkom društvu. Žene su podcijenjene u istraživačkom radu, javnom životu i politici, posebno na visokim mjestima. Članak se bavi sociološkom teorijom spolova, strukturalnom neravnopravnošću, nejednakostima u procesu industrijalizacije, dvojnoj politici tržišta te sociološkim feminističkim teorijama.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * spolovi * neravnopravnost
UDK:316+37+305
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9153

58
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Karp, Karen
Naslov:Gender and math education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 281-287
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 286-287 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Diskriminacija na bazi spola u obrazovanju 1972. godine proglašena je ilegalnom. Škole su poticane da stvoje ravnopravne mogućnosti za oba spola te da ohrabre žene da se počnu baviti područjima u kojima su dominirali muškarci. Članak se bavi proučavanjem uloge spola s biološkog, sociološkog i školskog stajališta.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * spol * ravnopravnost
UDK:316+37.018+305
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9152

59
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Delamont, Sara
Naslov:Gender and education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 273-279
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 277-279 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Sociolozi obrazovanja malo su pozornosti do 1970-ih posvetili spolovima. Danas koriste širok spektar metoda kako bi skupili podatke o povezanosti spola i obrazovanja. Članak se bavi proučavanjem te povezanosti te daje zaključke istraživanja obavljenih na tu temu kao i prijedlog za buduća istraživanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * spol * istraživanja
UDK:316+37.018+305
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9151

60
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Cookson, Jr., Peter W.
Naslov:Functionalist theories of education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 267-271
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 270-271 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Gotovo dva desetljeća Amerikancima se govorilo da su njihove škole loše i podbacile u školovanju maturanata koji bi bili sposobni natjecati se na interancionalnom tržištu. Akademici, vlada i nevladine organizacije te lobističke grupe objavile su rezultate istraživanja koja tvrde da pismenost i sposobnost računanja padaju. Članak se bavi primjenama funkcionalnih teorija na obrazovanje, istraživanja te kritikama funkcionalnih teorija.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * funcionalne teorije * pismenost
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9150

61
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Quiroz, Pamela Anne
Naslov:Extracurricular activities
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 261-265
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 264-265 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Filozof i obrazovni reformator John Dewey, smatrao je školu mikrosvijetom u kojem djecu treba naučiti samoobuzdavanju i socijalnim vještinama i tako ih pripremiti za njihovo prigodno mjesto u svijetu odraslih. Da bi se to uspjelo, Dewey je predložio različite stilove učenja zajedno s različitim aktivostima u kurikulumu. Članak se bavi podrijetlom izvanškolskih aktivnosti, istraživanjima kurikuluma i današnjim viđenjem istog.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kurikulum * Dewey * školovanje
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9149

62
ISBN:0-815-31615-1
Autor:McLaren, Peter
Naslov:Etnography
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 255-260
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 260 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:U jednom trenutku etnografija se određivala kao područje metoda antropologa u istraživanju "egzotičnih" kultura. Danas se njome koriste sociolozi, istraživači obrazovanja, kulturalni antropolozi i ostali istraživači društvenih znanosti. Članak se bavi podrijetlom etnografije, studijama i radovima o etnografiji te kritičnom etnografijom.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * etnografija
UDK:316+37+39
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9148

63
ISBN:0-815-31615-1
Autor:King, Edith W.
Naslov:Ethnicity
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 247-253
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 253 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak definira etničnost (etnološko podrijetlo), bavi se problemima koje imaju sociolozi o etničnosti, socijalnom konstrukcijom, aspektima, tipologijama različitih razina etničnosti, etničkim grupama i multikulturalizmom u obrazovanju te razmatra buduća sociološka istraživanja etničnosti.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * etničnost * etničko podrijetlo * etnološko podrijetlo
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9147

64
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hallinan, Maureen
Naslov:Equalitiy in education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 241-246
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 246 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Pojam "ravnopravnost" ima nekoliko referenci u obrazovanju. Istraživači i nastavnici razmatraju ravnopravnost u odnosu na školske financije, troškove, izvore, pristupu kurikulumu, podjeli učenika za instrukcije, akademsku i socijalnu mobilnost, prakse u razredu, obrazovne politike. Članak se bavi neravnopranostima u obrazovanju općenito te detaljnije neravnopravnostima u kurikulumu i razredu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * ravnopravnost * kurikulum * razred
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9146

65
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Cookson, Jr., Peter
Naslov:Elites and educational reform
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 235-240
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 239-240 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi utjecajem elitnog dijela društva na školovanje, proces obrazovanja i reforme te različitim teorijama o snazi njihova djelovanja na politiku obrazovanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * reforme * elita
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9145

66
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Sadovnik, Alan R.
Naslov:Educational reform in the United States : 1980s and 1990s
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 221-233
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 231-233 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Za reformu obrazovanja u SAD-u, 1980-e i 1990-e su bile vrlo važne godine. To razdoblje uključuje dva specifična vala reformi, ali mora se shvatiti kao odgovor na reforme učinjene kroz 1960-e i 1970-e godine. Članak se bavi valovima reformi, školskim programima, jačanjen učiteljskih snaga, učinkovitošću školskih programa te ciljevima koji se žele postići od 2000. godine na dalje.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * reforme * školstvo
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9144

67
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Walford, Geoffrey
Naslov:Educational reform and sociology in England and Wales
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 211-219
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 219 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Reforma obrazovanja 1988. godine u Engleskoj i Walesu trebala je donijeti dramatične promjene u edukacijskom sustavu. Iz osnove je promijenila organizaciju i sadržaj obrazovanja u školama, fakultetima i sveučilištima, a shvaćena je kao kulminacija serije manjih odluka o obrazovanju donesenih kroz 1980-e. Članak se bavi procesom školovanja u Engleskoj i Walesu prije 1980. godine, reformom obrazovanja, kurikulumom te novim tipovima škola i načinima obrazovanja danas.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * reforma * Engelska * Wales
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9143

68
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Berends, Mark
Naslov:Educational productivity
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 203-209
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 209 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Kao dio procesa učenja, produktivnost obrazovanja pokazuje da li su prosječni rezultati standardiziranih testova porasli ili pali što odražava uspješnost nastavnog programa. Članak se bavi produktivnošću obrazovanja i ekonomskom krizom, trendovima u postignućima učenika, sociološkom organizacijom učenja, školama i učinkovitšću školovanja, rasno-etničkim i socio-ekonomskim sastavom škola te različitim faktorima koji utječu na uspješnost procesa učenja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * učenje * produktivnost
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9142

69
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Mickelson, Roslyn Arlin
Naslov:Educational attitudes : abstract and concrete
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 199-202
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 202 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Rezultati obrazovanja općenito reflektiraju društveni obrazac rasnog, etničkog i socijalnog raslojavanja. Članak se bavi stavom društva prema siromašnim učenicima različitog rasnog i etničkog podrijetla, istražuje uspjeh tih učenika i bavi se implikacijama takvog stava.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * učenici
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9141

70
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Soodak, Leslie C.
Naslov:Educational assesment
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 191-197
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 196-197 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Ocjenjivanje je integralni dio američkog obrazovanja te odražava želju društva da dokazima potkrijepi svoje odluke o učenicima i školama i to preciznim i objektivnim podacima. Članak se bavi reformama u ocjenjivanju, svrhom ocjenjivanja, korištenjem standardiziranih testova, mišljenjem stručnjaka o ocjenjivanju, kontraverzama vezanim uz ocjenjivanje...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * ocjenjivanje
UDK:316+37.018+371.26
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9140

71
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Smith, Thomas M.
Naslov:Educational achievement and attainment in the United States
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 181-189
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 188-189 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Razlike u obrazovanju žena i muškaraca koje su bile očite 1970-ih danas su, u novijim generacijama, gotovo nestale. Članak se bavi školovanjem žena i muškaraca, razlikama u njihovom obrazovanju, pokušava ih objasniti te odgovara na pitanja da li se njihov uspjeh razlikuje još u osnovnoj školi, kako oni sami vide te razlike, koliko se roditelji miješaju u njihovo obrazovanje te kako sve to utječe na njihovu mogućnost zaposlenja jednog dana...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * muškarci * žene
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9139

72
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Berg, Ivar
Naslov:Economics of education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 169-179
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 179 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi sociološkim proučavanjima dvaju osnovnih načina na koji ekonomisti vide ulaganja u obrazovanje te daje komentar na intelektualne i sociološke sile koje pridonose tim pristupima te članak daje usporedbu tog pristupa i pristupa sociologa istoj temi.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * ekonomija * ulaganja
UDK:316+37.018+33
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9138

73
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Paul, Faith G.
Naslov:Desegregation of higher education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 151-167
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 167 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi desegregacijom u višem školstvu u Americi. Proučava desegregaciju na sjeveru i jugu Amerike, trendove devedesetih godina te posljedice i postignuća segregacije.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * desegregacija * studiranje
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9137

74
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Smith, Stephen Samuel
Naslov:Desegregation
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 141-149
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 148-149 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Malo je pitanja u obrazovanju potaknulo toliko kontroverzi kao desegregacija. Iako se često u neformalnom govoru poistovjećuje s integracijom, desegregacija se odnosi na ukidanje legalnih i socijalnih praksi koje odjeljuju učenike različitog etničkog i rasnog podrijetla kao i fizičku prisutnost tih učenika u istim školama. Članak daje povijesni pregled desegregacije, proučava desegregaciju u visokom obrazovanju, trendove i posljedice, uvjete za desegregaciju te njezinu budućnost.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * desegregacija
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9136

75
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Goodson, Ivor F.
Naslov:Curriculum history
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 133-140
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 138-140 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Potreba za povijesti kurikuluma javalja se zbog nedavnih reforma kurikuluma i studija o kurikulumu koje dijele međusobno ometajuće netočnosti. Članak daje kratki povijesni pregled kurikuluma i promjena kroz koje je prošao.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kurikulum
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9135

76
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Gamoran, Adam
Naslov:Curriculum
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 125-131
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 130-131 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:U konvencionalnoj uporabi, kurikulum se odnosi na formalni smjer studija, ali mnogi pisci proširuju taj termin kako bi označili ukupnost učeničkih iskustava u edukacijskom okruženju. Među sociolozima, kurikulum je bio relativno zanemareno područje istraživanja, bilo uže ili šire definiran. Donedavno su sociolozi izbjegavali ono što je očito kod kurikuluma kao što je sadržaj i materijal obrazovanja, organizacija školovanja i slično. Članak daje si usporedbu kurikuluma različitih zemalja i preklapanja, promjene u kurikulumu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kurikulum
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9134

77
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Madigan, Timothy J.
Naslov:Cultural capital
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 121-124
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 124 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Francuski sociološki teoretičar i istraživač Pierre Bourdieu bavi se time kako se kapitalističko društvo reproducira te rasteže teorijske tradicije u svojim istraživanjima. Članak odgovara na pitanja što je kulturalni kapital, kako se održava, u kakvom je odnosu s idejom socijalne reprodukcije, daje primjere uporabe kulturalnog kapitala u istraživanjima obrazovanja te neke kritike koncepta kulturalnog kapitala.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * kultura * kapital * Bourdieu * društvo
UDK:316.7+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9133

78
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Slavin, Robert E.
Naslov:Cooperative learning in elementary and secondary schools
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 115-119
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 119 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Metode zajedničkog učenja obrazovne su tehnike u kojima učenici rade u malim grupama kako bi si međusobno pomogli u svladavanju glavnog akademskog gradiva ili kako bi napravili zajedničke projekte. Zajedničko učenje (timski rad) bazirano je na motivacijskoj i kognitivnoj teoriji. Motivacijska teorija ističe ideju da timski rad potiče uspjeh grupe tako što su učenici potpora jedni drugima. Kognitivna teorija naglašava mogućnost da učenici, koji uče u grupama, postavljaju ciljeve jedni drugima te im je omogućen odaziv grupe. Članak se bavi timskim radom, istraživanjima o zajedničkom učenju, akademskim postignućima, utjecaju timskog rada na samopouzdanje...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * timski rad * učenici * grupno učenje * zajedničko učenje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9132

79
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hurn, Christopher J.
Naslov:Conflict theory
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 111-114
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 114 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak se bavi odgovorima poznatih sociologa Marxa, Webera i Durkheima na pitanja da li su ljudske zajednice općenito karakterizirane harmonijom i redom ili označene neprestanim konfliktima, da li su i red i sukob prisutni doslovno svugdje što je najbolja početna točka za daljnju analizu, da li su red i harmonija površni, da li se pokoravamo zakonima, da li su revolucije relativno rijetke u ljudskom društvu zato što se većina ljudi miri sa statusom quo...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * teorija sukoba * Marx * Weber * Durkheim
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9131

80
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Dougherty, Kevin J.
Naslov:Community colleges
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 1-15
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 108-109 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Dvogodišnji studiji jedan su od najvažnijih sektora američkog višeg obrazovanja. Obuhvaćaju jednu četvrtinu svih obrazovnih institucija u SAD-u kojih je 1996. godine bilo 949. Članak se bavi istraživanjima o efektima tih studija, njihovu ulogu u ekonomskom razvoju, njihovom značenju za zajednicu, istraživanjima o njihovoj budućnosti, sociološkim implikacijama takvih studija, multikulturalnim obrazovanjem...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * dvogodišnji studiji * komunalni studiji
UDK:316+37+378.6
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9130

81
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Sadovnik, Alan R.
Naslov:Code theory, pedagogic discourse, and symbolic control
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 89-97
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 96-97 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Teorija kodova, pedagoški diskurs i simbolička kontrola, komponente su teorijskog i empirijskog projekta pokojnog britanskog sociologa Basila Bernsteina. Članak se bavi njegovim radom, klasifikacijom, okvirima značenja, kodovima, teorijom pedagoške prakse, strukturalističkom teorijom te naglašava značenje Bernsteinovog rada za sociologiju.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * Bernstein * kodovi * diskurs
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9129

82
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Cohen, Elizabeth G.
Naslov:Classroom processes
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 83-88
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 87-88 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:I sociološki kontekst i organizacijska pravila učitelja i učenika određuju ono što se događa u razredu. Uz njih, veliki utjecaj imaju socijalni sistemi unutar razreda, a koji se tiču odnosa između učenika i odnosa učenika i učitelja. Članak daje pregled onog ašto su sociolozi obrazovanja zaključili o aspektima razrednih procesa: učitelj kao autoritet, promjene u ulozi učitelja kao odgovor na promjene u metodama poučavanja, posljedice statusne hijerarhije koja se razvija među studentima te osobni odnosi između studenata i njihova povezanost s uređenjima u razredu.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * razred * učitelj * učenici
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9128

83
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Marks, Helen M.
Naslov:Catholic schools
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 75-81
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 80-81 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Katoličke škole, kao i najstarije obrazovne institucije u SAD-u, svoje porijeklo vuku još iz kolonijalnih vremena. Iako ih je bilo malo u 17. i 18. stoljeću, katoličke škole najčešće su obrazovale katoličku elitu. Članak daje demografske karakteristike katoličkih škola, značenje Drugog Vatikanskog koncila za američke katoličke škole, usporedbu djelotvornosti javnih i katoličkih srednjih škola te komentar katoličkih škola dana.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * katoličke škole
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9127

84
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hochschild, Jennifer
Naslov:Brown v. Board of Education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 67-73
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 73 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:"Brown v. Board of Education" jedna je od najvažnijih odluka ikad Vrhovnog suda SAD-a. Unatoč kritiziranju, odluka se ističe zbog jednostavnog, ali vrlo važnog razloga: dok nije bila donesena, bilo je dozvoljeno pa čak i poticana rasna segregacija. Nakon toga federalna vlada je zabranila rasnu segregaciju. Članak daje prikaz tog slučaja, posljedice odluke o zabrani rasne segregacije te stajališta društva i sociologa o tom slučaju.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * rasna segregacija * diskriminacija * SAD
UDK:316+37.018+37.043+323.118
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9126

85
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Zanger, Virginia Vogel
Naslov:Bilingual education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 55-65
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 63-65 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Dvojezično obrazovanje, obrazovni je pristup koji nudi akademski sadržaj u dva jezika i poučavanje na drugom jeziku. Dvojezično obrazovanje koristi se u nekom kontekstu u gotovo svakoj zemlji na svijetu. Članak se bavi istraživanjima dvojezičnog obrazovnog programa u javnim školama u SAD-u proučavajući učeničku populaciju koja je pretežno sastavljena od djece imigranta i marginaliziranih grupa koje ne govore engleski jezik. Daju se i sociopolitički, povijesni i današnji kontekst dvojezičnog obrazovanja.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * dvojezično obrazovanje * imigranti
UDK:316+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9125

86
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Natriello, Garry
Naslov:At-risk students
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 49-54
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 53-54 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Identifikacijski termin "rizični studenti" primjenjuje se na one studente koji imaju više nego prosječnu šansu da ne završe školu i maturiraju. Autor članka primjetio je da se termin rizični počeo više koristiti u 1980-im godinama kako bi se označili studenti koji su suočeni s neuspjehom u postizanju uspjeha u školi. Taj pojam nosi i orijentaciju za budućnost i odnosi se na studente koji će se vjerojatno suočiti s problemima u nekom trenutku u budućnosti. Članak poručava i indikatore rizičnog statusa kao što su rasa, siromaštvo, samohrani roditelji, neobrazovane majke, loše znanje engleskog jezika, zdravstveni problemi i društvene okolnosti...
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * rizični studenti * školovanje * neuspjeh
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9124

87
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Hunter, Margaret
Naslov:African-American achievement motivation
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 43-47
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 47 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Motivacija afroameričkih studenata ključni je koncept nacionalne rasprave o obrazovanju afroameričke djece. Iako je ta tema često proučavana u 1960-ima i 1970-ima, velik dio istraživanja tog područja premalo pažnje je posvetio trajnim pitanjima o postignućima afroameričkih studenata, samopoimanju i motivaciji. Članak želi rasvijetliti dva područja istraživanja o motivaciji afroameričkih studenata te bazi teorijskih i empiričkih zaključaka. Javljaju se tri primarna područja u studijama motivacije crnih studenata: model motiva za postignućem, mjesto kontrolnih studija te koncept samopoimanja i odnos prema motivaciji.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * Afroamerikanci * motivacija
UDK:316+37(=413)(73)
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9123

88
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Mickelson, Roslyn Arlin
Naslov:Affirmative action in education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 29-41
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 40-41 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Afirmativne akcije (affirmative action) u obrazovanju odnose se na politiku i programe stvorene kako bi poboljšali jednakost obrazovnih mogućnosti za pojedince iz grupa koje su proživjele sistematsku povijesnu diskriminaciju. Članak daje kratku povijest afirmativnih akcija u visokom školstvu, njihove rezultate te današnje kontraverze vezane uz afirmativne akcije u javnom obrazovanju.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * reforme * afirmativne akcije
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9122

89
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Katopes, Peter
Naslov:Adult education
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 23-28
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 28 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Rastući broj odraslih koji se školuju na kampusima često je naglašavana činjenica. Demografija naroda pokazuje da će tek nakon nekoliko godina u 21. stoljeću broj tradicionalno starijih brocoša početi značajno rasti. U međuvremenu, odrasli studenti činit će polovicu svih studenata. Članak daje povijesni pregled razvitka školovanja odraslih te se proučava njegov utjecaj na društvo.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * školovanje * odrasli
UDK:316-053.8+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9121

90
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Lesko, Nancy
Naslov:Adolescence and schools
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 17-22
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 21-22 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak odgovara na pitanja o tome što mladi uče u gimnazijama, što adolescenti nauče u planiranom kurikulumu i školskim iskustvom, kako su škole povezane s drugim sociološkim institucijama kao što su obitelj, ekonomija, visoko obrazovanje, stanje napretka. Autorice članka proučile su nekoliko osnovnih studija koje ističu različita viđenja odnosa škole i društva. Bave se i službenim i neslužbenim kurikulumom u današnjim školama te se fokusiraju i na školovanje kao koncept adolescencije.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * mladi * škole * kurikulum
UDK:316-053.6+37.018
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9120

91
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Levinson, David L.
Naslov:Education and sociology : an introduction
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 1-15
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 10-15 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Članak je uvod u sadržaj enciklopedije te daje pregled tema kojima su se bavili autori članaka: definiranje sociologije obrazovanja, obrazovanje visoko-školovane radne snage, reforme obrazovanja i analize organizacija, visoko obrazovanje, kurikulum, odnosi učitelja i studenata te različite sociološke teorije .
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje
UDK:316+37
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9119

92
ISBN:0-8153-1615-1
Naslov:Education and sociology : an encyclopedia / general editor David L. Levinson ; co-editors Peter W. Cookson, Jr. and Alan R. Sadovnik
Impresum:New York, London : RoutledgeFalmer , 2002
Materijalni opis:XIX, 734 str. : graf. prikazi ; 29 cm
Jezik:engleski
Napomena:Bibliografija iza svakog poglavlja. - Kazalo
Ključne riječi:sociologija obrazovanja * obrazovanje * adlescenti * obrazovanje odraslih * afirmativna akcija * pozitivna diskriminacija * dvojezično obrazovanje * katoličke škole * odnosi u razredu * kurikulum * kurikulum i ideologija * kulturni kapital * ekonomija obrazovanja * reforma školstva * rod i obrazovanje * rasa i obrazovanje * etnicitet i obrazovanje * visoko obrazovanje * djeca beskućnici * meritokracija * multikulturalizam i obrazovanje * enciklopedija
UDK:316.74:37
Ostali autori / urednici:Levinson, David L. ; Cookson, Peter W. ; Sadovnik, Alan R.
Signatura:SOC 316.74:37 EDUC
Inventarni broj:10685
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za sociologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:5324

93
ISBN:0-415-29847-4
Autor(i):Wellington, Jerry
Naslov:Getting published : a guide for lecturers and researchers / Jerry Wellington
Impresum:London ; New York : RoutledgeFalmer , cop. 2003
Materijalni opis:viii, 136 str. : ilustr. ; 24 cm
Jezik:engleski
Ključne riječi:izdavaštvo
Inventarni broj:185/2006
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za psihologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/psihologija
MFN:5421

94
ISBN:0-415-94523-2
Naslov:The curriculum studies reader / editors David J. Flinders, Stephen J. Thornton ; autori tekstova Franklin Bobbitt ...[et al.]
Izdanje:2nd ed
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer , 2004
Materijalni opis:XIV, 355 str. ; 26 cm
Jezik:engleski
Napomena:Bibliografija uz tekst
Ključne riječi:kurikulum * izrada kurikuluma * znanstveni kurikulum * principi kurikuluma * teorija kurikuluma * implementacija kurikuluma * rodni kurikulum * multikulturalno obrazovanje
Sažetak:<I. Looking back: A prologue to curriculum studies>, <II. Curriculum at education's center stage>, <III. Reconceptualizing curriculum theory>, <IV. After a century of curriculum thought: change and continuity>
UDK:371+37.011.33
Namjena :PS-REF
Signatura:PE 371 CUR
Inventarni broj:18435
Vrsta građe:knjiga
Knjižnica:Knjižnica Odsjeka za pedagogiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/pedagogija
MFN:8485

95
ISBN:0-815-31615-1
Autor:Muller, Chandra
Naslov:Working parents
Matična publikacija:Education and sociology : an encyclopedia / editors David L. Levinson, Peter W. Cookson, Jr., Alan R. Sadovnik, str. 711-715
Impresum:New York ; London : RoutledgeFalmer, 2002
Napomena:Str. 715 : Bibliografske bilješke uz tekst
Sažetak:Dramatično povećanje udjela žena u radnim snagama od sredine 1960-ih godina, donijela je široko rasprostranjenu zabrinutost o dobrobiti djece. Najveće povećanje radnih snaga dogodilo se među ženama s djecom predškolske i školske dobi. S tim promjenama dogodilo se i redefiniranje uloge roda i posla te obiteljskih odgovornosti koji se tiču obiteljskih procesa i odnosa između roditelja i djeteta. Članak se bavi utjecaj em zaposlenja roditelja na obitelj i djecu te metodološke probleme koji se javljaju.
Ključne riječi:sociologija * obrazovanje * obitelj * roditelji * zaposlenost
UDK:316+37-058.52
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka sociologije, http://www.knjiznice.ffzg.hr/sociologija
MFN:9209

Upit: Publisher_swish=(RoutledgeFalmer )

login